پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:57

مرگ سرنشینیان در جاده های نودشه و بی مبالاتی مسئولان راه / محمد کریمی

مرگ سرنشینیان در جاده های نودشه و بی مبالاتی مسئولان راه / محمد کریمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : یکی از عوامل توسعه پایدار در تعریفات جدید قانون وجود راههای ارتباطی بین شهری می باشد که متاسفانه منطقه اورامانات از این نعمت بی بهره است و سالیان سال است که اهالی شریف و ارزشمند این ناحیه را به کام خود فرو می کشد و اهریمن سیاه تصادفات که […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : یکی از عوامل توسعه پایدار در تعریفات جدید قانون وجود راههای ارتباطی بین شهری می باشد که متاسفانه منطقه اورامانات از این نعمت بی بهره است و سالیان سال است که اهالی شریف و ارزشمند این ناحیه را به کام خود فرو می کشد و اهریمن سیاه تصادفات که بلای جان مردمان گشته در اینجا براثر عدم چاره جویی هر ساله نمود بیشتری پیدا کرده و مسئولین اداره راه شهرستان جوابی برای آن ندارند .

پارسال در محل شش کیلومتری خروجی نودشه –پاوه در محل آخرین قهوه خانه ، جوانی به اثر انحراف حدودا یک متری به طرف راست از جاده منحرف و چون هیچ مانعی در جاده وجود نداشت از ارتفاع 100 متری به پایین دره سقوط نمود و راننده آن را به فلج دائم مبتلا نمود .

در همان مکان بعد از یک سال در مورخ جمعه هشتم خرداد 94 جوانی برومند که استاد کاری بسیار ماهر در تعمیر وسایل خانگی و لولهمحمد کریمی کشی و … بود به نام جهاندار امینیان بر اثر همان انحراف به پایین سقوط نمود و در دم جان سپرد و حرف و حدیثهای بیشماری از خشم مردم را از اداره  راه و ترابری به دنبال خود داشت .

از سال گذشته تاکنون حود 10 فقره تصادف منجر به فوت و جرح در خروجی و ورودیهای نودشه اتفاق افتاده که تقریبا می توان گفت در آن محلها هیچ چاره جویی ،گارد دریل و یا مانع و … تعبیه نشده است .

مردم از مسئول راه شهرستان سوال دارند که آقای شهریاری پارسال در همان نقطه آن اتفاق افتاد چرا مانعی ایجاد نکردید و سوال می شود که اگر با تصویب اداره کل راه 17 نقطه خطرناک در ورودی و خروجی نودشه شناسایی شده شما در رفع کدامیک همت نموده اید؟

در 3 نقطه ورودی شهر 5 سال پیش کانال هدایت آبهای فصلی و جاری با هزینه ای گزاف ساخته شده است و حدودا 3 سال است لایروبی نشده و کاملا از گل و لای پر شده و آبها در جاده و بالای اسفالت جاری می شود و باعث لغزندگی اتومبیلهاست ولی متاسفانه با تماس و حضور در اداره راه و تذکر در مورد خطرات لغزندگی جاده هنوز این کانالها لایروبی نشده است  .

پیچهای خطرناک خروجی نودشه به مریوان  در مواقعی که اتوبوسی از آنجا عبور می کند یا راهیان نور که معمولا از آنجا برای دیدن آثار دفاع مقدس به جبهه شمشی می روند گذر گاه خطرناکی است که گاها اتوبوسها منفعل و هیچ راه چاره ای برای پیچاندن باقی نمی ماند و تمام سر نشینان از ترس، پیاده و گاهی با دست و هول دادن اتوبوسها را در مسیر هدایت می کنند.

بعد از گذر از این پیچها از بهار 91 رانش زمین یک سوم جاده را مسدود کرده و هنوز برداشت نگردیده است .

