س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 13:12

نقدی بر برپایی نمایشگاه های فصلی اصناف در پاوه

نقدی  بر برپایی نمایشگاه های  فصلی  اصناف در پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شاید خبر داشته باشید هر چند وقت یکبار نمایشگاه های اصناف با موضوعات و فصول مختلف در پاوه برگزار می شود وتوجه قشر زیادی از مردم را به خود جلب می کند و بعد از مشاهده نمایشگاه های بی کیفیت و تکراری  بحثهایی در بین افکار عمومی  مطرح می […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شاید خبر داشته باشید هر چند وقت یکبار نمایشگاه های اصناف با موضوعات و فصول مختلف در پاوه برگزار می شود وتوجه قشر زیادی از مردم را به خود جلب می کند و بعد از مشاهده نمایشگاه های بی کیفیت و تکراری  بحثهایی در بین افکار عمومی  مطرح می شود که جای بحث دارد

چند شب پیش برای دیدن از نمایشگاه پاییزه ای که به مناسبت سال جدید تحصیلی  در ورودی شهر جنب ترمینال بر پا بود به اتفاق  چند تن از دوستان  مراجعه کردیم  نکات و سوالاتی برایم پیش آمد و در نقدی بر نمایشگاهاینجا می خواهم با مردم در میان بگذارم تا ببینم نظر شما مخاطبان چیست ؟

سوال اینجاست تفاوت این نمایشگاه با بازار معمولی سطح شهرپاوه در چیست ؟ من هرچه گشتم و مشاهده کردم و پرسیدم  تفاوت که ندیدم  هیچ ، بلکه کیفیت بد کالاها و قیمت بالای آنها را با بازار پاوه مشاهده کردم

نکاتی را در این نمایشگاه ها مشاهده کردم که امیدوارم بانیان این نمایشگاه ببینند و اگر صلاح بدانند توجه  و دقت و بررسی بیشتری به برپایی این نمایشگاه ها نمایند:

 اول : فضای نامناسب  و غیر بهداشتی نمایشگاه و در هم برهم بودن آن بود

 دوم : من تا آنجا که ذهنم یاری کند در هر نمایشگاهی که در پاوه برگزار می شود یکی از غرفه ها ی آن  همیشه ترشی فروشی است که به نظر من از این سال به سال دیگر  و از این نمایشگاه به نمایشگاه دیگر  تغییری نمی کند و با کیفیت بسیار بد و به نظر من غیر بهداشتی در آنجا ارائه می شود و دلیل آن را نمی دانم ، که جا دارد مسئولین شبکه بهداشت نظارت بیشتری بر این موضوع  داشته باشند .

سوم :  بهترین کالاها و قیمتها مربوط بود به غرفه هایی که متعلق به کاسبکاران و مغازه داران بومی بود و دلیل از دعوت یا قبول دعوت غرفه داران غیر بومی را نمی دانم.

 چهارم : رعایت نشدن مسائل اخلاقی از سوی تعدادی از غرفه داران غیر بومی بود که به وضوح مشاهده  شد و بسیار جای تاسف دارد که خیلی از کسانی که مراجعه کردند در بحث و گفتگو به این نکته اشاره کردند

پنجم : تکراری بودن این نمایشگاه ها ، برای مثال تا جایی که ذهن بنده حقیر  یاری می کند در این نمایشگاه ها که با موضوعات و فصول مختلف برگزار می شود یکی از شعبات رنده فروشی است و یکی دیگر آجیل فروشی و…. که همیشه هم حضور دارند .

حال سوال اینجاست نمایشگاهی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می شود چه ربطی به ترشی و رنده و گوشت مرغ و پلاستیک فروشی دارد ؟

براستی چه کسانی در برپایی این نمایشگاه ها دخیل اند و با چه هدفی این نمایشگاه ها برگزار می شوند ؟