پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:38

منطقه اورامانات به لحاظ تعداد موقوفات رتبه اول استان کرمانشاه را داراست

منطقه اورامانات به لحاظ تعداد موقوفات رتبه اول استان کرمانشاه را داراست

به گزارش سلام پاوه؛ رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات گفت: به لحاظ تعداد موقوفات و رقبات این منطقه بعد از شهرستان کرمانشاه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ ماموستا ملا هادی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: […]

81434455-6154318به گزارش سلام پاوه؛ رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات گفت: به لحاظ تعداد موقوفات و رقبات این منطقه بعد از شهرستان کرمانشاه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ ماموستا ملا هادی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره اوقاف و امور خیریه پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود دارای 325 موقوفه، 765 رقبه، 410 مسجد و 9 بقعه متبرکه است.

وی برگزاری طرح آرامش بهاری و راه اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی، قرآنی و کتابخانه های بقاع متبرکه، اهدای500بسته فرهنگی و لوازم التحریر و230 دست مانتو و شلوار به دانش آموزان بی بضاعت در قالب طرح مهر تحصیلی، تهیه و توزیع420 هزار لیتر سوخت در بین210 مسجد و ثبت نام یک هزار و530 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم را از اقدامات این اداره در سال جاری عنوان کرد.

ماموستا رمضانی به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هم اشاره ای کرد و گفت: امسال پنج میلیارد و200 میلیون ریال به پاوه و اورامانات اختصاص یافته که در بین 121 مسجد شهرستانهای پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی توزیع شده است.

وی در ادامه گفت: امسال همچنین با نیت واقفان خیراندیش 26 رقبه موقوفه جدید به موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات اضافه شده است که از این حیث هم مقام اول استان را داشته ایم.

وی در پایان افزود: کسانی که سرمایه و توان مالی دارند بیایند و نام خودشان را در دفتری که مزین هست به نام حضرت رسول اکرم (ص) ثبت و ضبط کنند یقینا در آخرت مورد رضایت خداوند و محبت پیامبر عظیم الشأن (ص) قرار خواهند گرفت.

5 پاسخ برای “منطقه اورامانات به لحاظ تعداد موقوفات رتبه اول استان کرمانشاه را داراست

  • جوانرود در تاریخ دی 6, 1393 گفت:

    ملا هادی لطفا با هماهنگی ملا م. ذکایی پشت قبرستان شیخ را همچون دوران جوانی ساماندهی کنید .ثواب دارد. با تشکر

  • م-د در تاریخ دی 2, 1393 گفت:

    جناب حاجی ماموسا رمضانی – پشت ترمینال قدیم به فاصله طول دیوار ترمبنال که حدود پنجاه متر میباشد ارتباط دو محله مجاور مسجد قدس با بن بست مواجه شده است و برای وصل ارتباط این دو محله کافی است شما موافقت کنید چون پیگیریها و مکاتبات زیادی در این رابطه خصوصا در زمانی که کاک صباح ولدبیگی بخشدار مرکزی بودند به عمل امده و سایر ادارات ذیربط همانند شهرداری و بنیاد مسکن با نظر مساعد در جریان هستند و تنها عاملی که اهالی این دو محله برای باز شدن این مسیر همچنان گرفتارند تنها و تنها و تنها مخالفت شما میباشد حاجی اقا خودت که میدانی برداشتن یک سنگ از مسیر بندگان خدا اجر و ثواب دارد بنابرااین این پست برات ماندگارنیست فرصت را غنیمت بشمار مشکل گشا باش نه مشکل ساز .

  • امید رمضانی در تاریخ دی 1, 1393 گفت:

    پیرو نظر محمد از پاوه
    هر چند بررسی این موضوع یعنی کم شدن تمایل افراد جامعه به وقف نمودن نیازمند بررسی بیشتری است اما به نظر می رسد عدم استقلال اداره اوقاف از یک طرف و از طرف دیگر دولتی شدن این نهاد دلیل اصلی عدم مشارکت مردم در امر وقف (نسبت به گذشته) می باشد.
    مثلاً قبلاً مساجد خود اختیار موقوفات را داشتند و خودشان مستقلاً در مورد ان تصمیم می گرفتند و مردم هم به عینه این را می دیدند اما امروز اداره اوقاف در همه موقوفات دخالت نموده و از امور خیریه هم فقط اسم آن را یدک می کشد وفقط با تبلیغات و بزرگنمایی بیش از حد در این راستا حرکت می نماید.
    امر وقف در دین مبین اسلام بسیار پسندیده بوده و مورد تاکید می باشد اما مدیریت حال حاضر در منطقه ما و وضعیت بوجود امده آن (متاسفانه) سبب رویگردانی اکثر مردم از این نهاد شده است که امید است با تدبیر مسوولین از جمله فرماندار کوشا این وضعیت اصلاح گردد.

  • شهرک ویمیر در تاریخ دی 1, 1393 گفت:

    ضمن تقدیر از تلاشهایی که صورت گرفته است
    یک سوال داشتم آیا ثبت نام یک هزار و۵۳۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم کار مهمی است؟!
    بایستی می فرمودید که اداره اوقاف چه نقشی در آموزش قران و مفاهیم صحیح آن داشته است صرفاً ثبت نام از حافظان یا قاریان که به بالنفسه کار شاقی نیست.
    با تشکر

  • عنوان نظر؛ هشدار جدی. محمد از پاوه در تاریخ دی 1, 1393 گفت:

    متاسفانه باید عرض کنم که موقوفات پاوه با سیر نزولی شدید مواجه شده است.
    البته هدف این نیست که آقای رمضانی را تنها مقصر بدانم، خیر
    اما روال کار اداره اوقاف پاوه طی دهه های اخیر طوری بود که مردم با اعتماد سابق حاضر به وقف نیستند.
    در پاوه در زمانهای نه چندان دور هم حتی، موقافات فراوانی انجام می شد که به حدی زیاد بودند که حتی امروز هم پس از طی سالهای زیاد، هنوز هیچ شهری از استان نتوانسته است بر این رکورد غالب شود.
    امانتداری و توجه به خواست واقفان و توجه به نیازهای مردم بدون دخالت قدرتهای طالب شهرت و علت های عدیده دیگری باعث شده تا امروز شاهد وقف بسیار کمتری در بین مردم پاوه باشیم.
    امیدوارم که مسوولان محترم، استاندار فرماندار آگاه پاوه و رییس کل اوقاف استان و سایر دوایر زیربط این موضوع را دقیق تر بررسی و علت های آن را کشف و راه حل های مناسب را لحاظ فرمایند.
    ضمنا از خبرگزاری سلام پاوه برای ایجاد این بستر مناسب برای نقد و تحلیل و بررسی موضوعات مختلف تشکر میکنم.