ج 31 فروردین 1403 ساعت 03:23

فرماندار پاوه: سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع می کند

فرماندار پاوه: سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع می کند

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: وقف از ویژگیهای فرهنگ غنی اسلامی است و این سنت حسنه و صدقه جاریه می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در ابعاد رفاهی، معیشتی، فرهنگی و درمانی مرتفع کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی هفته وقف […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: وقف از ویژگیهای فرهنگ غنی اسلامی است و این سنت حسنه و صدقه جاریه می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در ابعاد رفاهی، معیشتی، فرهنگی و درمانی مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی هفته وقف که در فرمانداری پاوه برگزار شد، افزود: سنت حسنه وقف وقفباید از مساجد به طرف حوزه های درمان، آموزش و خدمات گسترش داده شود.

وی اظهار کرد: وقف عملی صالح و اثری جاودان و ماندگار است که واقف به عنوان توشه و اندوخته ای برای آخرت و سرای جاودان خویش فراهم می کند.

فرماندار پاوه، با تقدیر از زحمات مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: ترویج و گسترش فرهنگ وقف امری ضروری است که باید همه در راستای آن قدم های ارزشمندی بر داریم.

وی بر همکاری همه جانبه تمام ادارات و ارگانهای شهرستان پاوه با اداره اوقاف و امور خیریه در اجرای هر چه بهتر و باشکوهتر برنامه های گرامیداشت هفته وقف تاکید کرد.

در ادامه این جلسه رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات نیز با گرامیداشت هفته وقف گفت: اگر ترویج فرهنگ وقف بطور گسترده انجام شود کارکردها و اثرات ارزشمند آن بخوبی در جامعه نمایان می شود.

ماموستا ملا هادی رمضانی، با قدردانی از همه ادارات و اشخاصی که اداره اوقاف و امور خیریه را در اجرای رسالت و وظیفه خود یاری کرده اند به برنامه های گرامیداشت هفته وقف در شهرستان اشاره کرد و گفت: هفته وقف از 29 آذر ماه جاری آغاز می شود.

نشست با روحانیون، پزشکان، فرهنگیان، هیات امنای مساجد و اصناف و بازاریان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان متخصص، بصدا در آوردن زنگ وقف در مدارس، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی نمایشگاه کتاب را از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته وقف در پاوه و اورامانات اعلام کرد.

4 پاسخ برای “فرماندار پاوه: سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع می کند

  • ناشناس در تاریخ آذر 27, 1393 گفت:

    هردو را

  • احمد در تاریخ آذر 26, 1393 گفت:

    مشکلات آموزشی رایاپرورشی را؟

  • شهروند پاوه در تاریخ آذر 25, 1393 گفت:

    ضمن تایید نظر سرکار خانم شرمین،
    نکته ای دیگر که بعوان نقد از اداره اوقاف و امور خیریه می توان بیان کرد بیان حسنات و کارهای خیر خودشان می باشد.
    بر اساس آموزه های دینی احسان اگر در خفا باشد بهتر است
    به لحاظ اجتماعی نیز اگر خیر و خیرات بصورت مخفیانه صورت گیرد عزت گیرنده محفوظ بوده و صدمات روحی کمتر به او وارد خواهد گردید.
    امید است اداره اوقاف که بایستی سرآمد در پرداختن به امور خیریه باشد ضمن رعایت این موارد، فعالیتهای خود را در خصوص انجام امور خیر و حسنات و همچنین وقف و واقفین بیشتر نماید زیرا بایستی در طول یک سال به نظاره بنشینیم تا یک یا نهایتاً دو بار حسنات بسیار کوچکی (در مقایسه با نام و رسم اداره) بشنویم مثلاً اهدای 50 عدد خودکار و مداد به بی بضاعت تان؟!

  • شرمین در تاریخ آذر 24, 1393 گفت:

    با سلام
    اگر نگاهی کنکاشانه به مسله وقف و وضعیت موقوفه و … در اورامانات بیاندازیم مشاهده می گردد که فرهنگ وقف کمرنگ شده و تعداد واقفین و ارزش موقوفه هایی که در سالهای اخیر وقف شده اند با توجه به افزایش جمعیت نسبت به سالهای دور بسیار کم شده است.
    به نظر می رسد یکی از مهمترین دلایلی که باعث نزول در وضعیت وقف شده این است که قبلا واقف ملک یا داریی خود را در اختیار مسجد یا متولی ان قرار می داد و مساجد در این خصوص ضمن عمل به نیات واقف در مورد وجوهات ان بطور مستقل تصمیم گیری نموده و به ان عمل می نمودند به عبارتی دیگر قبلا وقف مسله ای مردمی بود اما در سالهای اخیر وقف یک مسله دولتی شده و متاسفانه تمایل به ان کم شده است