ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 09:41

مرگ مقدس…/ سعدی فتاحی

مرگ مقدس…/ سعدی فتاحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز چهار شنبه مورخ 26/6/93 ساعت حدود 10 صبح خبر رسيد كه همكار عزيز و سخت كوش جناب آقاي دكتر مقدس يوسفي در كلاس دوره ضمن خدمت مدرسين در كرمانشاه جان به جان آفرين تسليم كرد( انا لله و انا اليه راجعون ) مرگ امري طبيعي است كه بر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز چهار شنبه مورخ 26/6/93 ساعت حدود 10 صبح خبر رسيد كه همكار عزيز و سخت كوش جناب آقاي دكتر مقدس يوسفي در كلاس دوره ضمن خدمت مدرسين در كرمانشاه جان به جان آفرين تسليم كرد( انا لله و انا اليه راجعون ) مرگ امري طبيعي است كه بر اساس آيات واحاديث مهمان همه ما خواهد بود .

اما چگونگي مرگ و شرايطي كه دست تقدير براي هر فردي بوجود مياورد متفاوت است . در طول 8 سال كه افتخار آشنايي را با ايشان داشتم پيوسته دغدغه علمي آموزشي داشت به اين معني بدنبال پست و مسئوليت نبود خواهان افزايش مزاياي مالي و دريافت وام محل راحت و آسوده براي خدمت و ….. نبود

از كارهاي مهمي كه ايشان در طول دوران خدمت در تلاش بود تا به نحو احسن به انجام برساند : ارتقاي درجه علمي خود در مقاطع مختلف تحصيلي / نگارش مقالات علمي كاربردي و اقدام پژوهي / آموزش اولياءدانش آموزان در قالب كلاسهاي آموزشي خانواده ايجاد وبلاگهاي متعدد آموزشي در حوزه هاي مختلف / توليد محتوي در زمينه هاي آموزش را ايشان از 8 سال پيش آغاز نمودند بنده و همكاران به ياد داريم كه در آن زمان اين كار در قالب نوار كاست انجام دادند و بعد ها آن را به فلاپي و سي دي تبديل نمودند. در ميان دانش آموزان به واسطه روح سبك و اخلاق عاطفي محبوبيت داشتند ( اين مطلب را به اين دليل كه بچه ها ي بنده افتخار شاگردي ايشان را در دبستان باهنر داشتند عرض مينمايم )بهر حال ايشان در يك خانواده متدين تربيت يافته بود كه مسايل خاص و شرايط اقتصادروستائي باعث شده بود كه عزم خود را براي جبران محروميتهائي كه خود لمس كرده بود براي بچه هاي اين ديار جذم نمايد و كمر همت را براي خدمت علمي بسته بود.اما براستي ما هم آنطور كه بايد وشايد است نتوا نستيم شرايط مناسبي را براي ايشان مهيا نمائيم تا بدون نگراني بدنبال مسائل علمي آموزشي و تحصيلات باشد تا جائيكه مجبور به فروش منزل شخصي خود ميشود .

در كنار تنگناهاي مالي و اقتصادي / كمبود محبت / عدم درك صحيح از شرايط و درجه علمي و حساسيتهاي شخصيتي ، پيوسته باعث آذار واذيت خاطر و روحيه لطيف ايشان ميگرديد . در پايان بايد عرض نمايم كه تجديد نظر در احترام به جايگاه افراد و همكاران براي همهءما بعنوان معلم ضروري است بويژه در حوزه ستادي آموزش وپرورش كه انتظارات اصولا مضاعف است . نكته ديگر اينكه مرگ دكتر يوسفي در واقع مرگ مقدس بود .چه سعادتي بهتر از آنكه در كلاس درس انسان جان به جان آفرين تسليم نمايد . اگر مرحوم يوسفي در يكي از مشاغل كاذب حاشيه معلمي مانند رانندگي آژانس / قاچاق كالا / بازار سكه / ساخت وساز ساختمان و …… فوت مينمود انسان بسيار بيشتر متاءثر ميگرديد . اما اكنون همةما بخود ميباليم كه همكار ما در حين بحث وسخنراني علمي براي چندين نفر از فرهيختگان و مدرسين استان فوت مينمائيد چنين مرگ مقدس را ميستاييم . يك بار ديگر فقدان اين عزيز را به خانواده داغدار ايشان و اهالي روستاي داريان و كليه عزيزان فرهنگ و.فرهنگ دوست تسليت عرض مينمايم وبراي روح آن سفر كرده علو درجات را از خداوند رحمان خواهانم .

