پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 15:40

مطلبی تکان دهنده از یک شهروند…

مطلبی تکان دهنده از یک شهروند…

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در طی ۶ ماه گذشته هر گاه مطلبی از فعالیتهای شورا وشهرداری پاوه منعکس می شود تعداد محدودی افراد با انگیزه های مشخص ماموریت دارند تا این خدمات را زیر سوال برده وبا نظرات مهندسی شده اجازه ندهند مردم فرصت فکر کردن ومقایسه حال وگذشته را داشته باشند . […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در طی ۶ ماه گذشته هر گاه مطلبی از فعالیتهای شورا وشهرداری پاوه منعکس می شود تعداد محدودی افراد با انگیزه های مشخص ماموریت دارند تا این خدمات را زیر سوال برده وبا نظرات مهندسی شده اجازه ندهند مردم فرصت فکر کردن ومقایسه حال وگذشته را داشته باشند .

تحت هر عنوانی که فعالیتی در فضای مجازی منتشر می شود سریع افراد مذکور با یک کامنت منفی درصدد دفاع برای توجیه گذشته بر می آیند. بعنوان یک شهروند که شهرک کارگاهی پاوهبه دلیل سرمایه گذاری در بازارچه وشهرک کارگاهی و دکه های فلزی توسط خودم ودوستان نزدیک در گیر موضوع هستم خیلی وقت بود که می خواستم پاسخ دهم اما وارد شدن به این فضا را بی فایده می دیدم تا این که مطلبی در سایت ….. با عنوان مشارکت مردم در ۱۸ طرح عمرانی شهرداری منعکس شد وسریع نظر از پیش آماده ای منعکس گردید که ( مگر پله بندی هم سرمایه گذاری است )

در پاسخ به این دوست عزیز موارد زیر یادآور میگردد به امید اینکه ما بخوانیم ومتوجه شویم وفرصت کلاه برداری بیشتر از اینها را به افراد سودجو ندهیم :

 آری شما درست می گوییدپله بندی سرمایه گذاری نیست بلکه ایجاد مزاحمت ومانع تراشی برای تردد مردم است سرمایه گذاری ساخت بازارچه مرزی است که در آن بیش از ۱۸۰ نفر برای بیش از ۵ سال به خاک سیاه نشانده شوند آنهم به صورتی سرکار گذاشته شوند که نه تنها خودشان بلکه مجموعه مسئولین و مدیران استان وشهرستان هم از عهده احقاق حق وحقوق آنان بر نیایند و شهردار وشورای فعلی هم بیش از نیمی از وقت خود را صرف روشن نمودن زوایای پنهان آن نمایند وباز هم موفق ناشناخته های آن باقی بمانند برای پروژه ای که می بایست با یک میلیاد تومان سرمایه مردم در سال ۱۳۸۹ تکمیل می شد و در حالیکه توسط پیمانکار تحویل قطعی شده هم اکنون شهرداری باید برای تکمیل سقف آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پول نیاز داشته باشد بله این است سرمایه گذاری نه تسطیح پیاده رو وپله بندی…….

بازر

سرمایه گذاری، سرمایه گذاری خرید چند وسیله اسباب بازی برای کودکان  نیست که با آن هم خودشان و هم خانوادهایشان خوشحال شوند بلکه سرمایه گذاری ساخت شهرک کارگاهی است که در ۲۵۴ نفر از زحمت کش ترین مردم شهر چنان در منجلاب کارهای غیر قانونی گرفتار شوند که پس از ۶ سال هنوز دنبال این هستند که بدانند زمینی که به آنها داده شده کدام و هر چند نفر برای یک قطعه زمین نصف ونیمه به جان هم افتادند وسرگردان در شهر دنبال حقوق از دست رفته خود باشند .

آری سرمایه گذاری آنست که فضایی که برای فعالیت ۱۵۴ واحد کارگاهی تهیه شده را به ۲۵۴ نفر تحویل دهیم تا ضمن اینکه متراژ زمین ثابت است دوبرابر پول به جیب خودمان برود و سرمایه گذاری اینست که زمین مربوط به فضای سبز و نماز خانه و جاده وآتش نشانی و…. را به میل خودمان به افراد بفروشیم وبه کسی هم پاسخگو نباشیم

سرمایه گذاری پر کردن چند چاله ودست انداز داخل خیابان نیست بلکه سرمایه گذاری اینست که به بهانه وگذاری دکه به افراد سرگردان و دستفروش سطح شهر به آنها هم رحم نکرده وبه بهانه سامان دهی از هرکدام مبلغ ۴ میلیون در سال ۸۸ بگیری و با دلالی وواسطه گری تعداد ۲۱۰ نفر را سرکار بگذاری ودر زمین اوقاف ۱۱۰ دکه را تعبیه کنی وبعد از شکایت اوقاف شهرداری را به پرداخت ۶۵۰ میلیون جریمه در دادگاه محکوم کنی وخود به ریش مردم وشهرداری بخندی واز قبال واسطه گری هر آنچه خواستی به دست آوری ومیراثی برای مدیران وشورا بگذاری که اگر با تمام توان هم کار کنند با از وظایف اصلی جامانده ونتوانند دکه ها را به سرانجام برسانندو………………

نگارنده : یک شهروند

6 پاسخ برای “مطلبی تکان دهنده از یک شهروند…

  • 6666 در تاریخ مهر 23, 1393 گفت:

    روایت است که: حاکمی دستور داد تا به فلانی هزار ضربه شلاق بزنند. محکوم رو به حاکم کرد که یا حضرتعالی شلاق نخورده‌اید یا اینکه نمی‌دانید هزار چقدر است!

