پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:57

اعلام موجودیت مرکز نیکوکاری مهر در پاوه

اعلام موجودیت مرکز نیکوکاری مهر در پاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛  ماموستا ملا اکرم سابقی یکی ازروحانی سرشناس و وارسته ی شهرمان که به سبب محبوبیت وافر، مورد وثوق واعتماد خاص وعام می باشند،وی عصر امروزدرمراسم تعزیه دو نفرازشهروندان شهرمان درمسجد شهداء با اعلام موجودیت مرکز نیکوکاری مهر، مردم خیر ونیک سیرت دیارمان را باستناد به […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛  ماموستا ملا اکرم سابقی یکی ازروحانی سرشناس و وارسته ی شهرمان که به سبب محبوبیت وافر، مورد وثوق واعتماد خاص وعام می باشند،وی عصر امروزدرمراسم تعزیه دو نفرازشهروندان شهرمان درمسجد شهداء با اعلام موجودیت مرکز نیکوکاری مهر، مردم خیر ونیک سیرت دیارمان را باستناد به آیات واحادیث نبوی دعوت به همراهی وهمگامی دراین عملماموستا اکرم سابقی اسلامی، انسانی نمود.

ایشان راه رفتن را ناشی از برداشت قدم هایی دانست که آدمی را به جلوهدایت می نماید، قدم هایی که منشأء حرکت در جامعه محسوب می شود. وی درتفسیرعبودیت انسان به گام هایی در این راستا اشاره نمود و افزود:هرشخص برای اثبات عبودیت باید در دوجهت گام بردارد یک به سوی خدا ودیگری درجهت مردم، برپا داشتن نماز نشان عبودیت در برابرحق تعالی است و دررابطه با مردم نیزانفاق به دیگران خصلت حسنه ای است که انجام آن ضرورت دارد،

ماموستا ملا اکرم سابقی در ادامه خاطر نشان ساخت : این در شرایطی است که انفاق همواره فقط اهداء مال نیست،گاهی اوقات یک کلام خیر، نیت خیر، دوست داشتن ، نشر علم و… انفاق می باشد….

ملا اکرم سابقی در ادامه به استناد آیات کلام الله مجید یادآور شد: قریب ۱۰۰ باردر قرآن کریم اشاره شده که « مالک آسمانها و زمین وهرآنچه در آنها برای حیات لازم است متعلق به خداوند است» به عبارتی انسان از خود چیزی ندارد وهمه ی آنچه که در اختیار دارد، عنایت حق تعالی است. فلذا عالم وعوام به این امرمعتقدند وآن را جزء اعتقادات می دانند. علی ایحال به شکرانه نعمات داده شده می طلبد هر یک ازما، مال خویش را به دیگران(نیازمندان)انفاق نمائیم.

وی در ادامه افزود : زمانیکه خداوند مالی را در اختیارشما نهاده است ، اگر کسی به شما مراجعه نمود وشما را توانمند دانست، آن را تحقیر ننماید ودرجهت کمک به مستمندان ایشان را همراهی نمائید.

ماموستا ملا اکرم سابقی در ادامه ضمن تکریم تفکر مذکور افزود: دراجرای دستورات دین مبین اسلام وبه منظور تحقق روح انفاق و نیکوکاری در جامعه باید همگام شویم تا با شناسایی نیازمندان در راستای کاهش نابرابری های اجتماعی و…گام برداریم.

سابقی با نکوهش تکدی گری در جامعه و زدودن گدایان غیر بومی درسطح شهر که عموماً مینی بوسی توسط باندهایی به این شهرمی آیند مقابله بر پدیده ی نامبارک مذکوردر هفته های اخیررا مورد تأکید مجدد قرارداد وافزود: تفاوتی بین گدا ومسکین وجود دارد، چه بسا مساکینی وجود داشته باشند که به دلیل عزت نفس اطلاع چندانی از آنان در دست نداشته باشیم….

وی خطاب به حاضرین افزود: ما دست نیاز را به سمت شما خوبان دراز می نمائیم تا ضمن شناسایی افراد نیازمند ، با تشریک مساعی بتوانیم خدمات مفیدی را به این قشر مستحق ارائه نمائیم( با حفظ حرمت وکرامت انسانی و… ).

