س 28 فروردین 1403 ساعت 21:25

دکترمحمودی :ايران مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي علیه استعمار و استكبار باشد

دکترمحمودی :ايران مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي علیه استعمار و استكبار باشد

به گزارش سلام پاوه : دکتر هدایت محمودی در گفتگو با خبرگزاری هزارماسوله : حضور نخبگان جهان اسلام در ايران اين پيام را به جهانيان مي دهد كه ايران با ثبات و قدرتمند مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي عليه دنياي استعمار و استكبار باشد. به گزارش خبرنگار هزارماسوله بيست و هشتمين كنفرانس بين […]

به گزارش سلام پاوه : دکتر هدایت محمودی در گفتگو با خبرگزاری هزارماسوله : حضور نخبگان جهان اسلام در ايران اين پيام را به جهانيان مي دهد كه ايران با ثبات و قدرتمند مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي عليه دنياي استعمار و استكبار باشد.

به گزارش خبرنگار هزارماسوله بيست و هشتمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با حضور جمعي از علما ،انديشمندان و نخبگان مسلمان از 69 كشور دنيا طي هدایت محمودیروزهاي 17 الي 19 دي ماه سال جاري در تهران برگزار گرديد.
جناب آقاي دكتر هدايت محمودي رياست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پاوه از جمله عزيزاني بودند كه در اين كنفرانس بين المللي مدعو بودند. در ادامه مصاحبه كوتاهي با ايشان داشته ايم كه به استحضار مي رسد:
1- جناب آقاي دكتر محمودي ضمن تشكر از جناب عالي بابت وقتي كه در اختيار اين سايت گذاشته ايد بفرماييد مجموع ميهمانان مدعو به اين كنفرانس چند نفر بودند ؟
قبل از هر چيز اجازه بفرماييد خدمت مردم فهيم منطقه اورامانات ، به ويژه شهرستان پاوه عرض سلام و احترام و تبريك ماه مبارك ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت را داشته باشم و از زحمات و خدمات اصحاب رسانه به ويژه سايت وزين هزار ماسوله تقدير و تشكر نمايم. از مجموع مهمانان حاضر در اين كنفرانس 550 نفر مهمان مسلمان از 69 كشور خارجي و 450 نفر مهمان داخلي از سراسر ايران اسلامي بودند.
2- از منطقه اورامانات و خاصتا” شهر پاوه چند نفر به اين كنفرانس دعوت شده بودند؟
بطور كل از منطقه اورامانات  15 نفردعوت بودند كه عمدتا” از ائمه جمعه و جماعت بودند. از جمله شهرستان پاوه جناب حاج ماموستا ملا قادر قادري به عنوان هيأت نواب رئيس و سخنران اصلي كنفرانس دعوت بودند كه متأسفانه به علت مشغله كاري توفيق حضور نيافتند، جناب حاج ماموستا ملا احمد مباركشاهي امام جمعه محترم  شهر نودشه ، سركار خانم ناهيد امين زاده معاونت محترم فرماندار، جناب ماموستا ملا اميد ولي امام جمعه دهستان شمشير، جناب آقاي عين الدين ضيايي و بنده.
3- ميتوانيد به برنامه هاي اصلي كنفرانس اشاره اي داشته باشيد؟
كنفرانس شامل برنامه هاي متنوعي بود كه از جمله روز افتتاحيه با سخنران جناب آقاي دكتر روحاني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران آغاز و با ايراد سخنراني شخصيت هاي بين المللي از جمله سيد عمار حكيم (رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق )، شيخ نعيم قاسم (معاون دبير كل جنبش حزب الله لبنان )، شيخ بدرالدين حسون (مفقي اعظم سوريه )، آيت الله محسن اراكي (دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ) و چندين شخصيت بزرگ ديني و