سعدي فتاحي

مدير آموزش وپرورش شهرستان پاوه

مقدم یوسفی

7 پاسخ برای “مرگ مقدس…/ سعدی فتاحی

  • هیوا در تاریخ مهر 6, 1393 گفت:

    با. سلام
    د.رگذشت افتخار دیارمان. راتسلیت. عرض. مینمایم
    اول. هه رمه ردن آخرهه رمه رد ن. بوامری خوا
    گه رده ن که ج که رده ن. @

  • پريسا منفرد در تاریخ مهر 2, 1393 گفت:

    نوش دارو پس از مرگ سهراب…
    كاش قدر عزيزانمون، نخبگانمون، و تمام كساني كه بي وقفه و با تمام وجود به فكر پويايي و پيشرفت جامعه، شهر و ديارمون هستند را قبل از اينكه دير بشه بدونيم. به همه ي جامعه علمي،آموزشي، فرهنگي و به خصوص خانواده ي اين شخصيت بزرگ علمي تسليت عرض ميكنم.
    با تشكر از نوشته هاي به جاي آقاي فتاحي و مديريت سايت 

  • ط . ح در تاریخ شهریور 30, 1393 گفت:

    بیاتاقدر یکدیگربدانیم که تاناگه زیکدیگرنمانیم
    متاسفانه وصد افسوس مقدس یوسفی نه اولین ونه آخرین کسی است که مصداق این شعر میباشد.
    تاهستیم وزنده ایم فقط زنده ایم !ظاهرا همه دوستمان دارند و به مااحترام میگذارند اگردچاربحرانی شدیم دیگربه کسی تعلق نداریم وهمه ازمادوری میکنند .
    مقدس یوسفی راازبدوتولد میشناسم زمانیکه دربدترین شرایط اقتصادی دراوج فقر ودرکوچه های خاکی داریان درمیان یک خانه گلی مصداق خواستن توانستن شد ومدرک دکترا را باافتخار وزحمت درآغوش کشید اما صد حیف که زود رفت ودل مارا آزرد.حرف برای گفتن بسیار است اما …؟؟؟
    این ضایعه بزرگ را به خانواده داغدارش وخصوصا شخص آقای سعدی فتاحی مدیریت آموزش وپرورش پاوه تسلیت عرض میکنم چراکه واقعا جایش خالیست …
    چو رخت خویش بر بستم از این خاك همه گفتند با ما اشنا بود
    ولیكن كس ندانست این مسافر چه كفت و با كه گفت و از كجا بود…!!!
    سپاس ازفرهاد عزیز وکلیه کاربران عزیز این سایت

  • اکرم حسن زاده (سریاس) در تاریخ شهریور 30, 1393 گفت:

    براستی که همه ما از مرگ این عزیز بسیارمتاثرشدیم من هم به نوبه خود این مرگ را ضایعه ای به جامعه فرهنگی کورد دانسته تاجاییکه معتقدم جایگزینی برای ایشان نیست. ما هم دراکثربرنامه های حوزه ی فرهنگی ازایشان استفاده می بردیم وهمواره جوانان ونوجوانان را مددکاربودند. این ضایعه فرهنگی برهمه فرهنگدوستان وجامعه مدنی اورامانات تسلیت باد

  • معلم در تاریخ شهریور 29, 1393 گفت:

    این دبیر مرحوم برای خدمت به دانش آموزان قلبش ایستاد و……مشکل می خورد.
    درود بر مردان راستین

  • فـرامــرز رشــیدی در تاریخ شهریور 29, 1393 گفت:

    انا لله و انا الیه راجعون
    خبردرگذشت مــرحوم مقدس یوسفی براستی خبری بس تاسف بار و ناراحت کننده ای بود.، ولی در برابر تقدیر حضرت حق چاره‌ای جز تسلیم نیست ، بنده هم این ضایعه را خدمت مردم فهیم و شریف داریان بلخص بازماندگان محترم و خانواده بزرگ آموزش و پرورش و همه داغداران تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندکان گرامی صبوری و شکیبا یی مسألت می نمایم.
    روحش شاد …….یادش گرامی
    خداوند قرین رحمتش فرمایند. آمین یارب العا لمین

  • صادقی در تاریخ شهریور 29, 1393 گفت:

    باسلام .به راستی انسانی شایسته،باشخصیت،مودب وکوشا وطالب علم بودند.بهشت برین ماُوای ابدیش باشدانشاالله