ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59

۶ میلیارد ریال برای بازسازی روستای «هجیج» هزینه شد

۶ میلیارد ریال برای بازسازی روستای «هجیج» هزینه شد

به گزارش سلام پاوه؛ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: شش میلیارد ریال برای بازسازی روستای «هجیج» به‌عنوان روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه هزینه شده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از تسنیم؛ جعفر نصوری با اشاره به پلکانی بودن روستای هجیج اظهار داشت: کار بازسازی این روستای گردشگری که در هشت کیلومتری […]

_20120908_1588987501به گزارش سلام پاوه؛ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: شش میلیارد ریال برای بازسازی روستای «هجیج» به‌عنوان روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه هزینه شده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از تسنیم؛ جعفر نصوری با اشاره به پلکانی بودن روستای هجیج اظهار داشت: کار بازسازی این روستای گردشگری که در هشت کیلومتری شهرستان پاوه قرار دارد به دلیل بافت تاریخی آن از سال 1386 آغاز شده و در سه فاز با هدف بهسازی و جذب گردشگر اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی روستای هجیج 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: بابت ساخت مسیر عبوری از سد داریان که راه ارتباطی شهرستان پاوه به استان کردستان را فراهم می‌کند هنوز کار بازسازی روستای هجیج به پایان نرسیده است.

نصوری اظهار کرد: بازسازی روستاهای «شرکان» و «زردویی» نیز که در شهرستان پاوه قرار دارند تصویب شده که آغاز عملیات بازسازی در انتظار دریافت اعتبار است و روستاهای «پیران» در شهرستان سرپل‌ذهاب و «کندوله» در شهرستان صحنه برای بازسازی به دستگاه‌های مربوطه پشنهاد شده‌اند.

وی در مورد شرایط روستاهایی که با هدف جذب گردشگر بازسازی گفت: روستاهایی که تغییری در بافت قدیمی آن‌ها ایجاد نشده است برای بازسازی با هدف بهسازی و جذب گردشگر به دستگاه‌های مربوطه پیشنهاد می‌شوند که عملیات بازسازی پس از تصویب و دریافت اعتبار آغاز می‌شود.

معاون بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کار بازسازی روستای «شمشیر» افزود: روستای شمشیر در 130 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد که  کار بازسازی آن از سال 1388 آغاز شده بود و بازسازی روستا با هزینه هشت میلیارد و 500میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و کمک‌های مردمی به اتمام رسید.

2 پاسخ برای “۶ میلیارد ریال برای بازسازی روستای «هجیج» هزینه شد

  • کریمی در تاریخ دی 3, 1393 گفت:

    با سلام کاک فرهاد یه نکته قابل توجهی هم برای شما دوست عزیز و هم برای سایت هایی که شما از آنها خبر میگیرید لازم است متذکر شوم متاسفانه در تمامی سایت های غیر بومی مانند تسنیم – هاب نیوز و حتی خود سایت سازمان بنیاد مسکن کشور که این خبر را منتشر کرده اند از عکس روستاهای دیگر همچون روستای پالنگان استان کردستان و… استفاده کرده اند و یه موضوع دیگر به قول شهرک ویمیر در مطلب فوق از مسافت اشتباهی استفاده شده خواهشا دقت بیشتر شود که اطلاعات اشتباهی و تصاویر نا هماهنگ با متن به مردم داده نشود رسانه خبری باید در کار خود دقیق باشد . با تشکر

  • شهرک ویمیر در تاریخ دی 1, 1393 گفت:

    روستای هجیج در فاصله حدود 30 کیلومتری پاوه قراردارد نه هشت کیلومتری
    لطفاً اصلاح نمایید.