ج 31 فروردین 1403 ساعت 18:28

تغییرات قوانین فوتسال / یادگار سعیدیانی

تغییرات قوانین فوتسال / یادگار سعیدیانی

به گزارش سلام پاوه : آقای یادگار سعید یانی مسئول کمیته ی داوران شهرستان پاوه به تشریح آخرین قوانین فوتسال پرداخت : وی اظهار داشت :  اگر تعداد بازیکنان هر تیم کمتر از سه نفر باشد، بازی شروع نخواهد شد. در قانون دوازدهم تکل زدن عینا مانند فوتبال جریمه خواهد شد. اگر در مدت توقف […]

به گزارش سلام پاوه : آقای یادگار سعید یانی مسئول کمیته ی داوران شهرستان پاوه به تشریح آخرین قوانین فوتسال پرداخت :

وی اظهار داشت :  اگر تعداد بازیکنان هر تیم کمتر از سه نفر باشد، بازی شروع نخواهد شد. در قانون دوازدهم تکل زدن عینا مانند فوتبال فوتسال پاوهجریمه خواهد شد. اگر در مدت توقف بین دو نیمه یا قبل از شروع یکی از نیمه های وقت اضافی بازیکنی که یکی از پنج نفر اصلی بوده، مرتکب تخلف مستوجب اخراج شود، تیم او نیمه بعد را با یک نفر کمتر آغاز خواهد نمود.

اگر پس از اعلام آوانتاژ بازیکنی که مرتکب خطا یا تخلف شده است به دلیل دریافت اخطار دوم و یا اخراج مستقیم از زمین اخراج شود و تیمش پس از آوانتاژ و قبل از اخراج گلی دریافت کند، هنگام شروع بازی تعداد بازیکنان این تیم کم نخواهد شد.

یادگار سعیدیانی ادامه داد و گفت : در صورت به تاخیر انداختن ضربه کرنر بیش از چهار ثانیه، پرتاب اوت دروازه توسط تیم مقابل انجام خواهد شد. یک گل از ضربه شروع یا شروع مجدد بازی از وسط زمین پذیرفته نخواهد شد.   جهت درخواست تایم اوت برگه خاصی در اختیار تیم ها قرار خواهد گرفت.

جهت وارد شدن جایگزین بازیکن اخراجی برگه ای که در آن زمان وارد شدن مشخص شده در اختیار تیم قرار خواهد گرفت.
در صورت استفاده از بازیکن به جای دروازه بان، بازیکن باید پیراهن شماره دار با همان شماره خودش و رنگ متفاوت از تیم خودی و حریف بپوشد.

یادگار سعیدیانی مسئول کمیته داوران هیئت فوتبال پاوه در ادامه چند تغییر قانون و مواردی را تشریح نمود:

قانون ۱۲: خطاها و رفتارهای ناشایست:

در هر شرایطی اگر بازیکنی بدون انجام عمل تعویض و بدون اجازه به عنوان فرد اضافی (ششم) وارد زمین بازی شود و مرتکب هر گونه تخلفی شود، شروع بازی مجدد با ضربه آزاد غیر مستقیم می باشد. اجرای تنبیهات انضباطی به روی این بازیکن به جای خود محفوظ است.

قانون ۱۵: ضربه اوت:

طبق قوانین جدید که قبلا ذکر شده است، زننده ضربه اوت می تواند توپ را روی خط و یا تا فاصله ۲۵ سانتی متری از خط طولی درخارج  از زمین قرار دهد. در صورتیکه ضربه زننده، توپ راخارج از زمین گذارد، بعد از ضربه اگر توپ وارد زمین نشود، ضربه اوت تکرار خواهد شد.ا ما اگر توپ روی خط قرار گیرد و بعد از ضربه توپ اگر وارد زمین نشود، ضربه اوت به تیم حریف واگذار خواهد شد.

قانون ۱۶: پرتاپ اوت دورازه:

دروازبان پس از اجرای پرتاپ اوت دروازه دیگر نمی تواند به هیچ عنوان توپ را مجددا از هم دسته های خود دریافت نماید. مگر آنکه قبلا توسط بازیکن حریف لمس و یا بازی شده باشد.

تاکید بر نکته مهم در این قانون چنین است که نمی تواند از همدسته  خود دریافت کند یعنی (چه با پا و چه با هر قسمتی از بدن همدسته  نمی تواند به دروازبان  توپ را واگذار کند) رفتن دروازه بان به زمین حریف برای او نیز مصونیت ایجاد نمی کند و این مورد فقط در پرتاپ اوت دروازه قابل اجرا می باشد.

هرگاه دروازه بان در جریان بازی توپ را کنترل کرده و به همدسته خود واگذار کند و یا به جریان بازی باز گردد، دیگر نمی تواند توپ را از همدسته خود دریافت کند تا مادامی که توپ توسط بازیکن حریف لمس یا بازی شود و یا اینکه دروازه بان  وارد زمین حریف شود.

یک پاسخ برای “تغییرات قوانین فوتسال / یادگار سعیدیانی

  • mohammad در تاریخ بهمن 27, 1393 گفت:

    عالی بود..باید قدر انسان های با سوادی مثل کاک یادگار را بدانیم.