ج 10 فروردین 1403 ساعت 05:15

همایش فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک در پاوه برگزار شد

همایش فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : همایش فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک به همت شورا و شهرداری پاوه و جمعی از صاحبنظران و کارشناسان در روز یکشنبه 27 مهرماه در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد. در این همایش فرماندار محترم، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر پاوه و شورا یاران ، مسؤلین نظامی و انتظامی […]

به گزارش سلام پاوه : همایش فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک به همت شورا و شهرداری پاوه و جمعی از صاحبنظران و کارشناسان در روز یکشنبه 27 مهرماه در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.
در این همایش فرماندار محترم، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر پاوه و شورا یاران ، مسؤلین نظامی و انتظامی و پلیس راهور وجمعی از صاحب نظران و کارشناسان و شهروندان حضور داشتند که مراسم  با تلاوت آیات قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی کار خود را آغاز نمود.
این برنامه با اجرای آقای عرفان زمردی و خانم شیما کریمی و خواند اشعاری زیبا از سر گرفته شد.

همایش 1
درابتدا یوسفی نائب رئیس شورای اسلامی شهر پاوه ضمن خیر مقدم از حضار، مقدمه ای در مورد اهداف این همایش و زیر ساختهای موجود و معضلات شهر پاوه  بیان نمودند .

در این رابطه به طرح های عمرانی در دست اجرا از جمله احداث جاده کمربندی جهت رفع  ترافیک شهر و همچنین به فرهنگ سازی و  تغییر نگرش مردم نسبت به مقوله ترافیک مطالبی را ارائه نمودند.

فاروق یوسفی

پرویز ایده پور دراین همایش  رشد نامتوازن شهری را از علل و عوامل عدم تحقق توسعه در شهر پاوه عنوان کرد و افزود : رشد شهری باعث ایجاد پدیده ترافیک در شهر پاوه شده است .

ایشان در ادامه اظهار داشتند تعداد خودرو های شهر پاوه  بالغ بر 6 هزار دستگاه می باشند که روز به روز بر این تعداد اضافه خواهند شد، درصورتیکه جاده های شهر پرویز ایده پورپاوه با این آمار همخوانی ندارد و خیابان های شهر توان تحمل این حجم خودرو را ندارد و ساخت و ساز های غیر استاندارد و بدون پارکینگ بر بار ترافیکی شهر افزوده است.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه و بلند مدت در راستای رفع مشکل پدیده ترافیک پاوه ، به نقش مردم و شهروندان در برنامه های کوتاه مدت تأکید کرد و اظهار داشت : عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در جهت روان سازی ترافیک می باشد .

ایده پور اجرای برنامه های فرهنگی در جهت فرهنگ سازی شهروندان از دیگر برنامه های کوتاه مدت دانست و تصریح کرد : عدم استفاده از خودروهای شخصی و ترویج فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در روز بدون خودرو در پاوه از برنامه های مهم فرهنگی است .

فرماندار پاوه ارائه برنامه های بلند مدت را در جهت رفع معضل ترافیک شهر پاوه وظیفه مدیریت شهری دانست و خاطر نشان کرد : احداث رینگ شهری و جاده کمربندی ، احداث ساختمان ها بر اساس قوانین شهرسازی با رعایت اصول پارکینگ از مهمترین برنامه های بلند مدت است .

حسن قادری دبیر همایش با اعلام برنامه ها هدف از برگزاری این گردهمایی را ارتقای فرهنگ شهروندی و مسئولیت پذیری شهروندان، ارائه ی راهکار های عملی حسن قادریتوسط کارشناسان و توجه و اهتمام هر چه بیشتر مسئولین در جهت رفع معضل ترافیک اعلام کردند.

وی  حسن قادری اهتمام شهروندان و مردم را در رفع پدیده ترافیک مهم ارزیابی کرد و گفت : مشارکت شهروندان در رفع مشکل ترافیک لازمه آن آموزش های فرهنگ شهروندی است .
دبیر همایش عدم استفاده شهروندان از خودروهای شخصی به عنوان سرگرمی ،ساخت و احداث پارکینگ در ساختمان ها ، انتقال مطب پزشکان به صورت کلینیک ، ساماندهی پیاده رو ها و ساخت تفرجگاه ها را از مهمترین عوامل در کاهش ترافیک شهر پاوه عنوان کرد .

