ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:00

فرماندار پاوه: مشارکت پذیری شاخصه مهم روستاییان این شهرستان است

فرماندار پاوه: مشارکت پذیری شاخصه مهم روستاییان این شهرستان است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: مشارکت پذیری، همت و تلاش، شاخصه های مهم روستاییان این شهرستان است که احداث منازل مسکونی و باغات در دل صخره ها با شیب 70 تا 90 درجه گویای این ادعاست. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز یکشنبه در اولین جلسه توسعه اشتغال و سرمایه […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: مشارکت پذیری، همت و تلاش، شاخصه های مهم روستاییان این شهرستان است که احداث منازل مسکونی و باغات در دل صخره ها با شیب 70 تا 90 درجه گویای این ادعاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز یکشنبه در اولین جلسه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری روستایی و عشایری افزود: شهرستان پاوه 43 روستای دارای فرمانداریسکنه دارد و 31 روستا نیز که از آغاز جنگ تحمیلی تخریب و تخلیه شده اند، تاکنون بازسازی و سکنه دار نشده اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ تلاش برای تأمین معیشت و توسعه در این منطقه از سالیان دور وجود داشته گفت: روستاهای پاوه ظرفیت و پتانسیل لازم را برای سرمایه گذاری به میزان کافی دارد و فقط نیازمند توجه و مساعدت بیشتر مسوولان است.

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز برنامه ریزی را لازمه ایجاد اشتغال و توسعه در روستاها دانست و گفت: با وجود ایجاد زیرساخت های مهم اساسی همچون راه، آب، برق و مدرسه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها اما مهمترین غفلت مسوولان در این حوزه عدم توجه به اشتغال و معیشت روستاییان بود که موجب مهاجرت بی رویه آن ها به شهرها شد.

جلیل بالایی تصریح کرد: دولت هم اکنون برای جبران این موضوع مصمم است با سرمایه گذاری در روستاها ضمن ایجاد اشتغال، تامین معیشت روستاییان و ماندگاری آن ها در روستاها تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی افزود: ویژگی مهم این تسهیلات این است که از منابع بانکی نیست و دولت از محل کمک های فنی و اعتباری و یارانه تولید آنها را تأمین کرده لذا برای پرداخت این تسهیلات موانع و بروکراسی بانکی وجود ندارد.

وی آموزش و نگاه اقتصادی را در اجرای طرح ها مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرستان پاوه و روستاهای آن به دلیل مشارکت پذیری بالا، میهمان نوازی و پتانسیل های گردشگری، صنایع دستی و تجارت می توانند به عنوان پایلوت توسعه و اشتغال روستایی در استان و حتی کشور معرفی شوند.

در این نشست بخشداران و دهیاران شهرستان پاوه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری در روستاها ارائه کردند.

شهرستان پاوه با 58 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان کرمانشاه واقع شده است.