دانشگاهي ديگر در نوبت صبح پايان يافت. برنامه بعد ظهر همان روز هم حضور دركمسيون هاي مختلف ديني،مذهبي و فرهنگي بود . از برنامه هاي جذاب كنفرانس بازديد از موزه عبرت ايران بود. اين موزه زندان سابق ساواك بود كه در آن شخصيت هاي بزرگي چون رهبر معظم انقلاب ، شهيد بهشتي ، مرحوم آيت الله طالقاني ، آيت الله رفسنجاني و ده هزار مبارزديگر انقلاب اسلامي در آن حبس و مورد شكنجه هاي وحشيانه عوامل ساواك قرار گرفته بودند. برنامه بازديد از موزه عبرت و صرف شام بصورت ويژه از سوي وزارت محترم اطلاعات براي كاروان اهل سنت استان كرمانشاه در نظر گرفته شده بود كه جا دارد از زحمات و خدمات آن عزيزان تقدير و تشكر كرد. روز پنجشنبه هم جهت تجديد بيعت با آرمانهاي حضرت امام خميني (ره) كه مبتكر و صداي رساي وحدت شيعه و سني بودند عازم حرم مطهر آن حضرت شده و مستمع بيانات يادگار امام(ره) جناب حجت الاسلام  و المسلمين سيد حسن خميني شديم.
اما ارزشمندترين و ماندگارترين بخش كنفرانس شرفيابي مهمانان داخلي و خارجي به محضر مبارك رهبر فرزانه انقلاب در صبح روز جمعه بود كه مشروح آن به صورت مفصل از طريق رسانه ها پخش گرديد. اختتاميه كنفرانس هم در بعد ظهر همان روز در محل سالن اجلاس سران با سخنراني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي دكتر لاريجاني برگزار گرديد.پ
4- اگر ممكن است اهداف و دستاوردهاي داخلي و خارجي كنفرانس را مختصرا” تشريح فرماييد.
در اين برهه از زمان كه اسلام بصورت سخت و نرم مورد تهاجم مستقيم و غير مستقيم دنياي كفر است دعوت جهان اسلام به وحدت و يكپارچگي عملي را مي توان مهمترين هدف اين كنفرانس ذكر كرد. چرا كه زمان آن فرا رسيده سياسيون جهان اسلام از حوزه تئوري به حوزه عمل ورود كرده و با چنگ زدن به ريسمان محكم الهي و تأسي از پيامبرعظيم الشأن اسلام(ص) تقابل ها و واگرايي ها را به تعامل و همگرايي مبدل سازند. البته بررسي ريشه هاي  اساسي وضعيت كنوني جهان اسلام نياز به ساعت ها بررسي و تحليل دارد كه در اين مجال كوتاه نمي گنجد. جمهوري اسلامي ايران همواره به عنوان منادي وحدت با برگزاري دهها و صدها كنفرانس ملي و بين المللي وحدت، خواهان شكل گيري يك صداي واحد در سراسر جهان عليه كفر و تكفير بوده است ، و وجود اتحاد و برادري شيعه و سني در داخل ايران خود گوياي اين مهم مي باشد.و اما در بعد خارجي حضور نخبگان جهان اسلام در ايران اين پيام را به جهانيان مي دهد كه ايران با ثبات و قدرتمند مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي عليه دنياي استعمار و استكبار باشد. مهمترين نكته اي كه از فحواي كلام و پيام سخنرانان كنفرانس حاضران را متوجه خود كرد اين بود كه آنها از جمهوري اسلامي ايران به خاطر تلاش عملي كه در جهت رسيدن به وحدت در ميان كشورهاي مسلمان داشته و دارد قدرداني كرده و خواستار تداوم آن بودند.
و كلام آخر را بفرماييد؟
در پايان جا دارد از زحمات جناب عالي كمال تشكر و تقدير را به جاي آورده و از خداوند منان آرزومند روزي باشيم كه صداي  واحد مسلمين اجازه ندهد كه هيچ خاري در اين بوستان زيبا مجال روييدن و هيچ كفتاري به اين دين رحماني و بلاد مسلمين چشم سوء و طمع داشته باشد . ان شاءالله

یک پاسخ برای “دکترمحمودی :ايران مي تواند محور وحدت تمام كشورهاي اسلامي علیه استعمار و استكبار باشد

  • معلم در تاریخ دی 24, 1393 گفت:

    مصاحبه خوبی بود