ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:51

همایش وفاق و همدلی در روستای شرکان برگزار شد+ عکس

همایش وفاق و همدلی در روستای شرکان برگزار شد+ عکس

به گزارش سلام پاوه: روز جمعه 21 شهریور ماه در یک اقدام ابتکاری و جالب مردم روستای شرکان اقدام به برگزاری یک همایش و گرد همایی برای بیشتر شدن وفاق بین انها نمودند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : روز جمعه 21 شهریور ماه سال 1393 روزی بیاد ماندنی در تاریخ روستای شرکان بود. در […]

به گزارش سلام پاوه: روز جمعه 21 شهریور ماه در یک اقدام ابتکاری و جالب مردم روستای شرکان اقدام به برگزاری یک همایش و گرد همایی برای بیشتر شدن وفاق بین انها نمودند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : روز جمعه 21 شهریور ماه سال 1393 روزی بیاد ماندنی در تاریخ روستای شرکان بود. در این روز گردهمایی بزرگ وفاق و همدلی اجتماعی مردم روستای شرکان با نام (همایش وفاق ) با شرکت بیش از ششصد نفر از اهالی ساکن و غیر ساکن این روستا در جوار چنار کهنسال چند هزار ساله برگزار گردید.

ابراهیم شمس دبیر همایش وفاق روستای شرکان به خبرنگار سلام پاوه گفت : هدف از برگزاری همایش ‌‌آشنایی بیشتر نسل جوان روستا با یکدیگر و نسلهای ابراهیم شمسقدیمی ، ایجاد صمیمیت و حس همبستگی وبیرون آوردن لباس بی تفاوتی از تن و بر تن کردن قبای احساس مسئولیت و حس همکاری و همدلی برای رفع مشکلات و نیازهای روستا را از جمله اهداف این همایش دانست .

مراسم با اجرای مجریان توانمند آقایان سلیمان رحمانی و عبدالحکیم حکیمی دو شاعر و فرهنگی فعال شروع شد .

جلسه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری روستا ماموستا فاروق قانع آغاز گردید.

آقای سید عبدالرحیم صلاحی اولین معلم بومی  روستای شرکانکه سابقه تدریس 30 ساله در این روستا را دارد و از پیشکسوتان فرهنگی آبادی ضمن خیر مقدم و

تشکر از بانیان همایش با گذری به خاطرات و دوران گذشته فضای همایش را تحت تاثیر قرار دادند و جو همایش کاملا احساسی شد.

 ابراهیم شمس دبیر همایش وفاق وفعال فرهنگی و مسئول موسسه فرهنگی نسیم( فرهنگ هورامان) به تشریح برنامه های این همایش تا آغاز ان پرداخت.

وی در ادامه گریزی به تاریخ روستای شرکان زد و مقایسه ای بین شرکان قدیم وشرکان جدید انجام داد

سپس به مشکلات ونیازمندیهای روستا اشاره و در نهایت از کلیه کسانی که به هر نحو در اجرای این همایش نقش داشته اند تقدیر وتشکر نمود.

 اولین سخنران همایش آقای خلیل کریمی بود خلیل کریمی از فرهنگیان با سابقه و دارای رزومه ای درخشان در عرصه تعلیم وتربیت ، مدیر آموزش وپرورش ثلاث ، روانسر ، سروآباد ، دیواندره وناحیه 2 سنندج معلم نمونه ی کشوری در سال 1365،رئیس آموزش وپرورش برگزیده ی ملی در سال 1379 و نویسنده با 4 جلد کتاب چاپ شده می باشد.

سخنان ایشان پیرامون همایش و واژه وفاق و روستای شرکان بود که با سحر کلام خود همه را مجذوب نمود.

در ادامه خانم زهرا صادقی صاحب اثر (شعر خزان) به قرائت دو قطعه شعر زیبای خود که یکی از آنها را در وصف روستایش شرکان بود پرداخت .

