ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:41

کارت الکترونیک مرزنشیان از اول دی ماه جایگزین دفترچه های کوله بری خواهد شد.

کارت الکترونیک مرزنشیان از اول دی ماه جایگزین دفترچه های کوله بری خواهد شد.

به گزارش سلام پاوه : جلسه هماهنگی بین تجار، بازرگانان ،بازاریان وشرکت های تعاونی مرزنشین در خصوص مبادله کالا در بازارچه کولبری بااستفاده ازکارتهای الکترونیکی وحذف دفترچه ها وبهره مندی تعدادبیشتری ازمردم از مزایای مرز شوشمی برگزار شد. پرویز ایده پور :کارت الکترونیک مرزنشیان از ابتدای ماه جاری جایگزین دفترچه های کوله بری خواهد شد. […]

به گزارش سلام پاوه : جلسه هماهنگی بین تجار، بازرگانان ،بازاریان وشرکت های تعاونی مرزنشین در خصوص مبادله کالا در بازارچه کولبری بااستفاده ازکارتهای الکترونیکی وحذف دفترچه ها وبهره مندی تعدادبیشتری ازمردم از مزایای مرز شوشمی برگزار شد.

پرویز ایده پور :کارت الکترونیک مرزنشیان از ابتدای ماه جاری جایگزین دفترچه های کوله بری خواهد شد.

مهندس شفیعی مسئول اتاق اصناف پاوه خواستار برچیده شدن موانع از سر راه کسبه و بازاریان شهرستان پاوه در امر صادرات و واردات شدند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست که با حضور فرماندار ، بخشدار مرکزی ، رئیس اتاق اصناف ، رئیس اداره صنعت معدن و تجارتجلسه مرزنشینان ،اعضای شورا ،مدیران عامل شرکتهای تعاونی مرزنشینان ، صاحبان مجتمع های تجاری ، بازاریان و کاسبان و سرمایه دارن و تنی چند از صاحبنظران در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه در خصوص ساماندهی مرز شوشمی و راه اندازی واردات و صادارت از طریق شرکت تعاونی های مرزنشینان و حذف کارت کوله بری و جایگزینی کارت الکترونیک مبادلات مرزنشینی و بهرمندی تعداد بیشتری از مردم شهرستان از مرز شوشمی برگزار شد .

فرماندار پاوه گفت : کارت الکترونیک مرزنشیان از ابتدای ماه جاری جایگزین دفترچه های کوله بری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح نمود: کارت الکترونیک مرزنشینان که حالت ارتقاء یافته دفترچه های کوله بری است جایگزین فعالیت اقتصادی ساکنین نقاط مرزی می گردد و این امرشکلی دیگر از تجارت چمدانی است.

فرماندار پاوه در ادامه افزود: اگر در مقوله کوله بری دخالت ننمودم ، به سبب رویه ی عملکردی دولت در خصوص بسته شدن تجارت کوله بری بود، روندی که از مدت ها پیش شکل گرفته واستان کرمانشاه و بلاخص مرز شوشمی آخرین نقطه ای است که این روال در آن جریان داشته وبا اتمام سیکل کاری مورد نظر وارد شکل دیگری از تجارت در نقطه مرزی می شویم.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساخت: از امروز وارد مبادلات مرزی جدیدی می شویم که در آن از شیوه سنتی خارج ودارای حق وحقوق خاصی می شویم.

ایده پور در ادامه افزود: اگر تا پایان ماه جاری تعاونی ها فعال نشوند ، مرز کوله بری بسته می شود ولذا برای ما قابل قبول نیست که اگربرای کسی درآمد داشته باشد ، مانعی ایجاد شود و لذا می طلبد این زمان طی شود و کار جدید را انجام دهیم ، در این امر سپاه حمایت می کند ومرزبانی نیز همکاری می نماید تا از روند قاچاق کالا به سمت تجارت پیش برویم، قاچاق شهرت می دهد اما تجارت اعتبار…

فرماندار پاوه گفت: ما در تجارت کوله بری نتوانستیم از ظرفیت موجود بهره وری لازم را داشته باشیم وازتنوع کالاهای مجاز ۸۴ کالای تنها به ۱۰ قلم کالا اکتفاء نمودیم .

ایشان در ادامه یادآورشد: اجناسی که وارد شهرستان می شوند ، در سطح شهرستان عرصه می گردد واگر مقرر است اجناسی بصورت تجمیعی به مرکز استان ارسال گردد با صدور یک برگه عبور( قبضی ۱۰ هزار تومانی ) در سه راهی شمشیر وتحویل نسخه ای از مجوز مورد نظر حمل آن تا مرکز استان بدون مشکل خواهد بود.

