ج 31 فروردین 1403 ساعت 17:22

مردم نودشه توهین به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) را به شدت محکوم کردند

مردم نودشه توهین به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) را به شدت محکوم کردند

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛  نودشه دیروز حال و هوای دیگری داشت، رودیدادی در نودشه به ثبت رسید که آن را متمایزتر از همیشه نشان می داد، طبیعی است که توفیری وجود داشته باشد، این تغییر نیز به واسطه حضور شکل گرفت، حضوری که همه خویش را مسئول و مقید […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛  نودشه دیروز حال و هوای دیگری داشت، رودیدادی در نودشه به ثبت رسید که آن را متمایزتر از همیشه نشان می داد، طبیعی است که توفیری وجود داشته باشد، این تغییر نیز به واسطه حضور شکل گرفت، حضوری که همه خویش را مسئول و مقید حُسن انجام می دانستند، طبقات اجتماعی در هر رده پا پیش نهادند و با تشکیل ستادهای مردمی استقبال و انتظامات و… نظمی را در مراسمی آنچنانی به وجود آوردند که از مردم فهیم آن دیار انتظار می رفت.

حس و حال همه را فراگرفته بود، شاید بخشی از آن ناشی از واکنش مردم به هتک حرمت به مقدس ترین شخصیت جهان اسلام روی داده باشد، خیلی از اوقات بزرگی و عظمت هتک شونده رامی توان در واکنش هتاک دید، عموماً هتاک اصول و قواعد را ازسر عجز زیر پا می نهد و رفتاری را از خود بروز می نماید که نکوهش دیگران را در پی دارد. در این میان روشنفکران عالم قلم فرسایی نمودند و در خطابه های خویش آزادی مدعیان به اصطلاح دموکراسی را به سخره گرفتند…

جوانان نودشهفرماندار پاوه ضمن تجلیل از اهتمام معمول در برگزاری جشن به یادماندنی در وصف مساعی و ایثار مردم نودشه افزود: مردم نودشه بیشتر از آنچه که بگویم برگردن ما و نظام حق دارند.

پرویز ایده پور در ادامه تصریح نمود: استقامت مردم در جنگ تحمیلی همواره به عنوان برگ زرینی در تاریخ این دیار می درخشد و ما همچنان امیدوار هستیم در آینده با برنامه ریزی هایی که خواهیم داشت ، پاسخگوی مردم خوب نودشه باشیم.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه به نیابت از مردم نودشه و طلاب مدرسه علوم دینی ملا احمد نودشی ضمن محکومیت اقدام اخیرمجله ی شارلی ابدو آن را ناشی از ضعف دشمنان اسلام دانست و در ادامه افزود: این حرکت سخیف و ناجوانمردانه را در حق پیامبر رحمت و مهربانی که خداوند متعال ایشان را به عنوان رحمه اللعالمین معرفی کرده بشدت محکوم می کنیم.

وی افزود: پیامبر ما پیامش رحمت و برکت برای انسان ها و جهانیان است و این حرکت دشمنان اسلام بهره ای جز ضرر و زیان برای آنها ندارد و حتی موجب هر چه بیشتر شدن محبوبیت پیامبر و رشد و توسعه اسلام در جهان می شود.

مبارکشاهی در بخشی دیگر از مباحث مطروحه به خدمات متقابل علمای نودشه به اسلام توضیحاتی را ارائه نمود، و درپایان از حضور مدعوین محترم اعم از علماء، مسئولین و مردم نودشه تقدیر و تجلیل نمود.

ماموستا ملا علی مقدمی امام جمعه اورامان تخت نیز در سخنانی به مبحث اخلاق پرداخت و با بیان آیات و احادیث مواردی را در وصف اخلاق حسنه پیامبر (ص) برشمرد.

امام جمعه پاوه در سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری مطلوب برنامه مورد نظر به وجود۵ نفر از علمای طراز اول این خطه (از هولیر تا نودشه) در ۸۸ سال قبل اشاره نموده و ضمن پرداختن به شخصیت علمی حاج ملا احمد نودشی، خدمات متقابل علمای نودشه را در طول سالهای گذشته یادآور شد.

مردم نودشه 15ماموستا ملاقادر قادری در ادامه حسد، نفاق، جلوگیری از بروز جنگ، شیطان و نفس را عواملی دانست که موجبات گرفتاری انسان در زندگی می شود و با تفسیر هریک توصیه هایی را معمول نمود.

قادری به اهمیت خلقت انسان پرداخت و رسالت پیامبران را در ادای ۵ وظیفه برشمرد حفظ دین، جلوگیری از بروز جنگ، مصرف موادی که عقل را ضایع می نمایند (مشروبات الکلی ، اعتیاد و… )، تسهیل شرایط ازدواج و حفظ مال مردم وکسب روزی حلال عنوان نمود.

امام جمعه پاوه گفت: ما در نماز جمعه و مراسمات دیگر اهانت به پیامبر را محکوم کردیم و باز هم از طرف خود و تمام کسانی که همفکر بنده هستند خیانت مجله فرانسوی را محکوم می کنیم.