 مهندس سالم مصطفایی سخنران بعدی همایش که بخشدار نوسود می باشد و داری سوابق درخشانی در مدیریت می باشد به موضوع همبستگی اجتماعی از دیدگاه قرآن پرداخت و آن را به جامعه امروز تعمیم داد

وی در ادامه چند پیشنهاد وگزارشی از اقدامات صورت گرفته خود در مورد روستای شرکان را ارائه نمود.

همایش وفاق

قرائت مقاله توسط دکتر عبدالمجید احمدی جوان خوشنام و موفق روستای شرکان در عرصه علمی ودانشگاهی با موضوع شرکان دیروز و امروز و فردا ادامه دهنده همایش وفاق بود .

سیروس عارفی فعال فرهنگی و دبیر انجمن روجیار مریوان سخنران بعدی بود ایشان بحثی آکادمیک را با ارائه نظریاتی از روانشناسان وجامعه شناسان مشهور ارائه و عمده بحث ویبا موضوع بحران هویت بود.

 صابر سعیدی شاعر و صاحب آثار هه نگوو روحی و هاوار بی ده نگیم با اشعار نغز ، زیبا و حماسی خود شور ونشاطی وصف ناشدنی به مجلس بخشد.

 فاتح شمس فعال فرهنگی با سابقه 30 ساله فعالیت در عرصه کتاب سخنران بعدی بود که به شمه ای از خاطرات خود در دوران نوجوانی پرداخت

وی داشتن یک کتابخانه در روستا را ضروری دانست  و 300 جلد کتاب به کتابخانه هدیه داد که متعاقب آن تعدادی دیگر از حاضران مبادرت به اهدای کتاب و وجه نقد نمودند که در نهایت 1200 جلد کتاب و نزدیک به یک ونیم میلیون وجه نقد در این راستا جمع اوری گردید .

فاتح شمس

 دکتر اسماعیل شمس استاد تاریخ دانشگاه تهران و مدیر قسمت کردشناسی دایره المعارف بزرگ اسلامی از اساتید برجسته رشته تاریخ از همان ابتدا با دیدن جو همایش وجوانانی که سراسر شور و شعور بودند خود نیز دچار احساسات شده و به تاریخ 4000 هزار ساله شرکان و درخت چنار بزرگ این روستا پرداخت

وی که در میان صحبتهای خود بشدت مورد تشویق حاضران قرار می گرفت با انکه زمان سخنان وی 12 دقیقه تعریف شده بود اما با احساسات خاصی که مورد توجه حاضرین بود 35 دقیقه به بحث پرداخت .

برنامه با دکلمه ی زیبای خانم چنور لطفی از زبان چنار بزرگ با عنوان چناره گه وره ئاماوه ده نگی در وصف همایش وفاق پرداخت.

دکتر هدایت محمودی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پاوه که از اهالی روستای شرکان می باشد سخنران بعدی بود که سخنان خود را با اشک شادی آغاز و با ارائه سخنرانی بسیار زیبا از خانواده ها خواست مواظب فرزندانشان باشند آنان را تشویق به کسب تحصیل کنند .

 آقای عبدالله صلاحی کارشناس ارشد علوم اجتماعی ویکی از جوانان شایسته روستا مقاله ای با عنوان مشارکت اجتماعی در شرکان؛ آسیب شناسی و ارائه یک راهکار ارائه نمود.

برنامه با نقل قول هایی از عبدالقادر قادری از مردان مشهور و پیشکسوت روستا ادامه پیدا کرد .

همایش وفاق

 دکتر احمد وهابی استاد زیست شناسی دانشگاه سنندج از افراد خوشنام و محبوب روستا از مضرات سیگار گفت و به جوانان توصیه نمود سیگار را ترک کنند.
سخنران پایانی همایش آقای سلام خسروی بود.

 سلام خسروی  فرهنگی با سابقه رئیس اداره آموزش وپرورش شهرهای نوسود ، جوانرود وپاوه و شهردار کنونی پاوه با ایراد سخنانی پرمحتوا عملا به جمع بندی سخنان و پیشنهادات مطرح شده در همایش پرداخت .

