پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:32

گزارش ویژه از توزیع میوه شب عید در پاوه

گزارش ویژه از توزیع میوه شب عید در پاوه

به گزارش سلام پاوه : با نزدیک شدن به ساعات پایانی سال بازار شهر حال و هوای خاصی دارد،طبعا مردم هم اقدام به خرید کالاهای اساسی  و مورد نیاز خود می کنند که در این بین بازار میوه شب عید حساسیت خاصی دارد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : امسال طبق مصوبه دولت مقرر کردید […]

به گزارش سلام پاوه : با نزدیک شدن به ساعات پایانی سال بازار شهر حال و هوای خاصی دارد،طبعا مردم هم اقدام به خرید کالاهای اساسی  و مورد نیاز خود می کنند که در این بین بازار میوه شب عید حساسیت خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : امسال طبق مصوبه دولت مقرر کردید که تهیه و توزیع میوه شب عیدبرخلاف گذشته (که زیر نظر سازمان صنعت میوه و معدن وتجارت بود ) توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان سازمان تعاون روستایی باشد و این دو نهاد در سراسر کشور با بهترین شکل ممکن و کیفیت خوب میوه شب عید را با قیمت مناسب و مصوب به مردم ارائه دهند و درکنار آن نظارت خوبی هم همراه با سایر دستگاههای نظارتی این مهم انجام شود، و هدف از توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی، تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم و همچنین افزایش قدرت خرید مردم اعلام شده است، اما به‌دلیل نبود یا کم بود نظارت‌ها و استمرار نداشتن آن توسط دستگاههای ذیربط ، شاهد هرج و مرج در بازار شب عید خصوصا میوه در ایام پایانی سال هستیم.
طی گزارشی که در دو سه روز گذشته به این پایگاه خبری تحلیلی رسیده است. اخبار حاکی از آن است همشهریان انتقادهای گسترده ای به نحوه توزیع میوه شب عید داشته انداز جمله  کیفیت پایین میوه بخصوص(سیب و پرتقال) که بیشتر همشهریان اظهار میکردند که عامیلین توزیع در هنگام خرید اعلام میکنند که باید به صورت سبدی و کارتنی اقدام به خرید بکنید چون به صورت کیلویی و خرده فروشی برای ما به صرفه نیست و مردم هم از خرید خود منصرف می شدند که در این بین نحوه توزیع میوه و عدم نظارت مناسب انتقادهای فراوانی را متوجه دستگاههای متولی ذکر شده کرده است که باید پرسید که چرا؟؟؟.

یکی از این عامیلین توزیع میوه شب عیددر گفتگو با خبرنگارسلام پاوه اظهار نمود که در جلسه ساماندهی بازار و توزیع میوه شب عید مصوب شده است که برای میوه(سیب و پرتقال) ۱۵درصد سود مجاز با نرخ مصوب که در سراسر کشور اعلام شده بود بفروش برسد ومقرر شد که بابت هر کیلو سیب قیمت پایه ۲۳۰۰با ۱۵ درصد سود مجاز ۲۶۰۰تومان و پرتقال کیلویی ۲۷۰۰که با در صد سود مجاز ۳۱۰۰بفروش برسد که گویا نه تنها به ان عمل نشده بلکه این عاملین هم ضرر میکنند و تنها درصد ضعیفی تا ۲۰۰ تومان که آن هم بدون احتساب قیمت کارتن و کیسه پلاستیکی اگر برای آنها بماند.

میوه

میوه

این عامل همچنین اظهار کرد:که این میوه ها بسیار کیفیت پایینی دارند و بارها خود شاهد آن بوده ایم که لنز دوربین ما هم کاملا اظهارات اینمیوه عامل محترم را تایید میکرد.

وی همچنین اعلام کرد که به واقع این دو نهاد درصد سود را برای خود در نظر گرفته اند و خودشان از این موضوع استفاده بهینه ایی میکنند.

وی همچنین گفت که تعاون روستایی اعلام کرده که میوه را به صورت کیلویی و با نرخی که خودشان اعلام کرده اند به دست مردم برسانند در صورتی که عاملین توزیع کننده میوه برخلاف گفته های انها اقدام میکردند و این دو دستگی به وضوح در بازار میوه شب عید دیده می شد؟ حال در این وضعیت حساس آخر سال چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟؟؟؟

امیدواریم هرچه سریعتر در این ساعات پایانی سال مسئولین ذیربط این مشکل را حل کنند و مردم با خیال آسوده و مطمئن اقدام به خرید میوه باکیفیت شب عید کنند.

همچنین طی تماس تلفنی که با اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف داشتیم آنها اعلام کردند که امسال در نحوه توزیع و پخش میوه شب عید با توجه به مصوبه مورد نظر هیچ نوع دخالتی نداشته ایم اما در در بحث بازرسی و نظارت قیمتها بازرسین ما همه روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر بر عاملین مورد نظارت جدی دارند.

 امیدورایم مسئولین ادارات ذی ربط پاسخگوی این موضوع باشند.

گزارش از صهیب زربان ، فرهاد صالحی

3 پاسخ برای “گزارش ویژه از توزیع میوه شب عید در پاوه

  • ناشناس در تاریخ فروردین 4, 1394 گفت:

    سلام لازمه ن بزاندی که موسولمانی دوی جه ژنیشا فره ته ر نیه نی و آریشی جه ژنه و ره مه ضانیه نه و جه ژنه و قوروانی و اتر مابقی پسه و نوروز و والنتاین و کریسمس و …. جه ژنه و غیر مسلمانان نه و اگر شمه سایتیوه خبری بر اساس دینه ندی مشیو رعایتو کلماتی که ردی
    ده ستا وه ش بو

  • پاوه ای در تاریخ اسفند 29, 1393 گفت:

    واقعاجای تاسف است میوه را با کارتن وزن می کنندمقواش هم می افتد کیلوی 2900تومان حداقل در یک کارتون بالای یک کیلو میوه گندیده داخلش است در کل این میوه قیمت بالای 4000تومان دارد

  • فرزاد در تاریخ اسفند 29, 1393 گفت:

    با سلام
    خواهشمند است به هنگام توزیع میوه شب عید جهت تهیه پرتقال به نرخ دولتی حتما از نیروی انتطامی جهت نظارت و جلوگیری از هر گونه درگیری وهمچنین عدم پاره شدن لباس های مردم دعوت بعمل بیاید
    از شهرادری منطقه جهت جمع آوری سیب های گندیده به نرخ دولتی دعوت بعمل آید////

    از مسوولین مر بوطه خواهشمندیم خودشان حتما این میوه ها را تهیه وهمراه باخانواده محترم مصرف نماییند

    باتشکر