ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 01:16

اعطای تندیس حقوق بشر کانون وکلای استان کرمانشاه به مولوی عبدالحمید

اعطای تندیس حقوق بشر کانون وکلای استان کرمانشاه به مولوی عبدالحمید

به گزارش سلام پاوه : رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام، گفت: در آیین روز جهانی وکیل، تندیس مهر (حقوق بشر) این کانون به مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل سنت اعطا خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب تجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار […]

به گزارش سلام پاوه : رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام، گفت: در آیین روز جهانی وکیل، تندیس مهر (حقوق بشر) این کانون به مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل سنت اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب تجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته ای در کانون وکلا هر ساله روی گزینه های مولوی عبدالحمیددریافت تندیس مهر در کشور مطالعه می کند که امسال با بررسی های انجام شده، مولوی عبدالحمید انتخاب شد.

وی، یکی از دلایل انتخاب این روحانی اهل سنت را فعالیت های بشردوستانه ای که مولوی عبدالحمید در سال های اخیر برای برقراری دوستی و برادری میان شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است، عنوان کرد.

به گفته تجری، تلاش های عبدالحمید باعث ایجاد برادری و اخوت میان دو مذهب اسلامی شده که از نگاه کانون وکلا و کمیسیون حقوق بشر، شایستگی دریافت تندیس مهر را دارد.

وی همچنین نقش بارز مولوی عبدالحمید در آزادی گروگان ها را دلیل دیگر این کانون برای اعطای تندیس حقوق بشر به او دانست و گفت: متاسفانه تلاش های این روحانی بلندپایه اهل سنت در آزادی گروگان ها به دلایلی مکتوم ماند ولی ما قصد داریم که با اهدای تندیس حقوق بشر، از زحمات وی در آزادی گروگان ها نیز قدردانی کنیم.

رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام در مورد نحوه اعطای این تندیس به مولوی عبدالحمید، گفت: با هماهنگی هایی که انجام شده و موافقت ایشان، قرار است تا 10 روز آینده در تهران آیینی برگزار کنیم و تندیس حقوق بشر را به او اعطا کنیم.

گفتنیست تندیس حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام در سال 91 به طور مشترک به پرویز پرستویی و بهمن پرورش تعلق گرفت (پرورش از غواصان نجات غریق استان کرمانشاه است که به صورت رایگان تاکنون اجساد بسیاری از غرق شدگان در آب را در استان های مختلف کشور از آب بیرون آورده است).

سال گذشته نیز تندیس حقوق بشر این کانون به شهرام ناظری، هنرمند موسیقی سنتی کشورمان تعلق گرفت.

یک پاسخ برای “اعطای تندیس حقوق بشر کانون وکلای استان کرمانشاه به مولوی عبدالحمید

  • صبا نمامیان در تاریخ اسفند 5, 1393 گفت:

    به درستی این نشان به جناب مولوی اهدا خواهد شد.
    مولوی عبدالحمید اسوه تقوا، دینداری. مردم داری و درایت بوده و از مفاخر اهل سنت به شمار می رود
    امید که در راهرخدمت به مردم با نگاه به رضایت حق تعالی موید باشند