حسن قادری در پایان اظهار داشت که مردم پاوه برای هر گونه همکاری و مشارکت آمادگی کامل دارند و این سابقه ذهنی ما نسبت به مردم یادآور این نکته است که مردم برای ساختن جامعه مشترک المنافع از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مهندس برهان عبدی با ارائه ی مقاله ی علمی و با استفاده از یک پاورپوینت آماده شده به تحلیلی جامع و کامل را از وضعیت ترافیکی شهر پاوه ارائه دادند

عبدی  ترافیک را از چند منظر مورد بررسی قرار دادند و شهر پاوه را از طریق نقشه های توپوگرافی به چند هسته اصلی تقسیم کردند و در هر قسمت با استفاده ازبرهان عبدی تصاویر گره های ترافیکی و تراکم جمعیتیرا به نحو احسن نشان دادند.

وی گفت جمعیت بالای شهر به دلیل رفع نیاز های روزانه خود مجبور به تردد در میدان مولوی و شهدا هستند.

ایشان  همچنین بااشاره به ورودی های شهر پاوه اظهار داشتند که بنا بر تحقیقی که انجام داده ام  تعداد زیادی از خودرو های وارد شده در ورودی های شهرجهت مراجعه به باجه های بانکی مجبور به تردد در میدان مولوی می باشند.
عبدی ضعف مدیریت های شهری و سلیقه ای برخورد کردن ها را نکوهش کردند و کم عرض بودن خیابان ها را غیر قابل تغییر دانستند و پیشنهاد نمودند که نسبت به رفع معضل ترافیک و تمرکز زدایی مراکز تجاری در نقاط پر ترافیک و همچنین کمیته ای تخصصی جهت رفع مشکل ترافیک و تدوین طرح جامع ترافیک توسط کارشناسان تشکیل و اقدام عملی صورت گیرد.

دکتر محسن زاهدی در ادامه برنامه های گردهمایی پدیده ترافیک را ناشی از توسعه شهر دانست و گفت : ساخت و سازهای اصولی و توسعه شهرها با برنامه ریزی مناسب تا حدودی از شکل گیری ترافیک در شهر جلوگیری می کند .

دبیر شورای ترافیک استان افزود : استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی همزمان با توسعه شهر از اولویت های مهم در رفع پدیده ترافیک می باشد .دکتر محسن زاهدی

وی تحلیل رفتار شهروندان در مهندسی ترافیک را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : مطالعات ترافکیی به صورت فنی و با دانش علمی در کمیته های تخصصی در رفع این بیماری کمک شایانی می کند .

سلام خسروی در پایان این گردهمایی با اشاره به اینکه ما در کنار انسان هایی زندگی می کنیم که عشق آنان به ایثار سرآمد خاص و عام است گفت : تکلیف شهرداری در برابر این انسان ها چند برابر در جهت ایجاد محیطی مناسب در خور و شأن آنان چند برابر می باشد .

شهردار پاوه به تغییر رویکرد در مدیریت شهری و شهرداری اشاره کرد و افزود : کار برای مردم و توسط مردم از سیاست های مهم این نهاد مردمی است .

وی بی تفاوتی شهروندان به محیط شهری و پیرامون خود را نگران کننده دانست و اظهار داشت : مشارکت و همراهی شهروندان در حوزه مدیریت شهری یکی از ابزارهای مهم در رفع این بی تفاوتی می باشد .

خسروی اولین اقدام در رویکرد و سیاست گذاری های جدید شهرداری را انتخاب صحیح مسیر حرکت عنوان کرد و تصریح کرد : متوقف کردن روند نتایج زیان بار شهرداری در سنوات گذشته بسیار مهم که لازمه آن اصلاح امور و رویکرد می باشد .

گرد همایی 3
شهردار پاوه به برنامه های فرهنگی و بستر سازی وضعیت ترافیک شهر اشاره کرد و خاطر نشان کرد : اجرای برنامه روز بدون خودرو در پاوه در فروردین و تکرار آن در مهر اولین برنامه فرهنگی شهرداری و بستر سازی مناسب برای رفع این پدیده می باشد .

سلام خسروی پیاده روهای شهر پاوه را بدترین پیاده روهای موجود در سراسر کشور دانست و گفت : اصلاح این پیاده روهای با اجرای طرح همسان سازی آن از اقدامات مهم شهرداری بوده است .