    وقتی با خود «قرار» می‌گذاریم که با یک موضوع به هر قیمتی و تحت هر شرایطی، مخالف باشیم و از این مخالفت، به هیچ عنوان عدول نکنیم، در واقع کرکره‌ی «تفکر» و «انصاف» را همزمان پایین کشیده‌ایم. از این دو که بگذریم، بسیار اتفاق می‌افتد که این اخلاق (مخالفت بای نحو کان)، آدمی را ناخواسته و نادانسته و گاهی خواسته و دانسته، به مخالفت با خود هم وادار می‌کند! مسئله‌ی اصلی این است که فعلاً قرار است با فلان موضوع مخالف باشیم و باقی مسائل فرع‌اند.

    فضای مخالفت بای نحو کان، ما را به موضع‌گیری‌هایی می‌رساند که ابعادش برای خودمان نیز قابل تصور نیست. به این نمی‌اندیشیم که آنچه می‌گوییم، الزاماتش چیست. نکند یکی از الزاماتش، تکذیب خودمان باشد!

  • آسوخان در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    بایستی بگویم که هیچکدام از این موارد (هم مواردی مانند پله بندی، پر نمودن چاله و چوله و هم ایجاد دکه های فلزی و شهرک کارگاهی بدون برنامه ریزی و تدبیر صحیح) سرمایه گذاری به حساب نمی آیند.
    پس شهرداری و شورا در هر دو مقطع زمانی (هم دوره قبلی و هم دوره فعلی) تعاریف نادرستی از سرمایه گذاری دارند یا اینکه راه غلطی را در این خصوص در پیش گرفته اند.
    همچنانکه که همه می دانیم سرمایه گذاری (به تعبیر ساده) یعنی عملی که هزینه نمودن مبلغی یا مبالغی به بازدهی مبالغی بیشتر در طول مدت زمانی معین منتهی شود. مثلاً با عملی اجرای راه حلی منطقی ترافیک حل شود این کار سبب می گردد در وقت، سوخت مصرفی و … صرفه جویی شود یعنی در واقع میزان هزینه ها در آینده ناشی از این طرح کاهش مییابد و به عبارتی دیگر مردم و منتفعین سود خواهند برد
    پس دوست عزیز سرمایه گذاری به معنی انجام کارهای روتین و روزمره شهرداری از جمله پر نمودن چاله و چوله، جمع آوری زباله، پاسخگویی به ارباب رجوع و … نیست بلکه یعنی:
    اجرای طرح های کلان و پروژه های اصولی مطابق موازین فنی با انجام مطالعات و ارزیابی های اقتصادی و امکان سنجی های اولیه

  • شهروند در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    در این چند سال گذشته کارهایی در سطح شهرستان انجام شد که باعث تاسفه.البته این کارها به دست یک نفر انجام نشده بلکه دست عده ای سودجو به صورت مافیا در کار بوده.بدبختی هم اینه که با این وجود که همه اونها رو می شناسن ولی کسی نمیتونه اسمی ازشون بیاره………!

  • واران در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    ممنون از مطلب مفیدتان این مواردی که برشمردید با چندین مطلب و در حقیقت درد های شهرمان دردل تمام شهروندان است بدون گوش شنوا و دستانی دلسوز .پاوه که باشهر همدان شهرستان شده کم کم از روستاهای حومه اش جا می ماند .راستی از پاساژ شراکتی شهرداری و بخش خصوصی چه خبر؟!!!!!!!!!!!!!

  • آسوخان در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    بایستی بگویم که هیچکدام از این موارد (هم مواردی مانند پله بندی، پر نمودن چاله و چوله و هم ایجاد دکه های فلزی و شهرک کارگاهی بدون برنامه ریزی و تدبیر صحیح) سرمایه گذاری به حساب نمی آیند.
    پس شهرداری و شورا در هر دو مقطع زمانی (هم دوره قبلی و هم دوره فعلی) تعاریف نادرستی از سرمایه گذاری دارند یا اینکه راه غلطی را در این خصوص در پیش گرفته اند.
    همچنانکه که همه می دانیم سرمایه گذاری (به تعبیر ساده) یعنی عملی که هزینه نمودن مبلغی یا مبالغی به بازدهی مبالغی بیشتر در طول مدت زمانی معین منتهی شود. مثلاً با عملی یا اجرای راه حلی منطقی ترافیک حل شود این کار سبب می گردد در وقت، سوخت مصرفی و … صرفه جویی شود یعنی در واقع میزان هزینه ها در آینده ناشی از این طرح کاهش مییابد و به عبارتی دیگر مردم و منتفعین سود خواهند برد
    پس دوست عزیز سرمایه گذاری به معنی انجام کارهای روتین و روزمره شهرداری از جمله پر نمودن چاله و چوله، جمع آوری زباله، پاسخگویی به ارباب رجوع و … نیست
    بلکه یعنی:
    اجرای طرح های کلان و پروژه های اصولی مطابق موازین فنی با انجام مطالعات و ارزیابی های اقتصادی و امکان سنجی های اولیه

    • همشهری در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

      مثل اینکه اسوخان متوجه مطلب نشده اند چون یکی از کسانی که جرأت ندارد نام خود را هنگام نظر بگذارد وهمیشه یکی از مخالفین شهرداری ودرصدد زیر سوال بردن خدمات وفعالیت های شهرداری بوده ودرتوجیه کردن فعالیت شهردار قبلی کامنت می ذارند ونویسنده این مطلب (مطلب تکان دهنده از یک شهروند ) درپاسخ نظرات وی بوده ونویسنده مطلب معنی سرمایه گذاری رافهمیده ومطلب وی جهت روشن شدن یک سری مسایل بوده است که یک سری بعنوان مخالف شهرداری وشورا به محض انجام فعالیت انعکاس آن درفضای مجازی کامنت منفی می گذارند