ج 31 فروردین 1403 ساعت 16:43

شهرک صنعتی پاوه نیازمند نظارت و توجه مسئولین /نبود آب اصلی ترین مشکل شهرک

شهرک صنعتی پاوه نیازمند نظارت و توجه مسئولین /نبود آب اصلی ترین مشکل شهرک

به گزارش سلام پاوه : شهرک صنعتی پاوه نیازمند نظارت و توجه مسئولین  /نبود آب و گاز از بارزترین ومهمترین مشکلات شهرک صنعتی پاوه می باشد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهرک صنعتی پاوه زیر نظر شرکت شهرکهای استان وابسته به وزارات صنعت ، معدن و تجارت با هدف اشتغال و توسعه صنعتی […]

به گزارش سلام پاوه : شهرک صنعتی پاوه نیازمند نظارت و توجه مسئولین  /نبود آب و گاز از بارزترین ومهمترین مشکلات شهرک صنعتی پاوه می باشد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهرک صنعتی پاوه زیر نظر شرکت شهرکهای استان وابسته به وزارات صنعت ، معدن و تجارت با هدف اشتغال و توسعه صنعتی شهرستان در خارج از مناطق شهری و کاهش تاثیرات منفی بار صنعتی بر ساکنین شهری، کاهش میزان آلایندگی با دسترسی آسان به مسیر حمل و نقل و فاصله از ترافیک شهری بیش از یک ده گذشته در فاصله 95 کیلومتری کرمانشاه و 12 کلیومتری شهر پاوه در سه راهی بخش باینگان با وسعتی نزدیک به 20 هکتار کلنگ زنی و افتتاح شد.

مشکلات عدیده این شهرک و لزوم نظارت و توجه عملی مسئولین استانی و شهرستانی ما را برآن داشت تا گزارش کوتاهی از این شهرک تهیه نمائیم

متاسفانه باید گفت  امروزه در کشور نظارت آن چنان قوی بر این شهرک ها وجود ندارد و با توجه به اینکه کشور در چند دهه اخیر همواره با تحریم کشورهای غربی رو به رو شده است و از طرفی هم کشور ما دارای جمعیت جوان و تحصیلکرده و بدون شغل و کار می باشد و همچنین استخدامی در ادارات و وزارتخانه ها هم با تعدیل نیرو مواجه است نیاز است مسئولان استان و شهرستان هم توجه جدی به شهرکهای صنعتی  بخصوص شهرک صنعتی پاوه داشته باشند که این خود می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران وجوانان منطقه را تا حد زیادی برطرف کند.

شهرک صنعتی پاوه شهرکی است که می تواند گره کور اشتغال را در شهر پاوه تا حدود زیادی باز کند متاسفانه این شهرک این روزها در وضعیت مناسبی به سر نمیشهرک صنعتی پاوه برد نبود آب اصلی ترین مشکل این شهرک 20 هکتاری است و با وجود نبود آب شنیده می شود مسئولین شهرستان قصد دارند در این منطقه دست به ساخت بازارچه مرزی بزنند و علی الرغم مشکلات بارز شهرک صنعتی بسیار تامل برانگیز است که در این منطقه که نبود آب و گاز دغدغه اصلی است پروژه عظیم دیگری همچون بازارچه مرزی راه اندازی شود.

یکی از صاحبان کارگاه های تولیدی در این باره به خبرنگار سلام پاوه گفت : نبود آب و گاز مهمترین مشکل این شهرک صنعتی است این شهرک دارای یک چاه آب است که حتی نمی تواند آب شرب کارگران را تامین نماید چه برسد به کار تولیدی و صنعتی .

وی گفت: برای داشتن آب چندین بار پیگیر موضوع شده ایم اما به نتیجه ای نرسیدیم و حتی برای داشتن گاز هم لوله کشی کامل انجام دادیم اما متاسفانه مسئولین و مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی به تعهدات خود عمل نکرده است و کسی نیست بر کار انها نظارت کند و پیگیر مشکلات ما شود.

قابل توجه :

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه  در 6 آبان ماه 1392 گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی پاوه در آینده‌ای نزدیک از نعمت سوخت گاز مدیر شهرک صنعتیبهره‌مند می‌شوند.

شاهپور قنبری در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: با اتصال شهرک صنعتی پاوه به شبکه گاز، تعداد شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه که از نعمت سوخت گاز برخوردار هستند به ۸ شهرک افزایش می‌یابد.

حال باید پرسید آقای قنبری این آینده نزدیک شما چه زمانی است ؟

این صاحب کارگاه تولیدی از آقای فرماندار خواست پیگیر وضعیت شهرک صنعتی باشد و درخواست نمود ایشان از نزدیک پیگیر موضع شوند و مشکلات را ببینند و به درد دلهای انها گوش دهند.

یکی دیگراز سرمایه گذاران در شهرک صنعتی پاوه گفت : عدم تخصیص تسهیلات مناسب یکی از مشکلات سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی است .

وی با انتقاد از مدیران بانکها گفت اگر تسهیلاتی هم در نظر گرفته شود متاسفانه با کارشکنی و سختگیری های بی مورد مدیران بانکها دریافت این تسهیلات یا منتفی می شود یا بسیار دشوار که از مسئولین تقاضامندیم این موضوع را بررسی نمایند.

این سرمایه گذار گفت یکی دیگر از مشکلات شهرک صنعتی پاوه این است که سرمایه گذاران زیادی ابراز تمایل می کنند که در این محل فعالیت کنند ولی متاسفانه در ابتدای راه به دلیل نبود امکانات اولیه در این شهرک از این کار منصرف می شوند و سرمایه خود را در شهرهای مجاور هزینه می کنند.

از نکات جالب توجه این شهرک این است که تنها کارخانه که مشغول به فعالیت است کارخانه دام و طیور است که نزدیک به 15 نفر در ان مشغول به کار هستند.

شهرک صنعتی پاوه

سه الی چهار کارگاه دیگر علی الرغم داشتن مشکلات عدیده در شرف افتتاح و فعالیت می باشند و چندیدن ساختمان نیز متروک و حتی یک از کارخانه ها دچار ورشکستگی شده است .

حال باید دید در حالی که شهرک صنعتی پاوه با چالشهای بزرگی همچون نداشتن آب و گاز روبرو می باشد مسئولین و فرماندار محترم چگونه در سه راهی باینگان اقدام به ساخت بازارچه مرزی می نمایند؟

گزارش:  صهیب زربان ، فرهاد صالحی

 شهرک صنعتی پاوه

 شهرک صنعتی پاوه

  شهرک صنعتی پاوه

 شهرک صنعتی پاوه