5 Comments

  1. 5

    شاهین

    سلام دوستان کسی حضور ذهن داره فیلم ساخته شده درپاوه با بازی آقای یزدان بخش اسمش چی بود؟

    پاسخ دادن
  2. 4

    همشهری

    نظری داده بودیم راجع به رعایت قوانین کپی رایت ( حق مالکیت معنوی و مادی ) که تأیید نکردید . دلیل ؟
    بر اساس قوانین کپی رایت که در کشور قانونی تحت عنوان ” قانون حمایت از حقوق مولفین , مصنفین و هنرمندان” انتشار مطالب دیگران فقط با اجازه آنان ممکن است . حالا سوای قانون , به لحاظ دینی و اخلاقی نیز مدیران سایت های محلی باید توجه داشتهباشند در هنگام انتشار مطالب , مقالات و اخبار , منبع ذکر گردد تا حق کسی ضایع نگردد .

    پاسخ دادن
  3. 3

    کویر

    اشاره نظر بالا مربوط به متن آقای آزاد حسینی
    مراقب اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باشیم منتشر شده در سایت پاوه پرس
    عجب مچ گیریی شده. بابا دمتون گرم. کل متن مال معصومه محمدی بوده

    پاسخ دادن
  4. 2

    بصیر

    آرزوی موفقیت برای تئاتر پاوه …….

