ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 01:38

فرماندار پاوه:دولت برای توسعه بخش نوسود بیش از 40 میلیارد ریال هزینه می کند

فرماندار پاوه:دولت برای توسعه بخش نوسود بیش از 40 میلیارد ریال هزینه می کند

به گزارش سلام پاوه :فرماندار پاوه گفت: دولت امسال برای توسعه بخش مرزی نوسود بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری نوسود افزود: این اعتبار از محل استانی، ماده 180، ملی و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اختصاص یافته و […]

به گزارش سلام پاوه :فرماندار پاوه گفت: دولت امسال برای توسعه بخش مرزی نوسود بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری نوسود افزود: این اعتبار از محل استانی، ماده 180، ملی و شورای اداری نوسوداعتبارات سفر مقام معظم رهبری اختصاص یافته و در بخش های راه و عمران شهری و روستایی، نوسازی مدارس، کشاورزی و باغداری، منابع طبیعی و دامپزشکی هزینه می شود.

وی با اشاره به آسیبهای وارد شده به بخش نوسود، بویژه در هشت سال جنگ تحمیلی، توسعه و آبادانی این بخش را نیازمند توجه و تلاش بیشتر مسوولان دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال تمام راههای روستایی بخش نوسود آسفالت شود و دیگر شاهد مراجعه روستاییان این بخش برای آسفالت راه روستایی نباشیم.

سرپرست بخشداری نوسود نیز از پتانسیلهای این بخش در حوزه های گردشگری و تجارت با داشتن طبیعت بکر و زیبا و منحصر بفرد و بازارچه های مرزی گفت و افزود: با بهره گرفتن از این ظرفیتها می توان ضمن توسعه همه جانبه بیکاری را به صفر رساند.

مصطفی عینی، به مشکلات بخش هم اشاره ای کرد و گفت: نامناسب بودن راههای ارتباطی، عدم آنتن دهی تلفن همراه، نامناسب بودن شبکه های صدا و سیما، عدم وجود حتی یک دندانپزشک در سطح بخش و ضعف جدی در مدیریت اماکن و فضاهای ورزشی از مشکلات عمده بخش نوسود است.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه هم توجه به اشتغال جوانان، تأمین آب شرب شهرهای نوسود و نودشه و انتقال آب سد داریان را به منظور توسعه باغات و کشاورزی این بخش خواستار شد.

ایده پور در ادامه به دیدار خانواده های معظم شهیدان طاهر اژغ، امید بهرامی وعابد پرتوی رفت و ضمن دلجویی از این خانواده ها گفت: خانواده های شهدا نماد و اسطوره های صبر و مقاومت، ایثار و بردباری هستند و اگر امروز ما در نقطه صفر مرزی (نوسود) در امنیت و آرامش کامل به توسعه و آبادانی مشغول هستیم به برکت خون شهدا و ایثار و فداکاری این عزیزان است.

بخش مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه دارای دو شهر نوسود و نودشه و 10 روستاست که بیش از هشت هزار نفر جمعیت دارد.

یک پاسخ برای “فرماندار پاوه:دولت برای توسعه بخش نوسود بیش از 40 میلیارد ریال هزینه می کند

  • ادریس رحمانی در تاریخ آذر 27, 1393 گفت:

    بسمه تعالی
    با عرض سلام
    تشکر می کنیم از فرماندار محترم شهرستان پاوه که مبلغ چهل میلیارد ریال برای بخش نوسود مد نظر گرفته شده است . مردمان انقلابی و فرهنگی نوسود شایسته احترام خدمت و تکریم اند .
    اما برای بخش باینگان که 12 هزار نفر جمعیت دارد چه اعتباری در نظر گرفته شده است . مشکلات باینگان : 1 – اسفالت جاده 2 – جاده های نیمه نا تمام که مدت 7 سال است باینگان فاقد اعتبار می باشد یک کیلومتری جاده جنب جهاد کشاورزی را به اتمام برسانند مردمان آن محله خانواده شهید جانباز ، و پاسدار هستند و حتی افرادان مسن که به ناراحتی رفت و آمد می کنند . برای رضای خدا مشکل جاده باینگان را بر طرف نموده واز همکاری کلیه مسئولین نهایت تشکر را داریم .