در محل هانه کول و پایین دست سه راه شهدا برای احداث  یک کیلومتر جاده 2 سال است  که شروع شده و مردم برای اتمام آن استخاره میکنند  و هرماه 3 روز راننده بولدوزر در آنجا چند متری کار می کند و رها شده است و مردم را در انتظار گذاشته اند . مثلاتابستان پارسال براثر فوت پدر راننده 20بولدوزر 20 روز کار تعطیل شد . آیا این یک مدیریت صحیح است ؟

مردم سوال دارند ای آقایان مسئول راه استان و شهرستان مگر ارزش چند کیلومتر راه که 17 نقطه بسیار حادثه خیز در آن سالهاست مردم را به کام مرگ می کشاند به اندازه نیم پایه پل لب آب و  یا چند ستون منوریل بلوار کرمانشاه و یا یک ستون میدان امام حسین و … نیست چرا بودجه در شهر و … جا هست و مردم آسوده رانندگی میکنند ولی اینجا که می رسد آقایان مسئول شهرستان نشین بی بودجه اند ؟

آقاین مسئولین اداره راه اگر متولیان سد داریان راه اسفالته پاوه تا نودشه را له و لورده کرده و آن را به کوهی از دست انداز تبدیل نموده اند و هیچ هم خود را بدهکار نمی دانند شما شکوائیه نموده اید ؟ اگر نتیجه داده ما چیزی ندیدیم که حقی به حق دار برسد و ماشینهای مردم از دست این جاده ویرانه ویران شده اند .

جاده وراء به نودشه که در سال 67 تا 83 با اهدای بهترین باغات مردم و رنج بسیار و سفرهای جانکاه مردم نودشه به تهران و کرمانشاه و …کشیده شد و بارها بر سر مسیر تونلهای زلته که در نقشه نمی گنجید ….  تا مردم صاحب جاده شدند ولی مواهبش را کسانی می برند و با ساختن سد هیچ به فکر نودشه درمانده نیستند . و اداره راه نیز از حق خویش نیز که خراب شده جاده هاست دفاع نمی کند .

تصاویری از محل سقوط این خودرو

انحراف

انحراف

انحراف

awh4tij0tqog

تصادف در نودشه

تصادف در نودشه

16 پاسخ برای “مرگ سرنشینیان در جاده های نودشه و بی مبالاتی مسئولان راه / محمد کریمی

  • saywan در تاریخ خرداد 24, 1397 گفت:

    باز هم آقای کریمی و شعار! ممنون بابت شعارهای زیبا و حق طلبی نمادینتان. شما به امور مربوط به خود رسیدگی کنید بهتر است.

  • ناشناس در تاریخ مرداد 29, 1394 گفت:

    ف.ق سلام خدمت دوستان. با ذکر تمام موارد ب نظر بنده که یک مهندس عمران هستم راننده هیچگونه تقصیری نداره .اون اقایی هم ک بحث طرح مسیر را میکنه. مطمئن باشید طرح مسیر نودشه پاوه یک طرح راه روستاییه درضمن 90 درصد نقاط فاقد حداقل شانه راه میباشن.و در این موارد فقط مسئولین راه و شهرسازی مقصرن زمانی ک شانه راه وجود نداره باید امتداد محور کناری راه با محافظ تعبیه شود امید ان است که مسئولین در جهت تامین اعتبار جهت اصلاح جاده های بدون استاندارد منطقه تلاش خود را ب عمل اورند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 13, 1394 گفت:

    دو روز بعد از تصادف گارد ریل نصب کردند نوش دارو بعد از مرگ سهراب تکرار شد

  • محمد در تاریخ خرداد 13, 1394 گفت:

    روحش شاد.یادش پایدار

  • طوفان در تاریخ خرداد 11, 1394 گفت:

    جناب آقای بهنام خدمت شما عرض کنم جناب جهاندار امینیان رو همه میشناسن،نه اهل سرعت رفتن بودن و نه ویراژ دادن.در ضمن ایشان مقصدشون سر کار رفتن بوده نه مسابقه ی سرعت.در ضمن اگه یه نگاهی به عکسا بندازی لبه ی اسفالت با پرتگاه در حد سانتی متره.همه ی ما در طول رانندگی مرتکب اشتباه میشیم و این دلیل نمیشه که از تقصیرات اداره ی راه بگذریم
    مقصر دانستن راننده اوج بی انصافیه.

