ج 31 فروردین 1403 ساعت 17:40

پرورش ماهی نوخان و موفقیت برادران احمدی +عکس

پرورش ماهی نوخان و موفقیت برادران احمدی +عکس

به گزارش سلام پاوه : موفقیت چشم گیر برادران احمدی از اهالی شهر پاوه در زمینه پرورش ماهی قزال الا در روستای نوخان به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرورش ماهی اخوان احمدی واقع در روستای نوخان با فاصله 50 کیلومتری از شهرستان پاوه قرار دارد که توسط برادران پاوه ای احمدی (وزیر،جهانگیر و آرام […]

به گزارش سلام پاوه : موفقیت چشم گیر برادران احمدی از اهالی شهر پاوه در زمینه پرورش ماهی قزال الا در روستای نوخان

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرورش ماهی اخوان احمدی واقع در روستای نوخان با فاصله 50 کیلومتری از شهرستان پاوه قرار دارد که توسط برادران پاوه ای احمدی (وزیر،جهانگیر و آرام احمدی ) مدیریت می شود که می توان گفت یکی از بهترین ماهی های قزل آلای ایران را پرورش می دهند.

روستایی دور افتاده و محروم که در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه و 50 کیلومتری شهرستان پاوه ( سه راهی روستای قوری قلعه و از مسیر روستایوزیر احمدی بزگوره ) قرار دارد با تلاش برادران احمدی علاوه بر تولید ماهی قزل آلا به بهترین کیفیت باعث آبادانی روستای کم جمعیت (5 خانوار) نوخان شده اند.

تولید انرژی پاک برق با استفاده از توربین در پرورش ماهی اخوان احمدی روستای نوخان و ارائه آن به مردم روستا ، تیغه زنی جاده مسیر آبادی با هزینه شخصی ،پرورش مرغ و مرغابی و کاشت سبزی و درختانی همچون پسته ، اشتغال زایی و… نمونه بارزی از خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است .

این پرورش ماهی دارای ویژه گی های منحصر به فردی است از جمله اینکه از بهترین سرچشمه های اورامان و با آبی زلال و پاک و بدون هیچ گونه آلودگی و بدون سرازیرشده آب های جاری رودخانه ای که ممکن است دارای آلودگی هااز جمله فاضلاب باشد با چشمه هایی زلال و با آبی بسیار سرد تولید و عرضه می گردد.
این روزها بسیاری از استخرهای پرورش ماهی به دلیل وجودبیماری خاص ماهی ها تعطیل شده اند اما این استخر پرورش ماهی همچنان با آب زلالش ماهی درجه یک و مرغوب تهیه می کند ، به طوری که ماهی هایش به خارج از کشور و به شهرهای اقلیم کردستان عراق ازجمله اربیل و سلیمانیه صادر میگردد و هواخواه زیادی دارد .

ویژگی برتر دیگر این پرورش ماهی تولید انرژی برق با توربین آبی است که انرژی تولیدی ذخیره ای تلمبه ای دارد و بدون نیاز به شبکه برق سراسری برق مورد نیاز پرورش ماهی خود را تولید و حتی به روستا هم برق میدهد و چراغ روستای کوچک نوخان با ۵ خانوار را روشن و تامین میکند .که لازم است مسئولان اداره برق شهرستان روانسر به پاس این اقدام مفید از برادارن احمدی تقدیر و تشکر نمایند.

برادران احمدی فعل خواست را صرف کردن و توانستند یکی از بهرتین پرورش ماهی های اورامانات را به وجود آورند

به تصاویری در همین زمینه توجه فرمایید

پرورش ماهی نوخان

پرورش ماهی نوخان

پرورش ماهی نوخان

پرورش ماهی نوخان

پرورش ماهی نوخان

روستای نوخان

پرورش ماهی نوخان

4

وزیر احمدی

جهانگیر احمدی

2 پاسخ برای “پرورش ماهی نوخان و موفقیت برادران احمدی +عکس

  • رحمان عزيزي در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    با سلام وخسته نباشيد من خيلي خوشحال شدم كه در اين روستاي دور افتاده برادران احمدي توانستند در اين كار توليدي موفق شوند چون من به ان روستا رفتم و واقعا زحمت كشيدند اينچنين كارهايي در منطقه قابل تقديرند

  • همکلاسی در تاریخ دی 19, 1393 گفت:

    کاک وزیر
    خوشحالم که در کارت موفق هستی
    مخصوصاً که می بینم کار شما کار تولیدی است که مورد تاکید همگان می باشد.
    بنده همکلاسی دوران مدرسه شما (مقطع راهنمایی) هستم و الان در کرمانشاه ساکن هستم.
    موفق باشید