    پاسخ دادن
  5. 1

    شیدا رستمی دانشجوی روانشناسی

    سلام
    آقای صالحی مقاله ای در پاوه پرس بود این نظر رو دادم.
    حالا متن مقاله را تغییر دادند و نوشته گردآوری . در حالی که قبل نظر بنده نه مقدمه آقای یوسفی بود که نوشته از سایر منابع و سایت ها و نه آخر متن نوشته گردآوری آزاد حسینی.و همچنان نظر من منتشر نشد آیا این درست است که من به سایت شما کمک کنم و اونوقت شما نظر بنده را منتشر نکنید. این اصل نظر بود :
    خرسندم که عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مقاله پرباری را منتشر نموده است. اما گلگی دارم چرا منبع این مقاله ذکر نشده است. این مقاله تنها پاراگراف آخرش متعلق به آقای آزاد حسینی بوده و ایشان می توانستند به صورت نظری آن را منعکس نمایند.
    اصل مقاله در آدرس می باشد
    http://qomirib.ac.ir/index.aspx?pid=99&articleid=55784
    مقاله متعلق به خانم معصومه محمدی با عنوان شبکه‌های ماهواره ای و تغییر در کارکردهای خانواده است.
    بخش اول یاداشت آقای حسینی در قسمت نگاهی به عملکرد شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی‌وان (در حال حاضر بیش از سی شبکه …..)
    کل مقاله با رفرنس ها
    نگاهی به عملکرد شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی‌وان (متن داخلی مقاله خانم معصومه محمدی منتشر شده توسط آزاد حسینی)
    در حال حاضر بیش از سی شبکه فارسی زبان از امریکا و اروپا برای ایرانیان برنامه پخش می‌کنند که از طریق گیرنده‌های ماهواره‌ای در کشور دریافت می‌‌شوند. عمده‌ترین برنامه‌های این شبکه‌ها را سریال‌های خانوادگی تشکیل می‌دهند. یکی از این شبکه‌های فارسی زبان که در بین بینندگان ایرانی فضای مخصوصی را برای خود باز کرده‌، شبکه‌ فارسی وان است که از سال ۲۰۰۹ و با هدف پخش برنامه برای بیش از صد میلیون مخاطب فارسی زبان در سراسر آسیا آغاز به کار کرد.
    این شبکه در مرداد ۱۳۸۸ به وسیله سعد محسنی و به پشتیبانی روبرت مرداک یهودی شروع به فعالیت کرد. فارسی وان با تفاوت‌های زیادی نسبت به شبکه‌های دیگر کارش را شروع کرد. یکی از این تفاوت‎ها، پخش محدود آگهی بود. شبکه‌ای ثروتمند که نیازی به کسب درآمد از راه پخش آگهی‌های بازرگانی نداشت. همین طور دوبله فارسی و پخش سریال‌های بلند و متوالی با مضامینی عاشقانه از دیگر تفاوت‌های این شبکه محسوب می‌‎شد که مخاطب را در پی نوعی سرگرمی برای رهایی از دغدغه‌های زندگی به سمت خود جلب می‌کرد. با نگاهی عمیق‎تر و تحلیل محتوای برنامه‌های این گونه شبکه‌ها، چنین برمی‌آید که گرچه محتوای چنین برنامه‌هایی در ظاهر جذاب و دیدنی است، اما در واقع حاوی مفاهیم خیانت، جنایت و عدم تعهد به خانواده بوده و با این که سریال‌های شبکه‌ فارسی وان از میان برنامه‌های روز آمریکا و اروپا انتخاب می‌شوند، اما این انتخاب‌ها با دقت و وسواسی خاصی صورت می‎پذیرد. چنان‎که با اندکی ظرافت می‌توان خط پنهان، اما محکمی میان تمامی سریال‌های پخش شده از این شبکه را پیدا کرد، تا جایی که گویی هر سریال، سریالی دیگر را تکمیل و تثبیت می‌کند. گویی پخش‌کنندگان این سریال‌ها ‌با دقت، تعمد و وسواس خاص، برای مخاطب ایرانی و فارسی زبان، برنامه‌سازی کرده و با او ارتباط برقرار می‌کنند.
    موضوع اصلی اکثر این برنامه‎ها، روابط خانوادگی و زناشویی است. در این سریال‌ها مخاطب به وفور با مردان و زنانی روبرو می‌شود که با چند جنس مخالف به طور همزمان رابطه‌ دارند. نقطه عطف این سریال‌ها هم جایی است که زن یا مرد به خیانت همسر خود پی می‌برد، و برای انتقام گرفتن، رابطه‌ جدیدی را با فرد دیگری برقرار می‌کند. با تماشای چنین برنامه‎هایی «مخاطب به بازنمایی مفاهیم بنیادینی دست می‌زند که در آن با تفاوت‎ها سروکار دارد، موضوعی که با احساسات، نگرش‌ها، عواطف و اضطراب در بیننده همراه است، و چیزی در سطوح عمیق‌تر که”عرف عام “نامیده می‌شود». (Hall 1997:225 ) اکثر مخاطبان این شبکه، اذعان می‌کنند که چنین موضوعاتی، محتوای اصلی بسیاری از سریال‌ها، به‌خصوص سریال‌های مربوط به آمریکا، کلمبیا و مکزیک (از جمله مونس و ویکتوریا) می‌باشد. بدین ترتیب با گذشت مدت کوتاهی از تماشای این شبکه، مخاطب دیگر در برابر موضوع خیانت حس قبلی را نخواهد داشت و چه بسا در صورت غفلت، مخاطب خود به فکر آغاز چنین رابطه‌های خیانت محوری بیفتد. از این طریق مخاطب «به نوعی پاسخ به ارزش‌های حاکم بر محیط را می‌دهد. خواه به آن ارزش‍ها عمل کند، یا به سمت ارزش‍های دیگری برود، در هر حال، فرد فعالیت‎های فرهنگی منابع را بدون جواب نمی‌گذارد». (منادی، ۱۳۸۵: ۲۰۹) مخاطب با تماشای این برنامه‌ها شکل‎های متفاوتی از رفتار را از موقعیت‌های مختلف فراگرفته، به برداشت یا عرف عامی از نگرش‌ها و رفتارها دست می‌یابد. در نهایت با درک معنای خاصی از رفتار به بازنمایی آن در زندگی خانوادگی خویش روی می‎آورد. (Rojek, 2003:113) این امر بی‌تردید در ارتباط مخاطب با اعضای خانواده‌ خویش و در خلال تفاوت‌های معنایی او از مفاهیم دریافت شده، نمایان می‌گردد. در واقع این شبکه شیوه‌ زندگی خانواده‌های غربی را به عنوان الگو به مخاطب ایرانی القا می‌‌کند و مخاطب با دریافت الگوهای جدید از ماهواره به بازنمایی تصاویر پخش شده پرداخته، زندگی خود را دستخوش تغییراتی می‌سازد. این الگوپذیری دامنه بسیار گسترده‌ای دارد. مخاطب با تماشای چند قسمت از هر یک از سریا‌ل‌های این شبکه متوجه می‌شود که نقش مسائل جنسی در آنها بسیار پررنگ است. علاوه بر این که موضوع اصلی بسیاری از این سریال‌ها روابط نامشروع است؛ شیوه‌ پوشش بازیگران این سریال‌ها نیز به شدت تحریک کننده و غیر اخلاقی است، به طوری که نمی‌توان شخصیتی را در این سریال‌ها پیدا کرد که درگیر مسائل جنسی نباشد. فارسی وان با داشتن مؤلفه‌های فوق، تنها موفق به جذب جوانان نشده، بلکه باعث جذب بخشی از جامعه‌ زنان به خصوص مادرهای خانه‌دار شده است. این موضوع باعث می‌شود که قبح بدپوششی‌ها و مفاهیم جنسی توسط زنان خانواده نیز شکسته شود؛ که ناگفته پیداست چنین اتفاقی به مثابه یک فاجعه خواهد بود. مطمئناً مادرانی که پای سریال‌های این شبکه می‌نشینند، دیگر نمی‌توانند فرزندانشان را از دیدن چنین صحنه‌هایی منع کنند. «می‌توان ادعا کرد که چنین برنامه‌هایی در مواقع بسیار، زمینه‌ساز مفاسد اخلاقی و اجتماعی بوده، بسیار مضر و خطرناک هستند. یک آسیب‌شناس اجتماعی درباره‌ آثار ماهواره بر جوانان می‌گوید: «با وجود این‌که برنامه‌های ماهواره‌ای محتوای علمی و آموزنده نیز دارند، امروزه بیشتر تمایل به دیدن برنامه‌هایی دارند که آن‌ها را در برنامه‌های داخل کشور نمی‌یابند، که زمینه‌ انحراف و سقوط اخلاقی در این برنامه‎ها، زیاد است. (سقازاده،۱۳۸۸،۴۰ و صابری،۱۳۸۵: ۸،)
    آقای یوسفی عزیز اگر خلافی در گفته های من هست لطفا نظر بنده را منعکس ننمایید و اگر واقعیت است منعکس کنید مخاطبان خود قاضی اند.

    پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.