اجرای تکنوازی با سه تار توسط هنرمند آرمان سعیدی و همچنین خواندن دعای جمعی توسط ملا هاشم حکیمی پایان بخش برنامه بود .

وفاق

در میان برنامه هنرمندان عرصه آواز آقایان اسماعیل حمیدی و سیروان خالدی وخواننده اهل روستا امین مصطفایی با خواندن چند آهنگ هورامی سیاچمانه موجب ترویح و شادی حضار گردیدند.

سلام خسروی

ملا هاشم حکیمی

همایش وفاق

روستای شرکان

توضیحات :

از حدود یک ماه پیش مقدمات کار فراهم ، کارگروه تشکیل و محل پیرامون چنار به عنوان محل برگزاری انتخاب و در طول این مدت با هزینه ای بالغ بر ده میلیون تومان مرمت و بازسازی گردید .

توسط عوامل اجرایی همایش فراخوان داده شد و از کلیه مردم درخواست گردید در این مراسم شرکت نمایند .

از یک روز قبل از همایش مردم دسته دسته از شهرهای دور ونزدیک خود را به شرکان رساندند تا در این وفاق سهیم باشند . صف ماشینهای پارک شده  به طول دو کیلومتر در یک طرف جاده به چشم میخورد

برای مراسم 400 صندلی پیش بینی شده بود و بیم آن می رفت ظرفیت تکمیل نگردد اما در همان ساعت اولیه کلیه صندلیها پر شدند و نیمی از جمعیت نشسته بر زمین نظاره گر مراسم بودند.

حواشی :

در حاشیه همایش این اقدامات صورت گرفت :

1- جمع آوری کمک برای کتابخانه و مسجد و خودروحمل زباله

2- به نمایش گذاشتن خودرو آمبولانس که به همت خیرین خریداری شده است.

3-  تشکیل شورای همیاری

14 پاسخ برای “همایش وفاق و همدلی در روستای شرکان برگزار شد+ عکس

  • دانش آموز آقای حکیمی در تاریخ خرداد 2, 1394 گفت:

    ناگفته نمونه بااجرای زیبای دبیربسیار خوبم جناب آقای حکیمی و آقای رحمانی وسایر اجرا کنندگان

  • دانش آموز آقای حکیمی در تاریخ خرداد 2, 1394 گفت:

    واقعا حرکتی این چنین خیلی زیباست و فرهنگ مردم و روستا یاشهر مدنظر رونشون میده تاباشه ازاین کارها وصد البته پشتیبانی مردم عزیز

  • اسد در تاریخ بهمن 27, 1393 گفت:

    سلام منو به کاک سیروان خالدی برسانید

  • شرکانی در تاریخ شهریور 30, 1393 گفت:

    سلام کاک فرهاد از اطلاع رسانیتان تشکر می کنم همایش وفاق شرکان خیلی بزرگ بود بزرگانی در آن شرکت کرده بودند که خودمان هم فراموش کرده بودیم چنین کسانی را داریم.

  • یوسف رحیمی در تاریخ شهریور 26, 1393 گفت:

    ای کاش در تمام روستاهای منطقه اورامانات همچنین مراسم پرشکوهی برگزار می شد وعالمان ودانا یان وثروتمندان هر روستا دست به دست هم می دادند . وزادگاههای خود را آباد می کردند. وجوانان را جهت کسب علم ودانش تشویق ،، واز بعضی مسائل که شخصیت خانواه های را زیر سئوال می برد نهی می کردند. .حرکتی جالب بود .خدا قوت می گویم به تمام دست اندکاران همایش ،
    ضمنا” اگر بحث های ارائه شده در همایش همراه با عمل باشد .می شودروستاها را به گلستان تبدیل کرد.