ایشان اعضای مرکز نیکوکاری مهر را ماموستا ملا اکرم سابقی (رئیس هیئت عامل) ،آقای حاج فریدون طاهرپور( مسئول امور اداری ومالی)، سرکارخانم سعیده سبحانی(نائب رئیس ومسئول اجرایی مرکز نیکوکاری مهر)، سرکارخانم فردوس سابقی (مسئول امور خیرین وبانوان امداد یار)، آقای حاج محمدرشید شریفی(مسئول امور خیرین وبرادران امداد یار)، آقای حاج معتصم حسنی (مسئول امور خیرها، تشکل ها ومجامع)عنوان نمود.

ملا اکرم سابقی در ادامه از عموم شهروندان محترم درخواست نمود با اهداء کمک های نقدی وجنسی ما را در این حرکت عام المنفعه یاری فرمائید .

در ادامه اطلاعیه هایی بین نمازگزاران توزیع ودر آن اهداف،فواید کارکردهای مرکز نیکوکاری مهر،فرآیندهای اجرایی مرکز همراه با توضیحاتی تشریح شده بود.

لازم به ذکر است محل مرکز نیکوکاری مهر : خیابان رسالت ، جنب بانک کشاورزی دبیرستان دخترانه ام المومنین (س) عنوان شده بود.

شماره تلفن های تماس ( همراه : ۰۹۱۸۰۱۶۴۴۸۳۷ وثابت ۰۸۳۴۶۱۳۶۳۴۳ )

شماره حساب سیبای بانک ملی : ۰۱۰۹۸۱۶۵۰۱۰۰۳۰

آدرس الکترونیکی:      Ksh.nikokari1412.5@gmail.com

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه به نقل از پاوه پرس، ضمن تکریم اهتمام مجموعه دلسوزان شهرمان که با نیت واهداف خداپسندانه ای پا پیش نهاده اند، تا در قالب یک تشکل مردم نهاد با همراهی مردم خیراندیش بتوانند باری را از دوش جمعی از نیازمندان شهرمان بردارند، قطعاً این حرکت ها بازخورد مثبت و تأثیرگذاری مطلوبی را در پی دارد،و از ظواهر امر چنان استنباط می گردد که مرکز نیکوکاری مهر هم بتواند کارنامه ی درخشانی در عمل داشته باشد .

علی ایحال با توجه به اینکه در شهر پاوه تشکل دیگری در همین راستا وجود دارد( مؤسسه صلاح الدین ایوبی) و خوشبختانه با مساعی معمول کارکرد خوبی داشته است ، از آنجائیکه این تشکل ها هریک اهداف مشترکی را دنبال می نماید، می طلبد در هنگام توزیع کمک های مالی ونقدی تشریک مساعی لازم بین آن دو به عمل آید تا مبادا شخصی همزمان از خدمات هر دو انجمن بهرمند ویا احیاناً بی نصیب بمانند.( تداخل کاری )

این در شرایطی است که وجود این دو تشکل می تواند در به وجود آمدن رقابت سازنده وسالم در سطح شهر مفید واقع شود، طبیعی است هر تشکل ظرفیت خاصی دارد و این تشکل ها به تنهایی نمی توانند از ظرفیت کل جامعه بطور یکسان برخوردار شوند ، لذا  ما وجود این فعالیت های عام المنفعه را به فال نیک می گیریم و آرزوی توفیق تشکلات مردم نهاد در بهره گیری از ظرفیت بهینه جامعه در جهت خدمت رسانی بیشتر را آرزو می نمائیم. به امید موفقیت تشکل های عام المنفعه شهرمان

8 پاسخ برای “اعلام موجودیت مرکز نیکوکاری مهر در پاوه

  • ساکن کرمانشاه در تاریخ آذر 12, 1393 گفت:

    کاش انجمنی مردمی تاسیس می کردید و وابسته به کمیته امداد نبود

  • هم شهری در تاریخ آذر 11, 1393 گفت:

    البته حای بحث و گفتگو دارد که این همه موسسه که هر چند وقت یک بار شاهد تشکیل انها یکی پس از دیگری هستیم بانی ایجاد فرهنگ گدا پروری نخواهد شد هرچند که مردم فهیم پاوه در تشخیص مستمندان واقعی و کمک به آنها هیچ گاه کوتاه نیامده اند و بدون تشکیل این موسسه ها کار خود را به نحو احسن انجام داده اند . بنابر این اگر ما نیت بر خیر داریم که داریم بیایم به جای اینکه در این ضمینه فعالیت کنیم در ضمینه های دیگر ( ازدواج ، تحصیلات ، اعتیاد و ….) فرهنگ سازی و هزینه کنیم .فکرش را بکنید همین هیئت امنای این موسسه تازه تاسیس در ضمینه فرهنگ سازی ازدواج و… کار کنن برای جامعه بهتر نیست؟

  • سراج در تاریخ آذر 11, 1393 گفت:

    با نظر هاووه لاتی کاملا موافقم . بنظر من اصلا نیازی به بیش از یک صندوق نیست . سوالی که پیش میاد اینه که آیا مگه ما صندوق خیریه نداریم تا اینم ایجاد بشه و یا به افراد اون صندوق ها اعتمادی نیست؟! ای کاش بجای ایجاد صندوق های زیاد و گیج کننده ، همه با هم همفکر می شدید و همه توان خود رو روی یک صندوق متمرکز می کردید و بهتر از موجودی ان بهره می گرفتید و جوانان را هم فراموش نمی کردید .

  • هاو وه لاتی در تاریخ آذر 10, 1393 گفت:

    با سلام نفس کار که خوب است . اجرتان با خدا. اما آیا واقعا شهرستان پاوه به دو موسسه خیریه نیاز دارد؟ با کارنامه ی درخشانی که موسسه ی صلاح الدین ایوبی دارد به قول دوستان موازی کاری نیست؟ ایا بهتر نبود این موسسه ی خیریه فقط در راستای کمک رساندن و گرفتن دست جوانان اقدام می کرد همه ی ما از تعداد زیاد جوانان تحصیل کرده ی بیکار در جامعه مطلعیم که هیچ سرمایه ای در دست و بالشان نیست تا کاری را شروع کنند و نیز از تعدا زیاد جوانانی که در سن ازدواج هستند اما به علت مشکلات مالی قادر به ازدواج نیستند ( چه دختر و چه پسر). بهتر نبود موسسه ای با این هدف ایجاد می شد؟ کسی به فکر این جوانان هست؟؟؟؟

  • واقعیت در تاریخ آذر 10, 1393 گفت:

    بعید میدانم در شهر پاوه شخصی باشد که تمایل به کمک به نیاز مندان داشته باشد ونداند این کار را چگونه انجام دهد .با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی پاوه همه ما میدانیم که اگه خواستیم یاری به کسی برسانین چگونه و با چه وسیله ای این کار را بکنیم.حال این سوال مطرح است ایا واقعا لزمی دارد این همه موسسه به صورت موازی در کنار هم تشکیل شوند؟ایا نتیجه این موازی سازی های مکرر منجر به انحراف موضوع از مسیر اصلی (رقابت و شهرت و….)نخواهد شد؟

  • ازطرف جمعی فرهنگیان در تاریخ آذر 10, 1393 گفت:

    سلام ماموساملااکرم سابقی موسسه خیریه حضرت رسول شهرستان روانسرازکلیه کارکنان مدیریت آموزش وپرورش روانسرماهیانه مبلغی راعندالاستطاعه وصول می کنداین اقدام چه فتوای شرعی رادرپی داردمطمئناًشهرپاوه این اقدام راتکرارنمی کند

  • آسوخان در تاریخ آذر 10, 1393 گفت:

    با سلام
    با خواندن مطلب و خبر بسیار خوشحال شدم چرا که وجود چنین مرکزی با حضور چنین افراد توانمند و مورد اعتمادی در شهرم پاوه خالی بود.
    اما مطالعه نظر یکی از کاربران به نام “کمیته امداد” مرا سر در گم کرد آیا چنین است و این مرکز وابسته به کمیته امداد است لطفاً هرکسی که اطلاع دارد جواب بدهد.
    با تشکر – آسوخان

  • کمیته امداد در تاریخ آذر 9, 1393 گفت:

    این که همان مرکز نیکوکاری کمیته امداده که قبلا در مسجد قبا اداره می شد و چیز جدیدی نیست . ضمنا مرکز رسما توسط کمیته امداد حضرت امام اداره میشود و این هیئت برای کمیته امداد فعالیت می کنند.