چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 18:59

همشهریان گرامی تادیرنشده است اردلان را دریابیم حتی به سلامی…

همشهریان گرامی تادیرنشده است اردلان را دریابیم حتی به سلامی…

به گزارش سلام پاوه : آبروی اهل دل از خاک پای مادر است *** هر چه دارند این جماعت از دعای مادر است ———-آن بهشتی را که قرآن می کند توصیف آن ***صاحب قرآن بگفتا زیر پای مادر است درنخستین روزهای بهار1369 به دنیا آمدنام وی را با هزاران امید و آرزو اردلان گذاشتند هنوز […]

به گزارش سلام پاوه : آبروی اهل دل از خاک پای مادر است *** هر چه دارند این جماعت از دعای مادر است ———-آن بهشتی را که قرآن می کند توصیف آن ***صاحب قرآن بگفتا زیر پای مادر است

درنخستین روزهای بهار1369 به دنیا آمدنام وی را با هزاران امید و آرزو اردلان گذاشتند هنوز یک هفته از عمرش نگذشته بود که به بیماری زردی یایرقان مبتلا شد و به اردلانخاطر عدم اطلاع والدین از این بیماری خطرناک وعدم مراجعه به موقع به پزشک دچارفلج مغزی شد.

اکنون 22 سال ازعمرش می گذرد ولی مادرش هنوزدرحسرت سخن گفتنش می سوزدو رنج می برد، نه تنها سخن گفتن بلکه ازانجام هرگونه حرکتی ناتوان است. به سختی غذا وآب می خوردوکسی جزمادرش ازانجام این کار برنمی آید.

ازتنگی نفس هم رنج می برد و حتی شبها تادیر هنگام نمی تواند بخوابد و آنگاه که او آرام می گیرد ازشدت تنگی نفس وناله هایش خانواده اش خواب ندارند.

مادرش می گفت وقتی احساس درد می کند فقط ساعتها به خود می پیچد وآنگاه مجبوریم از بسیاری از اعضایش سونوگرافی کرده وحتی به دندانپزشک هم مراجعه کنیم تابه مشکلش پی ببریم.

پدرش کاک محمدرحیم هر چند که کارگری ساده است اما دلی به وسعت دریا دارد از(گیان)کمتر به او نمی گوید و از هزینه های سرسام آور دارو وایزی لایف و غذاهای مخصوصش هرگز شکایتی نمی کند اومی گفت:

ئا که س ئیشش دان  ده رمان  به ویشه ن

سه دا وعه ربه ده ی ئیش زام چیشه ن

گویی خدای مهربان مهر وی را دو چندان نه تنها دردل پدر و مادرش بلکه خواهر و برادرش نیز جای داده است به خاطر مشکلات برادرشان از شب نشینی های پاییز ،مسافرتها و استفاده از طبیعت زیبای بهار و حتی پیاده روی ساده که باهم باشند محروم اند اما هرگز لب به شکایت نگشودند و شکرگزار خدای مهربان بودند.

از همکاری اداره بهزیستی وسایرارگانها پرسیدم می گفتند فقط بهزیستی ماهیانه 50 تومان کمک می کندودیگرهیچ.

کاک محمدرحیم از بدو تاسیس سپاه پاسداران سال 58 به عنوان پاسدار مشغول به خدمت بود و در سخت ترین شرایط مرزداری شایسته بوده است وبه دفاع ازمرزهای غربی کشور پرداخت اما در سال 72 به خاطرشدت بیماری فرزندش به مدت هفت ماه قادر به حضور در محل کارش نبود که پس از مدتی حکم اخراج ایشان صادر شد واکنون ازهیچ مزایایی برخوردار نیست وبا وجود مراجعه به مقامات ذیصلاح هم نتیجه ای نگرفته است. ولی هنوز امیدوار است باتوجه به مشکلات فرزندش پاسخی مثبت ازمسئولین دریافت نماید.

امید است با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم مسئولین محترم با نگاه ویژه به این مرزدار غیور مشکلات وی را مرتفع سازند.

تصاویرگویاترند…

با تشکر از آقای مصطفی ویسمرادی مدیر وبلاگ تاکانه که این گزارش را تهیه نمودند

اردلان پسر معلول

اردلان پسر معلول

اردلان پسر معلول

9 پاسخ برای “همشهریان گرامی تادیرنشده است اردلان را دریابیم حتی به سلامی…

  • بشرا در تاریخ بهمن 27, 1396 گفت:

    سلام خداصبربیشتربه پدرومادرش بده ازخدامیخواهم شفآی عاجل نصبیش کنه

  • سيد ضيا ميري در تاریخ مهر 15, 1393 گفت:

    سلام خانواده محترم اردلان جان من هم يک پسر 24 ساله فلج مغزي دارم و همه مشکلات شما را هم دارم ما که دنيارا از دست داديم البته اميدمان به خداست که اين بچه ها ي معصوم و بيگناه کليد بهشت هستند شايد در دنيايي ديگر آسايش داشته باشيم اجر زحمات شما نزد خداوند محفوظ است . آرزوي سلامتي براي اردلان دارم که همسن شايان من ( شهريور 69 ) است.

  • دانشجو در تاریخ مهر 5, 1393 گفت:

    خداوند به بدر ومادر اردلان صبر جمیلی عنایت فرماید امیدوارم مسئولین مشکلات این خانواده ارجمند راحل کنند

  • عسل در تاریخ شهریور 31, 1393 گفت:

    لطفا نام کامل پدرش و تلفن تماسشون رو برامون بنویسید باهاشون تماس بگیریم

    • مصطفی ویسمرادی در تاریخ شهریور 31, 1393 گفت:

      آقای محمدرحیم توفیقی
      شماره منزل 08346128766
      آدرس محل سکونت:روستای خانقاه -منزل شخصی

  • امیر در تاریخ شهریور 31, 1393 گفت:

    با سلام بنی ادم اعضای یک دیگرند که در افرینش زیک گوهرند
    از همشهریان عزیزی که توان مالیشان کفایت میکند خواستارم به این خانواده محترم کمک کند هرکس در این کار سهیم باشد اجرش پیش خداوند محفوض میباشد این خانواده مجموعه خانواده شهری ماست انشالله بتوانیم انها را دریابیم

  • احمد در تاریخ شهریور 31, 1393 گفت:

    سلام خسته نباشید
    لطفا نام کامل پدر ایشان را با شماره تماس بنویسید تا براش کاری بکنیم در تهران و کرمانشاه . شاید حقوق پاسداری پدرشو درست کردیم.

    • مصطفی ویسمرادی در تاریخ شهریور 31, 1393 گفت:

      آقای محمدرحیم توفیقی
      شماره منزل ۰۸۳۴۶۱۲۸۷۶۶
      آدرس محل سکونت:روستای خانقاه -منزل شخصی

  • بهاره در تاریخ شهریور 30, 1393 گفت:

    ازخداوند قادرو تواناخواستارم به خانواده اردلان به خصوص مادر مهربان وپدر فداکارش اجر و پاداش عظیم خود را در هر دو دنیا نصیبشان گرداند