پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 05:13

فرماندار پاوه:روستاییان با فعالیتهای اقتصادی ثبات بیشتری به مرزها می دهند

فرماندار پاوه:روستاییان با فعالیتهای اقتصادی ثبات بیشتری به مرزها می دهند

به گزارش سلام پاوه :  فرماندار پاوه گفت: بازگشت مردم روستاهای مرزی و انجام فعالیتهای اقتصادی، ضمن ایجاد اشتغال موجب امنیت پایدار در مرزهای کشور می شود. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه به همراه جمعی از مسوولان و کارشناسان فرمانداری از روستاهای مرزی خالی از سکنه بخش باینگان با هدف رفع […]

به گزارش سلام پاوه :  فرماندار پاوه گفت: بازگشت مردم روستاهای مرزی و انجام فعالیتهای اقتصادی، ضمن ایجاد اشتغال موجب امنیت پایدار در مرزهای کشور می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه به همراه جمعی از مسوولان و کارشناسان فرمانداری از روستاهای مرزی خالی از سکنه بخش فرماندار پاوهباینگان با هدف رفع مشکلات مردم این روستاها بازدید کرد.

وی هدف از این بازدید را درخواست مردم این روستاها برای استقرار و سکونت دائم، رفع ممنوعیت و محدودیت تردد و سکونت مردم در این روستاها عنوان کرد.

وی گفت: هم اکنون 33 روستای پاوه که از زمان جنگ تحمیلی تخریب شده بود، خالی از سکنه است و مردم این روستاها بصورت فصلی و با داشتن برگ تردد مجاز هستند برای دامداری در این روستاها حاضر شوند.

ایده پور افزود: برنامه ما برای بازگشت مردم به روستاهای مرزی این است که قبل از هر چیز محدویت هایی که از زمان جنگ تحمیلی برای تردد و حضور مردم این روستاها مشخص شده را با کمک مسوولان بر داریم و زیرساختهای لازم برای استقرار و سکونت مردم از جمله آب آشامیدنی و برق را فراهم کنیم.

فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال مردم در این مناطق بهترین و بیشترین امکانات طبیعی از جمله آب کافی برای توسعه باغات و شیلات، مراتع فراوان غنی برای دامداری سنتی و صنعتی، پرورش زنبور عسل و گیاهان دارویی را داریم که ضمن ایجاد اشتغال موجب امنیت پایدار در منطقه خواهد شد.

بخشدار باینگان هم گفت: این بخش دارای 42 روستاست که 22 روستای آن نیمه فعال و دو روستا نیز خالی از سکنه است.

اردلان حاتمی گفت: روستاهای نیمه فعال که در منطقه صفر مرزی قرار دارند با استفاده از کارت تردد که توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی صادر شده تردد می کنند و با بررسی هایی که انجام شده همه مردم این روستاها که حدود یک هزار نفر هستند آمادگی خود را برای سکونت دائم در این روستاها اعلام کرده اند.

باینگان یکی از سه بخش شهرستان پاوه است که بیش از 14 هزار نفر جمعیت دارد.

یک پاسخ برای “فرماندار پاوه:روستاییان با فعالیتهای اقتصادی ثبات بیشتری به مرزها می دهند

  • اهالی بخش باینگان در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    با سلام محضر جناب فرماندار ونماینده محترم مجلس تنها راه خروج بخش باینگان ازبن بست وبازگشت رونق اقتصادی به تما م اقشار بخش وسهرستان واستان باز کردن مرز از طریق بخش باینگان که تنها نقطه ونزدیک ترین مرز به کشور عراق است واین درخواست 25 ساله تمام مردم است