ملا قادر قادری افزود: همزمان با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو همه ی ما اقدام چند نفر تندرو را نسبت به مدیران آن نشریه محکوم کردیم و گفتیم که این حرکت با قوانین و شئونات اسلامی هیچ تناسبی ندارد و این روش دین اسلام نیست. اما متوجه شدیم که این سناریو توطئه ی دیگری است که بسیج کردن کشورهای مختلف چیزی جزء دشمنی دیرینه آنها با اسلام و مسلمانان نبوده است.

جشن میلاد در نودشهوی افزود: انتظار داشتیم در قبال انتشار سه میلیون نسخه مجله در کشورهای مختلف روز جمعه مسلمانان بر علیه آنان تظاهرات می کردند و با شعارهای مرگ بر امریکا، اسراییل و فرانسه به اهانتی که برعلیه پیامبر اسلام (ص) داشتند پاسخ داده می شدو معتقد هستیم باید پیام پیامبر را به اقصی نقاط جهان برسانیم، در ادامه جنایت اسرائیل در حادثه ی اخیر لبنان را محکوم نمود وشهادت جمعی از عزیزان را تسلیت نمود.

ماموستا قادری به مشکلات اشتغال جوانان اشاره نمود و با توجه به همراهی مردم در حوادث مختلف و نیز تثبیت امنیت در منطقه خواستار همراهی نیروهای محترم نظامی و انتظامی بیشتر از پیش شد.

ماموستا ملا لقمان امینی نیز در سخنانی به در وصف علمای نودشه افزود: نودشه در زمان خودش پیام بزرگی برای اسلام داشته است و عالم از وجود علم ماموستا ملا احمد نودشی بهره ها برده است.

وی عدم شناخت و جایگاه واقعی علما را اجحافی در حق علمای منطقه ذکر نمود وگفت: ما کردها مظلوم واقع شده ایم وبزرگان ما که از بزرگان مناطق دیگر بزرگتر هستند بزرگ نبوده ومتاسفانه آنهایی که الان در درجه های سوم وچهارم هستند در اول جای گرفته اند.واین امر معکوس شده ظلمی است در حق مردم مظلوم کرد ایشان در ادامه گفت نه توانمندی چندانی داریم ونه قدرتی که بتوانیم از شخصیت های خود دفاع نمائیم.

این روحانی در بخش دیگری از بیانات خود به توصیف عظمت پیامبر پرداخت و گفت هرچقدردرخصوص بزرگی پیامبر(ص) صحبت کنیم نمی توانیم عظمت آن را به تمام وکمال ادا نمائیم.

ملا لقمان پیام و کلام پیامبر را درخصوص امنیت برشمرد وبا ذکر تماثیلی وی را منادی صلح وامنیت پایداردانست.

ایشان در ادامه به فلسفه وجودی داعش پرداخت و آن را مرهون سیاست وتطمیع برشمرد و با طرح سوالاتی به چرایی تشکیل این گروهها پرداخت. ماموستا ملا لقمان دین اسلام را دین پاکی دانست که فوج فوج گرویدن بدان را خطری بزرگ برشمرد وآنان برای مقابله با توسعه اسلام داعش، القاعده والنصره را به وجود آوردند وبا حرکت های از قبل پیش بینی شده تبلیغات مسمومی را بر علیه اسلام رواج دادند با نام الله اکبر سر می بریدند ودر اینترنت انتشار می دادند تا همه ی عالم ببینند در مقابل پاپ را نشان می دادند در کمال رأفت پای شکسته ی یک گربه راتیمار می نمودند و…آنان اینطور پیامبر ما را تعریف وتوصیف می نمودند، حال چه کسی برود دانمارک و واقعیت را توضیح دهد وبیان نماید که اینطور نیست واقعیت چیز دیگری است.

روحانی نودشهامینی به رفتارهای پیامبر اشاره نمود وگفت ایشان در طول حیات خویش از کسی انتقام نگرفت، انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران که اسلام ناب محمدی را معرفی می نماید چهارنفر از گردانندگان این مجله را دعوت نمایدو آنان را توجیه نمایندبا راهپیمایی وتظاهرات در نودشه مشکلی حل وفصل نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش گفت: عربستان که خود را موحد می پندارد وعالم را مشرک می داند بیاید از پیامبر دفاع کند، اینها ترفندهای سیاسی است وسکوت نیز توطئه بزرگتری می باشد.

ماموستا ملا لقمان امینی گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند وبا رجعت به بخش آغازین مباحث خویش توصیه به برگزاری همایش ملااحمد نودشی را مجدداً مورد تأکید قرار داد وتفکر ایشان را حلال مشکلات دانست وفقدان آن را موجبات رشدداعش را فراهم می اورد.

کاک فریدون بهرامی، کاک محمد کریمی، کاک اکرم حسن زاده و کاک مومن برومندی هریک در بخش هایی از برنامه با قرائت اشعاری در وصف و عظمت پیامبر اشعار زیبایی را سرودند.  ماموستا ملا بلال و گروه مولودی خوانی تکیه نودشه نیز با اجرای قصیده های زیبا شور وشعف خاصی را به مراسم یادشده تزریق نمودند.

در پایان آقای مختار برزگر فرد با قرائت بیانیه ای از جانب امام جمعه، طلاب، روحانیون مدارس علوم دینی و مردم نودشه اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کردند. در اینجا لازم می داند از مساعی کاک مظفر ولدبیگی در انجام گزارش تصویری تقدیر وتشکر ویژه داشته باشیم.