پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:49

تقدیم سپاس نامه مجله هۆرامان به آقای محمدرشید امینی

تقدیم سپاس نامه مجله هۆرامان به آقای محمدرشید امینی

به گزارش سلام پاوه : مدیریت مجله هورامان در یک اقدام فرهنگی لوح سپاسی را به پاس خدمات فرهنگی و ادبی نویسنده و شاعر دیارمان آقای محمد رشید امینی اهدا نمود بود هر کار بی استاد دشوار            نخست استاد باید وانگهی کار برای ارج نهادن به کسی که عمری را در راه نوشتن و نگاشتن […]

به گزارش سلام پاوه : مدیریت مجله هورامان در یک اقدام فرهنگی لوح سپاسی را به پاس خدمات فرهنگی و ادبی نویسنده و شاعر دیارمان آقای محمد رشید امینی اهدا نمود

بود هر کار بی استاد دشوار            نخست استاد باید وانگهی کار

برای ارج نهادن به کسی که عمری را در راه نوشتن و نگاشتن و تالیف متون کهن ما گام برداشته، و همواره تمام وقت و سرمایۀ عمریش را در این ره گذاشته تقدیر و محمد رشید امینیسپاس، کمترین کاری است که می شود برای وی انجام داد.

بر همین اساس و برای ادای دین به این مرد شریف سرزمینمان، برا آن شدیم که ازطرف مجله “هۆرامان” به پاس خدمات وافرش به زبان و ادبیات هورامان  تقدیر و تشکر خویش را با تقدیم لوح سپاس مجله به ایشان ابراز نماییم.

کاک محمدرشید امینی با جمع آوری نسخ خطی ادیبان و شعرای ازمنه کهن اورامان و همچنیین بازنویسی متون قدیمی بر طبق الفابت جدید اورامی توانسته از دوجهت مثمرثمرباشد اول بجهت اینکه مانع از بین رفتن این متون گشته و به کتابخانه اورامان کتابی دیگر افزوده و باعث غنای دامنه معرفتی ما با آرای گذشتگان مان گردیده است و نکته دوم نگارش نو این نسخ خطی با فورمت امروزی باعث گردیده، همگان بتوانند به آسانی با این متون ارتباط برقرار نمایند. “شوپنهاور ” زبان را ارزشمندترین میراث یک ملت می داند. و اگر این سخن شوپنهاور را نیز سنجه (معیار) قرار دهیم پاس داشت از زبان اهم مهمات است و این کاری است که آقای امینی هر شب و هر بامداد برآن همت می گمارد.

ذره را تا نبود همت عالی “حافظ ”        طالب چشمه ی خورشید درخشان نشود

باشد کمترین خدمت ما به این مرد بزرگواربه پاس همه کارهای با ارزشش لحظه ای خستگی را از تنش بدر آورد و بدانند که جامعه فرهنگی اورامان ایشان را گرامی می دارد و برایش آرزوی طول عمر همراه با عزت طلب می نماییم.

جسم ما هيچ است جان معنا بود       با پژوهش جان ما برنا بود

با درود

از طرف مدیریت مجله هۆرامان – مهندس موسی زاده

منبع خبر : پایگاه خبری دنگی نوریاو

4 پاسخ برای “تقدیم سپاس نامه مجله هۆرامان به آقای محمدرشید امینی

  • سه فه ر عه لي در تاریخ بهمن 29, 1393 گفت:

    به راس پيم خوش بو ئه و هه مو ئه رك وزه حمه تاني كاك حه مه ره شي زورتر له مانه جي سپاس وپي زانينه ماندوو نه بيت وقه له مت پر جه وهه ر و دريژه دار بيت

  • عه تا حه یدره ی در تاریخ بهمن 28, 1393 گفت:

    سلام په ی کاک حمه ره شید ئه مینی ماموسای زانا ، زه حمه ت کیش ، فره زان و و ه شه ویس. به راسی که کاک حمه ره شیذ یو چا تاکه گورانه که تاوانش به ئه رکوو زه حمه ت یاگه پایوی گوره ش جه زوانی هورامی و زوانی سورانینه بو، ته مه ن دریژی و له ش ساقی کاک حمه ره شیذ ئاواتوو ئارزه و گه رذیمانا.

  • فه تحوللا ره زايي در تاریخ بهمن 28, 1393 گفت:

    سلام
    كاكه حه مه ره شيد گيان مه باره كت بو، جه خوداي گه و ره ي داواكاره نا هه ميشه و دايم له ش ساق و بي وه ي بي و خاسته ر جه وه لي بتاوي خزمه ت كه ري به فه رهه نگوو هه وراماني.
    سلام و سپاس په ي براي ئازيز و وه شه ويسي موهندس مووسازاده خه م وه روو فه رهه نگوو هه وراماني.
    كاكه گيان ده ست وه ش بو هه رمانيوه به ياگيت كه ردينه. يا خودا دايمه به سه ربه رزي مه ني په ي هه و راماني.

  • سه ریاس در تاریخ بهمن 28, 1393 گفت:

    سلاو پیروزی کاک حمه ره شی ئه مینی بیت
    زور له ئه و سپاسنامه یه شیاوی ئه و به ریزه یه
    هه ربژیت