  • فاتح شمس در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    بنده هم بعنوان یک عضو از خانواده بزرگ شرکان از مدیریت توانا وخلاق سایت سلام پاوه تشکر میکنم که براستی با اطلاع رسانی خوبش همگان را از این همایش بزرگ اگاه کرد در واقع در این برهه زمانی اطلاع رسانی یکی از مهمترین کارها است واین مهم را شما دوست عزیزم بخوبی انجام می دهید بار دیگر مراتب سپاس وقدر دانی خود را اعلام می کنم

  • یاسر در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    دست کاک ابراهیم درد نکند هر جا کاری را شروع کرد مردانه و پر انرژی تا پایان راه می رود و کار را به نحو احسن به پایان می برد. همایش شرکان مدیریت بالای این مرد را نشان داد.آفرین و احسنت باد بر شما کاک ابراهیم.امیدوارم شرکانیها قدرشناس باشند.

  • محمد در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    آفرین برشرکانی ها واقعا ثابت کردند مردمانی فرهنگی ؛بانجابت وبی ادعا هستند مراسمی باین عظمت را به تنهایی وبدون کمک دیگران وبدون حاشیه هرکسی نمی تواند اجراکند

  • دیدار در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    باسلام از شما بابت پوشش خبری این همایش تشکر میکنم. باعرض پوزش مجری این برنامه جناب اقای عبدالحکیم حکیمی بود شما عبدالکریم درج کرده ایدلطفاهرچه زودتر ویرایش کنید چون عبدالکریم پدرایشان است وبه رحمت خدا رفته است.ممنون

  • ادریس رحمانی در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    مردمان شرکان مردمان با فرهنگ هستند در ضمن شایسته خدمت و احترام و تکریم اند . و حرکات بسیار زیبایی بودو قابل توحه بود به مردم آن روستا تبریک می گویم .

  • فردیا محمدی در تاریخ شهریور 24, 1393 گفت:

    باسلام وعرض ادب من بعنوان شاگرد خانم احمدی وعضوی ازروستای شرکان ازایشان تشکرمیکنم

  • پرشنگ احمدی در تاریخ شهریور 24, 1393 گفت:

    حرکتی زیبا و قابل توجه است به مردم فرهیخته ی این ر وستا تبریک می گویم.

  • ابراهیم شمس در تاریخ شهریور 24, 1393 گفت:

    با سلام وتشکر بابت درج این گزارش . همایش روستای شرکان به اذعان تمام کسانی که در آنجا حضور داشتند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود. سخنرانان اکثرا افرادی خوشنام ، سخنور ،استاد دانشگاه و مدیرانی موفق بودند . آنچه به عنوان خروجی همایش مد نظر بود از حد انتظار بیشتربود و من به همه مردم شرکان این روز تاریخی را تبریک می گویم امیدوارم این حرکت در اکثر روستاهای هورامان انجام گیرد.
    لازم به توضیح است روستای شرکان روستایی فرهنگی با داشتن افراد تحصیلکرده (16 نفر دکتری 50 نفر فوق لیسانس، 160 نفر لیسانس ) دارای بیش از 70 نفر معلم و فرهنگی ، و حدود 50 نفر کارمند دولتی یکی از روستاهای موفق در سطح کشور می باشد.

  • شاهرخ محمدی در تاریخ شهریور 24, 1393 گفت:

    با سلام خدمت تمامی دست اندر کاران این همایش زیبا به نوبه خودم افتخار می کنم در شهرستان پاوه ای زندگی می نمایم که روستایی مثل شرکان ومردمانی انیچنین فکور واندیشمند در ان پرورش یافته اند در ورستایی که شاید جمعیت ان به هزار نفر نمی رسد این همه دکتر وفوق لیسانس وتحصیلکرده مایه افتخار است ودر پایان از بزرگان وصاحبان اندیشه این دیار استدعا دارم در معرفی روستا در سطح کشوری کوشا تر باشند که هم شایسته این دیار است وهم انگیزه ای برای سایر مناطق اورامان که در طی طریق دانش وعلم بیش از پیش کوشا وساعی باشند .ومن اله توفیق