پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:24

میلیونر شو !!!(وسوسه ای جدید)/ فتح اله نجفی

میلیونر شو !!!(وسوسه ای جدید)/ فتح اله نجفی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در حالیکه در بیشتر کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته مسئولین و مردم در فکر تحقیق در امر فن آوری و توسعه صنایع و .. برای پیشرفت کشورو رفاه و آسایش جامعه خود هستند دراینجا تعدادی به فکر کسب درآمد از راه های  مختلف و یا نامشروع […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در حالیکه در بیشتر کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته مسئولین و مردم در فکر تحقیق در امر فن آوری و توسعه صنایع و .. برای پیشرفت کشورو رفاه و آسایش جامعه خود هستند دراینجا تعدادی به فکر کسب درآمد از راه های  مختلف و یا نامشروع  می باشند.

در این رابطه قبل از انقلاب و در زمان رژیم قبلی تعدادی از مردم هر هفته چشم براه توزیع اوراق یا بلیط هایی به نام بلیط بخت آزمایی بودند که بیشتر در دکه روزنامه فتح-اله-نجفیفروشیها یا توسط افراد دستفروش به مبلغ ۲۰ بیست ریال یا دو تومان توزیع و فروخته می شدند صاحبان یا شرکت توزیع کننده ماهی یک بار اقدام به قرعه کشی در بین شماره های توزیع شده را می نمود.

در این بین افرادی برنده و گاهاً یک دستگاه ماشین پیکان یا مبلغی حداکثر  150000 یکصد و پنجاه هزار تومان یا دیگر جوایزی به افراد برنده  تحویل می شد . ( قیمت یک دستگاه پیکان در آن زمان کمتر از ۲۰۰۰۰ بیست  هزار تومان بود ) .

با پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین انجام اینکار را خلاف شرع و قانون دانستند و از ادامه آن جلوگیری نمودند . در ادامه این راه  تعدادی از مردم برای بدست آوردن پول بیشتر اقدام به ترفندهای گوناگون از جمله تشکیل شرکت های گلدکوئسیت یا شرکت های هرمی را نمودند تعدادی در این کار دارای ثروت زیاد و تعدادی دچار ضرر و زیان گردیدند .

دولت بعد از چند سال انجام اینکار را خلاف شرع و قانون و یک نوع پول شویی دانسته و با دستگیری مسئولین و تعداد زیادی از دست اندرکاران از ادامه آن ممانعت نمودند . اخیراً اقدام  مشابهی  بمنظور  ایجاد وسوسه در بین مردم توسط افراد یا مؤسسه هایی که با همکاری شرکت مخابرات یا مؤسسات و دفاتر خدماتی وابسته به آن بعمل می آید بوجود آمده است.

در این راه با ارسال پیامک یا sms که دارای  یک متن مشترک  و دارای درخواستهای گوناگون  هستند بطور مدام  به صاحبان گوشی های همراه  اعلام  می نمایند  که اگر می خواهید میلیونر شوید با ارسال عدد … در قرعه کشی ماشین و آپارتمان و میلیون ها  تومان پول شرکت نمائید از طرفی هم اعلام می نمایند هزینه ارسال هر پیامک مبلغ  100، ۱۲۰ ، ۱۵۰ و .. تومان می باشد. همچنین در بعضی از پیامکها به مخاطبین اعلام می نمایند که شما خوش شانس ترین یا خوشبخت ترین صاحب شماره همراه شناخته شده ای پس تأخیر جایز نسیت و در این برنامه شرکت نمائید ! در این پیامک  که دارای یک متن مشترک هستند معلوم نیست خوشبخت من هستم یا شما یا تمام جمعیت یک کشور ؟ و در آخرین پیام که ارسال نموده اند این موضوع به چشم می خورد ، اییییییش ، بدم میاد !یادت میاد کدوم موش مدرسه موشها اینطوری بود ؟ ۱- کپل ۲- نارنجی  زود جواب بده )..

پاوه – فتح اله نجفی

2 پاسخ برای “میلیونر شو !!!(وسوسه ای جدید)/ فتح اله نجفی

  • پیمان در تاریخ شهریور 26, 1393 گفت:

    درود بر شما. بله ، شماره موبایل ما یک حریم خصوصی است اما اپراتورها آن را به راحتی در اختیار شرکتهای سود جو قرار می دهند و کسی به فکر آسایش مردم نیست

  • ادریس رحمانی در تاریخ شهریور 25, 1393 گفت:

    آفرین بر شما