ج 10 فروردین 1403 ساعت 05:20

پاوه به لحاظ ثبت آثار ملی یکی از شهرستان های غنی استان کرمانشاه است

پاوه به لحاظ ثبت آثار ملی یکی از شهرستان های غنی استان کرمانشاه است

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل میرث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: شهرستان پاوه به لحاظ وجود آثار ثبت شده ملی یکی از غنی ترین شهرستان های استان است. به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فعله گری روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد خدمات سفر پاوه افزود: این شهرستان با بیش از 300 اثر […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل میرث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: شهرستان پاوه به لحاظ وجود آثار ثبت شده ملی یکی از غنی ترین شهرستان های استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فعله گری روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد خدمات سفر پاوه افزود: این شهرستان با بیش از 300 اثر ثبت شده و بیش از300 اثرفرمانداری شناسایی شده که پرونده های ثبتی آن حاضر شده از جمله غار دست ساز خالو حسین در بانه وره یکی از مناطق غنی استان و کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در کنار اینها آثار طبیعی دیگری هم وجود دارد که نیازمند ثبت ملی هستند و باید توجه بیشتری به آنها بشود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: پاوه از نظر توانمندی های اکوتوریستی برترین شهرستان کرمانشاه است و به عنوان قطب گردشگری استان از ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی بسیار بالایی برخوردار است.

فعله گری تصریح کرد: از نظر توسعه زیرساخت های گردشگری، مهمترین موضوعی که برای پاوه حائز اهمیت و برای ما و دستگاه های اجرایی مدنظر است راه مواصلاتی این شهرستان است.

وی افزود: با توجه به هدف گذاری جذب چهار میلیون گردشگری که امسال برای استان پیش بینی شده و یکی از مقاصد اصلی این هدفگذاری برای جذب این تعداد گردشگر می تواند پاوه باشد توسعه راه های مواصلاتی و ارتباطی آن مورد توجه و نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه راه های ارتباطی، بحث زیرساخت های اقامتی و توسعه مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و واحد های مسکونی اقامتی بویژه واحدهای روستایی در روستاهای هدف گردشگری و توسعه و تجهیز این واحدها از برنامه های سازمان میراث فرهنگی است.

فعله گری، حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این توسعه مجتمع های خدمات رفاهی و اقامتی را توسط سازمان میراث فرهنگی مورد تأکید قرار داد و گفت: سرمایه گذارانی که در این بخش ورود پیدا کنند بویژه در شهرستان پاوه مورد حمایت قرار می گیرند.

وی از تصویب و اجرایی شدن طرحی در این زمینه برای حمایت از سرمایه گذاران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خبر داد و گفت: با بهره گرفتن از این طرح به تمام این افراد برای بازسازی و نوسازی و تجهیز واحدهای مسکونی روستایی در روستاهای هدف گردشگری از جمله هجیج، شمشیر، خانقاه و شهر نودشه برای اقامت گردشگران تسهیلات ارزان قیمت و کمک هایی نیز از سوی میراث فرهنگی داده می شود.

فعله گری در پایان از شناسایی حدود چهار هزار آثار تاریخی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزارو 236 اثر به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار پاوه نیز با اشاره به جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی و وجود بازارچه های مرزی در این شهرستان گفت: به همین دلیل پاوه در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را برای حضور مسافران و گردشگران دارد.

پرویز ایده پور، ضرورت توجه به پتانسیلها و ظرفیت های گردشگری و توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری در این شهرستان را مورد تأکید قرار داد.

شهرستان پاوه با 58 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.