پرویز ایده پورشهرستان پاوه را به سبب موقعیت تجاری ونزدیکی آن به شهرهای عراق یکی از محورهای اساسی تجارت خواند وافزود : با همکاری نهادهای خدماتی شهرداری، سرمایه داران و… باید ظرفیت های لازم از جمله پارک جنگلی، نمایشگاه دائمی، پارکینگ واماکن رفاهی وتفریحی برای گردشگران فراهم آوریم تا انگیزه ورود به شهرستان فراهم گردد. ما هیچ راهی را منتهی به بن بست نمی بینیم وبا تلاش وبرنامه ریزی می توانیم بر مشکلات موجود فائق آئیم.

وی گفت: تا زمانیکه محصولات خود را در نمایشگاهی ارائه ندهیم دست رنج مردم ارزان فروخته می شود ومعیشت و ارزاق مردم به شدت گران تمام می شود.

ایشان در ادامه تصریح نمود: نگاه ما در این خطه اقتصادی است حتی درانتصابات بجای بکارگیری نیروهای سیاسی ، ورودی تخصصی داشتیم واینکه ما چه مقداربتوانیم موفق عمل نمائیم بستگی به توان وتحمل ما دارد، شهرستان ما احتیاج به آن دارد که همه به ما کمک کنند تا انشاء الله حاصل این همراهی ها برون رفت اقتصادی باشد.لذا از محضر دوستان درخواست می نمائیم پیش قدم شوند وحتی افرادی خارج از پاوه هست، جذب شوند ، هرچند که سرمایه داران دید اقتصادی دارند وسود حاصله را بعد از مدتی از منطقه خارج می نمایند به همین منظور سرمایه داران بومی را بیشتر ترجیح می دهیم که علاوه بر دلسوزی ، ماندگاری سرمایه را نیز درمنطقه در پی دارند.

فرماندار پاوه در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حاضرین گفت: درخصوص پیامد جلسات منعقده با بازاریان در طول ماههای گذشته افزود: ما جلسات پرباری را با گروههای مختلف داشتیم که فرصتی برای اطلاع رسانی در این راستا فراهم نگردید، ما امور را دنبال نمودیم ، بعضی فعالیت ها محقق گردیده است، خیلی از کارها درخصوص مرزمی بایست ۲۴ سال گذشته انجام می شد که تاکنون انجام نشده است ، به هر حال کاری به گذشته نداریم ، امروز یکسری کارها هست که باید ما وشما با هم شروع کنیم وآن را انجام دهیم، ما تقریباً ۳۰ بار درخصوص اقتصاد شهری بحث نمودیم که چگونه از این وضعیت خارج شویم، بعضی کارها احتیاج به تغییر قانون دارد، بعضی مدیران توان همراهی ندارند وباید عوض شوند، بستر مناسب(زمین) برای انجام فعالیت ها وجود ندارد، درواقع در پاوه ازهرلحاظ مشکل داریم، تعاونی ها غیرکارا می باشند، هیئت مدیره به سبب اتمام دوره فعالیت غیرقانونی هستند،مردم از کارکردها آنان راضی نیستند، و در واقع خاطره خوشی از تعاونی ندارند

هوشیار عبدالله زاده بخشدار مرکزی پاوه ضمن تشریح اهداف جلسه مطالبی در مورد شرایط جدید تجارت مرزی از طریق تعاونی های مرز نشینان برای کسانی که کارت الکترونیکی آنها فعال شده است بیان نمودند

وی مبادلات با کارت مرزنشینان را آخرین فرصت برای احیای اقتصاد و توسعه شهرستان برشمردند.هوشیار عبداله زاده

بخشدار مرکزی پاوه از اتاق اصناف و تعاونی ها به عنوان دو رکن مهم در اجرای این تصمیم دولت خدمت گذار نام بردند و وجود مدیریت توانمند در راس اتاق اصناف را فرصتی برای اجرای برنامه های کلان اقتصادی شهر دانستند.

عبداله زاده از سرمایه داران بزرگ شهر خواستند که در این امر مهم که هدف اصلی آن احیای اقتصاد شهر و سود رسانی به خود آنها و مردم  می باشد مشارکت داشته باشند.

در ادامه برهان عبدی از صاحبنظران به تفاوت پولدار و سرمایه گذار اشاره کردند و گفتند که در منطقه سرمایه گذار کم داریم .

