ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:07

نشست چهارم کارگروه برگزار کننده جشن بزرگ میلاد در پاوه برگزار شد

نشست چهارم کارگروه برگزار کننده جشن بزرگ میلاد در پاوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : هر ساله در ماه مولود و میلاد پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد (ص) موجی از شادی تمام کشورهای اسلامی را فرا می گیرد و در این راستا کشور اسلامی  ما نیز از این قاعده مستثنی نیست . منطقه اورامانات شاید منحصر به فرد ترین نقاطی از کشور است […]

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : هر ساله در ماه مولود و میلاد پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد (ص) موجی از شادی تمام کشورهای اسلامی را فرا می گیرد و در این راستا کشور اسلامی  ما نیز از این قاعده مستثنی نیست .

منطقه اورامانات شاید منحصر به فرد ترین نقاطی از کشور است که مردم این خطه به جشن و برگزاری مراسم مولودی خوانی و مراسماتی خاص و ویژه می پردازندو این مراسمات به نحوی است که سرتاسر کشور به مراسمات این خطه نگاه ویژه ای دارند .

در شهرستان پاوه هرساله شاهد برگزاری چنین جشن هایی با زیبایی های خاص و آئین مذهبی و عرفانی می باشیم که در جای جای مختلف نشست 1شهر و دیارمان مردم با مراسمات و پخش شیرینی میلاد پیامبر اکرم (ص)را گرامی می دارند.

کانون فرهنگی و هنری مسجد قبای پاوه ، ستاد نماز جمعه و در راس آنها امام جمعه محترم شهر پاوه هرساله در ماه مولود به برگزاری جشن باشکوهی در ماه مولوددر شهر پاوه می پردازند . بهمین خاطر با توجه به ازدحام جمعیت و استقبال مردم از جشن میلاد پیامبر در سنوات گذشته حاج ماموستا قادری سال گذشته وعده دادند که در سال جاری این جشن بخاطر درخواستهای مکرر و استقبال عمومی مردم بجای مسجد قبا این بار در مسجد بزرگ جامع شهر پاوه برگزار شود تا طیف گسترده تری از مردم بتوانند در آن شرکت نمایند و از بهره های معنوی این جشن دینی، مذهبی بهرمند شودند در این راستا کارگروهی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این مراسم تشکیل شده است و نزدیک به چهار جلسه به تشریح و بررسی و فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری این جشن بزرگ برگزار شده است.

روز گذشته در چهارمین نشست مذکور در مسجد قبا با حضور مدعوین محترم: جمعی از روحانیون، رئیس اداره اوقاف، شهردار، شورای شهر، آموزش وپرورش، فرهنگ و ارشاداسلامی، هلال احمر، اصحاب رسانه، مسئولین کمیته های کاری حضور یافتند و ضمن ارائه گزارش عملکرد این مدت اخیر خود به پیشنهادات و بررسی های لازم در زمینه این جشن بزرگ پرداختند .

امام جمعه پاوه در تبیین برگزاری مراسم دو هدف را عامل و بانی برگزاری مراسم یاد شده عنوان نمود و افزود: دفاع از پیامبر اسلام و شکرگزاری امنیت موجود در منطقه و مملکت کافی است تا سبب برگزاری چنین برنامه های وزینی باشد.

 ماموستا ملاقادر قادری در توصیف حیات طیبه پیامبر اعظم(ص) به تاریخ سراسر عبرت و پیام آن منادی وحدت پرداخت و از چهار روز از دوران امام جمعه پاوهنبی مکرم(ص) یادی نمود و بطور ویژه بر سه موضوع آن تأکید نمود و گفت: ولادت، بعثت، هجرت و رحلت، روزهای حساسی که تأثیرات مثبت آن در تاریخ بشریت مشهود می باشد، بطوریکه ولادت اش نور بود و جامعه در آن روز به چنین نوری نیاز وافر داشت، بعثت آن طلوع خورشید بود، طلوعی که زمین را عالم گیر نمود و هجرت اش نیز سبب تشکیل حکومت گردید، حکومتی که سراسر خیر و برکت بود.

وی با تفسیر آیه ۵۴ آل عمران بر تکریم جایگاه و نصرت در برنامه های ارائه شده وی پرداخت و افزود: در چنین شرایطی که شاهد بروز توطئه های رنگین برعلیه اسلام هستیم تنها اکتفا نمودن بر تجلیل از پیامبر رحمت کافی نبود و باید ایشان را یاری دهیم .

ایشان با تجزیه و تحلیل دو پیامد ناگوار هفته ی اخیر در پیشاور پاکستان و سیدنی استرالیا به عمق قضایا و دست های پشت پرده ی آن پرداخت و با ابراز تأسف از تبعات موجود، بروز ترفندهای حاصله را بنام اسلام، بسی خطرناک دانست و عاملی در جهت تثبیت ذهنیت منفی در بین افکار عمومی دنیا عنوان نمود.

قادری در ادامه خاطر نشان نمود: بیان رأفت و عطوفت اسلامی رهبران دینی (در مواجهه با کفار ودشمنان و…) در ادوار گذشته نمی تواند پوششی بر عینیت موجود (ددمنشی جمعی بنام اسلام) باشد چرا که تعبیر و برداشت مردم جهان از اسلام بر اساس قضاوت های است که به عینه شاهد آنند و این بسیار خطرناک است .

امام جمعه پاوه سکوت و بی تفاوتی را در این شرایط توجیه پذیر ندانست و افزود: اسلام نیاز به دفاع دارد، حرکت های انحرافی تأثیر نامطلوبی بر جوانان و روشنفکران ما داشته و همچنان می گذارد، لذا می طلبد که همگی از دین دفاع نمائیم و جلوه ای دیگر از آئین راستین را ارائه و منعکس نمائیم

سپس مسئولین کمیته ها و حاضران در جلسه به ارائه گزارش های عملکرد و همچنین پیشنهاداتی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم پرداختند .

ماموستا ملاقادرقادری در جمع بندی مطالب و مباحث مطروحه ضمن تقدیر از اهتمام مردم بلاخص شهروندان این شهر افزود: دعوت نامه ای خاص برای شهروندان پاوه و روستاهای تابعه ارسال نمی گردد و همه ی عزیزان این دیار مدعوین محترم این مراسم وزین می باشند و با اعلام موضوع در خطبه های نماز جمعه، درخواست حضور در این مراسم معنوی را داریم.

متن سخنان ماموستا قادری برگرفته از سایت پاوه پرس

نشست 2

 نشست 1