ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 01:42

همایش بصیرت ناظران شورای نگهبان در پاوه برگزار شد .

همایش بصیرت ناظران شورای نگهبان در پاوه برگزار شد .

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت 26 تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان همایش  بصیرت ناظران شورای نگهبان در مسجد مرحوم بابا خاص عصر روز پنجشنبه برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج علی احمد باباخاص مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان پاوه و اورامانات ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت 26 تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان همایش  بصیرت ناظران شورای نگهبان در مسجد مرحوم بابا خاص عصر روز پنجشنبه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج علی احمد باباخاص مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان پاوه و اورامانات ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات وگرامی همایش شورای نگهبان داشت یاد و خاطر شهدا و تبریک به مناسبت تشکیل شورای نگهبان پرداخت .

وی گفت همه دستاورد های نظام مرهون خون شهداست و ما هر چه داریم ازخون این  شهداست و لزوم توجه به ارشهای انقلاب را لازم و ضروری دانست .

باباخاص با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) وبیان اهمیت لیالی قدر گفت : شهادت حضرت علی توسط افراد فریب خورده  و جاهل به دین صورت گرفت و این افراد فریب خورده  و جاهل  در طول تاریخ اسلام وجود داشته و دارند و این  اولین و آخرین اعمال افراد فریب خورده نبوده و نیست .

وی وظیفه شورای نگهبان را تفسیر در قانون اساسی و نظارت بر انتخابات عنوان کرد و گفت : همواره در جمهوری اسلامی شاهد برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم و سلامت کامل انتخابات بوده ایم و این مهم میسر نمی شد مگر با حضور و مشارکت مردم در مرحله اول و نظارت و سلامت توسط مجریان و ناظران در محله بعد .

باباخاص در ادامه گفت : حضور افکار و سلیقه های مختلف در انتخابات موجب مشارکت پرشور بوده که نقش شورای نگهبان در این زمینه حائز اهمیت بوده است که همواره افکار و سلیقه های مختلف را به صحنه بیاورد و موجب رقابت بیشتر و مشارکت بالاتر شده است .

در ادامه برنامه  گروه مولودی خوانی به اجرایی زیبا و دلنشین پرداختند

مولودی خوانی

در ادامه مراسم ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه به استقامت و ثبات در راه و هدف و در دین داری و عبادات پرداخت و گفت : راست حرکت کردن و توصل به دین را از عوامل مهم استقامت بیان نمودند

وی همه را به مانند سرو راست قامت زندگی کردن و حرکت کردن توصیه کرد و گفت با این روش جزو آیه اهدنا صراط مستقیم خواهیم بود .

ماموستا قادری در ادامه به اهمیت رمضان پرداخت و گفت : شب وروز ، خواب و عبادت ، حرکت کردن این ماه را مبارک دانست و این ماه را سراسر خیر و برکت دانست .ماموستا قادری

امام جمعه پاوه سپس با اشاره به فرموده پیامبر اکرم گفت : بدترین حالت برای انسان فقر و نداری است وگفت فقر مقوله ای ناگوار است

وی افزود حضرت علی می فرماید بدترین حال بعد از فقر مالی عدم سلامت جسمی است و بدتر از این دو نوع این است که انسان درونش بیمار باشد و بصیرت نداشته باشد که این مورد بسیار خطرناکتر از دو موضوع قبلی است زیرا در این حالت هم دین و هم دنیای افراد به خطر می افتد .

وی گفت قضاوت  بسیار سخت و خطرناک است و باید در این زمینه بصیرت داشته باشید . شما ناظران به عنوان معتمدان نظام در تعیین صداقت افراد باید با بصیرت در خصوص افراد قضاوت کنید .

در ادامه  آقای ابراهیم یوسفی مجری برنامه مقاله ای را تحت عنوان وطن داری آموز از ماکیان برای حاضران قرائت نمود که مورد  استقبال قرار گرفت سپس در لحظات ملکوتی قبل از اذان مغرب آقای هاورن اسلامی نیا به خواند مناجات و دعا برای مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین پرداختند و بعد از اذان حاضران نماز جماعت خواندند و افطار را مهمان آقای باباخاص بودند  .

همایش ناظران شورای نگهبان