پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:44

ارتباط با رسانه ها و پاسخگو بودن از شاخص های ارزشیابی مدیران استان کرمانشاه است

ارتباط با رسانه ها و پاسخگو بودن از شاخص های ارزشیابی مدیران استان کرمانشاه است

به گزارش سلام پاوه : معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از شاخص هایی که براساس آن عملکرد مدیران دستگاه ها و سازمان های اداری استان مورد ارزشیابی قرار می گیرد، نحوه تعامل با رسانه ها و میزان پاسخگویی و شفاف سازی از عملکردشان است. ˈهدایت حاتمیˈ روز سه شنبه در […]

به گزارش سلام پاوه : معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از شاخص هایی که براساس آن عملکرد مدیران دستگاه ها و سازمان های اداری استان مورد ارزشیابی قرار می گیرد، نحوه تعامل با رسانه ها و میزان پاسخگویی و شفاف سازی از عملکردشان است.

ˈهدایت حاتمیˈ روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه، شفافیت مدیران در پاسخگویی و تبیین عملکردها را از شاخص های ارزیابی های این حاتمیمعاونت در برنامه تحول اداری عنوان کرد و گفت: اینکه مدیران تا چه میزان توانسته اند با رسانه ها ارتباط برقرار کنند و استراتژی ها و عملکردشان را بیان کنند در نمره ارزشیابی آنان اعمال خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای امسال 50 پروژه با 20 راهبرد و هفت هدف را به مدیران استان اعلام کرده ایم که شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد به رسانه ها در زمره این برنامه قرار دارد.

حاتمی آمادگی خود را برای اینکه مدیران را مجاب به پاسخگویی به رسانه ها بخصوص خبرگزاری های مرجع نماید، اعلام کرد ولی از رسانه ها و شورای هماهنگی روابط عمومی ها نیز خواست تا برای همگرایی رسانه ای و پیگیری فرایندی مشکلات و مسایل استان با هم همراه شوند و در این بین از توان هر رسانه و روزنامه نگار اعم از اصولگرا یا اصلاح طلب که می توانند منشا اثر شوند، بهره گیری نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد که متاسفانه در مواردی شاهد آن هستیم که سیگنال های منفی توام با احساس و هیجان از استان به بیرون درز پیدا می کند که این رویه برای کرمانشاه که در بسیاری از شاخص ها توسعه نیافته و دارای مشکلات خاص است، نمی تواند مناسب باشد لذا اگر بتوانیم به نوعی هم افزایی رسانه ای با نگرش راهبردی و تحلیل مدارانه برسیم، می توان امیدوار بود که رسانه ها به فرآیند توسعه استان کمک شایانی کنند.

حاتمی گفت: مردم و مخاطبان همه بحث های رسانه ای را پیگیری می کنند و در صورتی که یک سوژه رسانه ای به نتیجه نرسد و عقیم بماند، آنگاه مایه سلب اعتماد افکار عمومی خواهد شد به همین دلیل بنده بر رویکرد تعاملی رسانه ها تاکید دارم و از صاحبان قلم و رسانه در استان می خواهم که به سمت تولیدات چیپ و سطح پایین نروند.

وی گفت: در نظام های اداری شفاف، رسانه های می توانند در برابرعملکرد مدیران چالش ایجاد کنند و دارای اثرگذاری مناسبی باشند ولی باید پذیرفت که سیستم اداری ما مریض است و در چنین شرایطی باید خواست عموم مردم که توسعه است را اولویت کار رسانه قرار دهیم.

** راه اندازی پورتال همه سازمان ها و تکمیل فرایند استخدام های استان تا عید نوروز

معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه در ادامه، با اشاره به اینکه کرمانشاه بعنوان استان مجازی پایلوت در کشور انتخاب شده است، فعال سازی و به روز رسانی پورتال های اداری همه سازمان های استان را از زیرساخت های این برنامه عنوان کرد.

حاتمی گفت: در پروژه فضای مجازی، به روز کردن و فعال سازی پورتال های ادارات از اقدامات مورد نظر ما می باشد و قول می دهم که تا عید نوروز همه پورتال های استان را فعال کنیم.

وی در پاسخ به سووالی در مورد استخدام هایی که در ادارات استان قرار است، انجام شود، گفت: تاکنون آن طیف از داوطلبانی که از اعضای خانواده شهدا بودند را تعیین تکلیف کرده ایم و تا پایان امسال هم همه استخدام های دیگر را به سرانجام می رسانیم.

معاون استاندار کرمانشاه در پایان، راهبرد مجموعه استانداری را وحدت بین عقلا و دلسوزان استان و همه کسانی که به توسعه این دیار علاقه مند هستند، بیان کرد و گفت: ما هرگز قصد ورود به حاشیه ها را نداریم.