  • آسو احمدي در تاریخ خرداد 11, 1394 گفت:

    مستعار نام و اي نا بهنام
    براي تو همان به كه در پشت اسم مستعار خودت را پنهان كني

  • بهنام در تاریخ خرداد 11, 1394 گفت:

    به نظر من وقتی راننده ای سرعت غیر مجاز و بیشتر از حد نصاب سرعت طرح یک مسیر رانندگی میکنه دیگه لزومی نداره دنبال مقصر بگردیم در ضمن ایشان راننده ی غریبه نبودن و مطمئنا به مسیر آشنایی داشتن پس دلیل دیگه ای بجز بحث نواقص راه در میان بوده

  • نودشه در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    آقایان مسئول همه شما مقصر هستید چون دوسال پیش یکی ازجوانای ماازاون محل سقوط کرد شماهیچ کاری انجام ندادید چرا؟ چون باعث مرگ نشد! !! چون امسال باعث مرگ شد میخواین درستش کنید؟ ! چون تاوقتی جان آدم گرفته نشه شماهیچ کاری نمیکنید باعث خجالته خجالت داره همش پول میادمیزارید توجیبتون وتمام اون دنیا چطوری جواب میدین ؟؟؟؟؟؟

  • الهلال در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    آقا محمد اصلا بحث شورا نیست تو بعضی مسیرا گارد ریل و موانع گذاشتن اصلا لازم نبوده درجاهایی مثل محل حادثه خبری از گارد ریل نیست وهرعقل سليمي بدون اینکه مهندس هم باشد وجود گاردریل درانجا لازم وضروری میداند.جناب شهریاری از كره مریخ نیامده اهل خود نودشه س درعجبم چرا بااین جاده مرگ بیخیال وبی توجه بوده است. حداقل انتظار میرفت چون ایشان بومی واهل خود نودشه بوده درست ومنطقی باموارد پرخطروقت صرف میکردن باجدیت تمام دررفع خطرات برای شهروندان درست اقدام میکردن ولی افسوس افسوس افسوس

  • ashkan در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    اقای محمد شما از کحا میدونین که نرفتن…لطفا تا زمانی که اطلاعات کم دارید حرف نزنید..ممنون میشیم

  • الهلال در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    آقای کریمی هشتم خرداد. اصلاح نمایید

  • شهروند نودشه در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    باسلام .. تشکر فراوان از اقای کریمی … امیدواریم همان گونه که در این مدت حسن نیت خود را برای مردم ثابت کرده اید در این مورد هم به عنوان یک عضو شورا از مسولان این حادثه درخواست کنید رسیدکی کنند

  • ---- در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید
    لطفا عکسهای خونی رو بردارید

  • محمد در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    جناب عضو شورا چرا خودتان که نماینده مردم نودشه ای نرفتی پیش مسئولان سد و آسفالت جاده رو ازشون بخاید ؟
    نکنه میترسی مثل شورای پاوه مورد هجمه قرار بگیری که چرا رفتی و گفتی جادمون رو اصلاح کنید ؟
    این سکوت شما در کنار مسئولان راه جای سوال زیاد داره ؟ نباید شما حق به جانب بگیری بلکه مردم این حرفا رو از خودتان و مسئولان یگر میپرسن ؟
    چکار کردید ؟؟؟

    • محمد کریمی در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

      جناب آقای محمد چطور مطمئنی که نرفتیم وبا مسئولان سد در مورد اسفالت صحبت نکرده ایم چندین بار رفتیم پیش مسئولان سد .
      یکی برای کسر قیمت فروش ماسه به شهروندان . برای اعتراض به چشمه بل که آب نودشه قطع شده بود . برای گرفتن لوله و تاسیسات ورزشگاه . برای اسفالت مسر های دست انداز دار از جمله بالای پل تا نودشه . گرفتن هزاران پرس غذا برای دعوت مراسمات این چند سال و چندین کار دیگر که همگی با موفقیت همراه بوده ولی متولی اسفالت و حفاظت از آن درجاده های خارج شهر وظیفه اداره راه است نه شورای شهر .
      حتی یک سال پیش برای گرفتن یک سنگ شکن و همچنین محوطه ای برای جایگاه کشتارگاه رفتیم و تا حدودی موافقت به عمل آمد ولی اداره محیط زیست برای جایگاه کشتارگاه مخالفت نمود .

  • شهروند در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    این فقط و فقط بی مسولیتی مسولان راه و شهرسازی را میرساند.