چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 05:03

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با هنرمند سعدالله نصیری

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با هنرمند سعدالله نصیری

به گزارش سلام پاوه : روز یکشنبه 1 تیر 93 با تلاش سایت های خبری سلام پاوه و پاوه پرس کنسرت گروه ژوانا به سرپرستی سعدالله نصیری در پاوه اجرا شد. پیرو اجرای کنسرت آقای نصیری در پاوه چند روز بعد در آموزشگاه موسیقی آقای سعدالله نصیری در سنندج  با ایشان گفتگویی کوتاهی داشتیم که […]

IMG_7031به گزارش سلام پاوه : روز یکشنبه 1 تیر 93 با تلاش سایت های خبری سلام پاوه و پاوه پرس کنسرت گروه ژوانا به سرپرستی سعدالله نصیری در پاوه اجرا شد.

پیرو اجرای کنسرت آقای نصیری در پاوه چند روز بعد در آموزشگاه موسیقی آقای سعدالله نصیری در سنندج  با ایشان گفتگویی کوتاهی داشتیم که به شرح ذیل است

سعداله نصیری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به توصیف شهر پاوه وفرهنگ و اصالت این شهر پرداخت و گفت همیشه این شعر زیبا در ذهن من وجود دارد که ” سراو چون هه ولی  مه سکن چون پاوه        ماچی به هه شته ن  به روی دونیاوه” و واقعا اینگونه است. من چیزی که در رابطه با پاوه و مردمانش همیشه در ذهنم داشتم ام واقعا درست بود. من همیشه شهر پاوه را یک شهر کاملا فرهنگی دانسته ، چه از لحاظ ادبیات شعری ، چه از لحاظ موسیقی و چه از لحاظ پوشش! هیچ شهری همانند پاوه وجود ندارد که  نماد کردواری در آن باشد و پوشش کردی تنها در شهر پاوه به طور کامل باقی مانده است. هرکس به شهر پاوه بیاید متوجه میشود که شهر پاوه یک شهر کاملا کردی است!

نصیری در ادامه در مورد کنسرت اخیر شان در پاوه گفت : با وجود اینکه کنسرت در یک سالن کاملا غیر استاندارد و نامناسب اجرا شد و اجرا  کنسرت در این سالن ها بسیار دشوار می باشد ، ولی با این وصف استقبال ،  نظم ، علاقه به موسیقی و فرهنگ کردواری مردم شرایط را بهتر کرد و مرا بسیار خوشحال نمود و کنسرت با نظم بسیار خوبی اجرا شد.

وی همچنین از همه کسانی که برای اجرای  این کنسرت زحمت کشیده اند تشکر نموده و به همه گروه های حرفه ای موسیقی توصیه کرد حتما برای یک بار هم که شده در شهر پاوه کنسرت اجرا نمایند.

گفتگو از : احسان شکرالهی