ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:54

واحد پرورش مرغ بومی در پاوه راه‌اندازی شد

واحد پرورش مرغ بومی در پاوه راه‌اندازی شد

به گزارش سلام پاوه : مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: واحد یک هزار و۵۰۰ قطعه‌ای نیمچه مرغ بومی در شهرستان پاوه راه‌اندازی و آغاز به فعالیت کرد. یحیی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: واحد یک هزار و 500 قطعه‌ای پرورش مرغ بومی با همکاری و پشتیبانی […]

به گزارش سلام پاوه : مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: واحد یک هزار و۵۰۰ قطعه‌ای نیمچه مرغ بومی در شهرستان پاوه راه‌اندازی و آغاز به فعالیت کرد.

یحیی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: واحد یک هزار و 500 قطعه‌ای پرورش مرغ بومی با همکاری و پشتیبانی مرغداریسازمان بسیج سازندگی و اعطای تسهیلات کم‌بهره در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: این واحد تولیدی توانایی پرورش سالانه بیش از10 هزار نیمچه مرغ بومی را دارد به گونه‌ای که می‌تواند قسمت عمده‌ای از نیاز این شهرستان را تامین کند.

کریمی هدف از راه‌اندازی این واحد را کمک به معیشت و اشتغال خانوارهای روستایی و کاهش وابستگی روستاها به بازارهای شهری دانست و گفت: در هر شهرستانی آموزش رایگان کنترل، نظارت، کمک به بازاریابی و فروش از سوی بسیج سازندگی به متقاضیان دریافت وام اشتغال‌زایی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سقف وام پرداختی در این واحد 30 میلیون تومان است عنوان کرد: در این طرح به‌طور مستقیم چهار نفر از اعضا و به ‌طور غیر مستقیم تمام مردم روستا منتفع شده‌اند.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اعلام راه‌اندازی پنج واحد تولیدی، صنایع دستی و قالیبافی در شهرستان پاوه بیان کرد: واحدهای مذکور با مراجعه متقاضیان به سازمان بسیج سازندگی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی با دریافت تسهیلات از این سازمان راه‌اندازی و به‌بهره‌برداری رسیدند.

کریمی عنوان کرد: بسیج سازندگی استان درصدد است که عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه صنایع دستی را به منازل منتقل کرده و با ایجاد واحدهای صنایع دستی در منازل شغل دوم و منبع درآمد دیگری برای خانوارها به‌ وجود آورد.

وی افزود: در14عرصه اقتصاد مقاومتی برای بیش از دو هزار نفر آموزش‌های رایگان در زمینه جذب، ساماندهی، تشکیل پرونده و معرفی به بانک ارائه شده و در نهایت یک هزار نفر با دریافت وام اشتغال‌زایی به اشتغال رسیده‌اند.

کریمی به بازدید مستمر کارشناسان بسیج سازندگی و همکاری آنان با جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، دامپزشکی و شیلات به‌ طور مستمر جهت پیشگیری از هدر رفت تسهیلات و افزایش موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی در استان اشاره کرد.

وی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را شامل پرورش مرغ بومی، زنبورداری، پرورش آبزی، پرورش ماکیان، پرورش دام سبک و سنگین، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، قالیبافی، کاشت زعفران، پرورش شتر‌مرغ، نصب داربست بر باغات و دیگر طرح‌ها دانست و بیشتر عرصه‌ها را تولیدی و صنایع غذایی اعلام کرد.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان کرمانشاه از همکاری بسیج سازندگی و اداره کل دامپزشکی این استان در طرح واکسیناسیون و مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین خبر داد و افزود: این طرح در منطقه اورامانات و روستاهای شهرستان پاوه اجرا شده که بسیج سازندگی با اعزام 300 نفر روز از اردوهای جهادی و در قالب حلقه صالحین این طرح را به اتمام رساند.

یک پاسخ برای “واحد پرورش مرغ بومی در پاوه راه‌اندازی شد

  • ف ف در تاریخ آذر 29, 1393 گفت:

    به درد نمي خورد