 

 

 

حواشی این همایش :

عدم استقبال مناسب از این برنامه و خالی بودن تعداد قابل توجه ای از صندلی های سالن

صندلی

 شایان ذکر است قرائت شعری بسیار زیبا از خانم شیما کریمی با موضوع ترافیک از نکات قابل توجه دیگر این برنامه بود

در برگزاری این همایش نقش آقای مهندس جمال سبحانی ، محمد ابراهیمی ، مهندس عبداله شهریاری ، نورالدین بهرامی ، آقای صباح مرادی ، پیام رحمانی ، حشمت اله رحیمی ، مصعب صالحی ، نصیره حکمتی ، عرفان زمردی ، برهان عبدی ، شیما کریمی قابل تقدیر است .

 

جمال سبحانی

شیخ شهاب الدین خالصی

 

همایش 3

 

همایش 4

 

همایش 5

 

همایش 6

همایش 7

5 پاسخ برای “همایش فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک در پاوه برگزار شد

  • ناشناس در تاریخ مهر 30, 1393 گفت:

    این که شبیه شب شعر بود.
    آفرین به این بزرگواران که این چنین کارگاهی تشکیل دادهاند واقعا در این عکسها شما یک متخصص ترافیک میبینید
    آقای خسروی جم کن این ……………..

  • رستمی در تاریخ مهر 29, 1393 گفت:

    اطلاع رسانی خوب نیوده. من خودم تو همایش قبلی که آذر فک کنم 89 بود پاوه برگزار شد.یه مقاله علمی و کاربردی خوب در مورد ترافیک پاوه دادم.اون موقع خیلی مورد استقبال قرار گرفت اما من اثری از اجرای اون رو ندیدیم. در حد حرف نبود بلکه خیلی هم می تونست موثر باشه. به نظر من بهتر اینه که به جای برگزاری همایش صرف هزینه پروزه های عملی مورد بررسی قرار بگیره.و گر ن که همه می دونن پاوه با مشکلات ترافیکی زیادی روبه رو است.

  • ابوبکر در تاریخ مهر 29, 1393 گفت:

    باسلام برای حل هر مشکلی متاسفانه هنگامی که هر خبری رو باز میکنیم برای خواندن همه مسئولین شهر تشریف می آورند اما مشکلات حل نمیشوند وبه قوت خود باقی هستند حال ایراد این کار کجاست معلوم نیست مشکل ترافیک مال مردمه مردم باحضور خود اینگونه مشکلات را حل کنندنه مسئولین در هر جلسه ای مسئولین اجرایی همه هستند اما مشکلاتم همیشه هستند خوب دلیل این کار چیست که مشکل با حضور آنها حل نمیشود جای سئوال داردحال یا مشکلات آنقدر بزرگ هستند که با مسئولین حل نمیشوند که ……….یا مسئولین نمیتوانند مشکلات را حل کنند یا نمیخواهند حل شود دیگه ………….

  • کوسالان در تاریخ مهر 29, 1393 گفت:

    متاسفانه مسئولین (نه تنها در پاوه) یاد گرفته اند که عبارات علمی موجود در کتاب های مهندسی ترافیک و شهرسازی رو هر ساله تکرار کنند ولی وضع ترافیک هر روز بدتر میشه. دوستان چیزهایی که تو اون کتاب ها و جزوات نوشته شده خوبه ولی در بعضی از موارد قابل استفاده از پاوه نیست و یا این که اصلا قدیمی شده به جای این عبارات با کلاس کتابی مشکل رو خوب پیدا و براش راه حل پیدا کنید. در ضمن الان دیگه توی علم ترافیک این یک مساله اثبات شده است که احداث جاده های جدید تضمینی برای حل مشکل ترافیک نیست. از من گفتن ولی سال ها بعد از احداث جاده کمربندی متوجه خواهید شد که نه تنها چیزی به دست نیاوردید و مشکل پابرجاست (شاید هم تشدید شده) بلکه سرمایه طبیعی و محیطی رو هم از دست دادید. حل مشکل ترافیک نیازمند حمل و نقل عمومی، فرهنگ درست استفاده، قانونمداری (مردم و مسئولین)، و اهرم های مالی (مالیات و عوارض ، …) هست که هیچ کدام در حامعه ما به درستی وجود نداره.

  • هژیرهمکار افتخاری سلام پاوه در تاریخ مهر 28, 1393 گفت:

    ازدلایل استقبال نکردن میتوان به برگزاری برنامه درساعتی نامناسب اشاره کرد و یاشاید دعوت نکردن ازصاحبنظران بیشتر ویا طرح های شهرداری که به مزاق مردم خوش نیومده. یا قولهایی که فقط درحد حرفند یا دلایلی که مردم شریف پاوه دارند