عبدی سرمایه گذار را کارآفرین دانستند در حالیکه پولدارنه تنها کارآفرین نیست بلکه با کشاندن سرمایه بطرف ملک و زمین و یا بردن سرمایه بطرف ربا خواری در مسیرنابودی جامعه قدم برمی دارند و عامل اصلی تورم و نابودی اقتصاد شهرمی باشند.

مهندس شفیعی مسئول اتاق اصناف پاوه ضمن تشکر ار حاضرین در جلسه خواستار برچیده شدن موانع از سر راه کسبه و بازاریان شهرستان برهان عبدیپاوه در امر صادرات و واردات شدند

وی با اشاره به اینکه مردم بایستی متولی بخش های اجتماعی و اقتصادی باشند (اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی) به تقویت تعاونی های مرز نشینان تاکید کردند .

مهندس شفیعی اظهار داشتند که کاهش تسهیلات و عدم حمایت از ساکنان مرزی اثرات منفی گسترده ای از جمله مهاجرت “تخلیه مناطق مرزی و رواج قاچاق را در پی داردبراین اساس با رشد تهدیدات علیه کشور در مناطق مرزی دولت بایستی مزایای خاصی برای مرزنشینان در نظر بگیردکه عمده ترین آنها تجارت خارجی و مبادلات مرزی است

مدیر اتاق اصناف پاوه  ضمن بیان وظایف و اختیارات تعاونیها برای حاضرین ازاخذ ۲۵ درصد در آمد سالیانه بعنوان مالیات ومحدود بودن فهرست اقلام وارداتی انتقاد کردند و خواستار تجدید نظر در موارد فوق از سوی دولت و مسئولان شدند.

مهندس شفیعی با اشاره به جانفشانیهاو خدمات مردم شهرستان پاوه در تمامی لحظات سپری شده انقلاب اسلامی خواستار جلوگیری ازبهروز شفیعی اعمال سلایق شخصی و تنگ نظری های عده ای از مسئولین در مورد مبادلات کالاهایی که از طرف دولت تدبیر و امید مجاز به واردات و یا صادرات هستند شد .

ایشان اعلام نمودند با همکاری شهردار محترم بازارهای جدید الاحداث بازارهای تخصصی خواهند بود بگونه ایکه طبقه همکف ساختمان تجاری فرمانداری لوازم خانگی “طبقه دوم موبایل و کامبیوتر”طبقه سوم پوشاک فروشی و … خواهد بود در غیر این صورت اجازه فعالیت صنفی داده نخواهد شد .

وی همچنین بازارچه مرزی جدید الاحداث بلوار ورودی شهر را نیز تخصصی دانستندو گفتند  اقلامی همچون پارچه “لوازم صوتی تصویری “پوشاک و آرایشی و سوغات و هدایا و غیره در سوله های جداگانه بازاچه بصورت اختصاصی عرضه خواهد شد.

ایشان از مالکان این مغازه ها خواست قبل ازهر اقدمی از اتاق اصناف و شهرداری در مورد نوع حرفه ای که می توانند در مکان خویش داشته باشند استعلام نمایند در غیر اینصورت دچار زیان خواهند شد.

شفیعی در پایان ضمن گواهی بر تلاش مستمر و شبانه روزی نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان پاوه اظهار داشتند ویرانی ها در شهر آنقدر زیادند که ساختن آنهازمان زیادی می خواهد و همراهی و صبر مردم بزرگوار شهرستان را در این مقطع حساس را خواستارشدند.

در این جلسه تعدادی از بازاریان و مدیران عامل شرکتهای مبادلات مرزی و … پیشنهادها و مباحثی را مطرح نمودند

از حواشی این جلسه می توان به ساعت نامناسب آغاز جلسه یعنی 8 صبح و عدم اطلاع رسانی مناسب به کاسبکاران و بازاریان و سرمایه داران و… دانست .

همچنین آقای هادی سپنجی از سهام دارن مجتمع تجاری جنب فرمانداری پاوه از مسئولان شورا و شهرداری بخاطر عدم اجرای تعهد خود در مورد احداث پارکینگ در جنب ساختمان تجاری انتقاد کرد که آقای حیدر اسلامی نیا عضو شورای اسلامی شهر پاوه در پاسخ به ایشان گفتند که این ساختمان قرار بوده خیلی از استاندارد ها را داشته باشد که در اجرای تعهد اهمال شده است از جمله آسانسورو پله برقی و….که متاسفانه این مجتمع ندارد .

مرزنشینان 2

مرزنشینان