ج 10 فروردین 1403 ساعت 08:28

فراخوان گردآوری و تدوین مجموعه ادبیات عامه هورامان

فراخوان گردآوری و تدوین مجموعه ادبیات عامه هورامان

به گزارش سلام پاوه : اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه اعلام کرد : فراخوان گردآوری و تدوین مجموعه ادبیات عامه هورامان شامل قصه ، مثل ، افسانه و رسوم آیینی و محلی منطقه هورامان لهون . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه در نظر دارد به منظور حفظ […]

به گزارش سلام پاوه : اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه اعلام کرد : فراخوان گردآوری و تدوین مجموعه ادبیات عامه هورامان شامل قصه ، مثل ، افسانه و رسوم آیینی و محلی منطقه هورامان لهون .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه در نظر دارد به منظور حفظ ، ترویج و توسعه فرهنگ اصیل و غنی منطقه کتابخانه عمومیهورامان اقدام به گردآوری و مجموعه سازی آثار ادبی عامه و فولکلوریک منطقه هورامان لهون نماید.

این اداره طی فراخوانی از تمامی دوستداران و اصحاب فرهنگ و ادب و هنر منطقه خواهشمند است که تمامی آثار مختلف در زمینه های مورد نظر و اعلام شده (قصه ، مثل ، افسانه و رسوم آیینی و محلی )را در قالبهای مختلف دیداری و شنیداری و مکتوب و غیر مکتوب در اختیار اداره امور کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه قرار دهند.

باشد که با جمع آوری نسخه های پراکنده از ادبیات عامه هورامان گامی بزرگ در حفظ و توسعه فرهنگ غنی و اصیل هورامان برداشته باشیم .

3 پاسخ برای “فراخوان گردآوری و تدوین مجموعه ادبیات عامه هورامان

  • فرهنگی در تاریخ تیر 19, 1394 گفت:

    این کار بسیار بزرگی است و تیمی بسیار قوی را می طلبد که بتواند چنین کاری را به انجام برساند. گویا نسیم فرهنگ این طرح را به عهده گرفته و وبرای آن کار گروه تشکیل داده است امیدوارم نهادهای دولتی در این راه کمک کنند تا این پروژه به انجام برسد.

  • ابراهیم شمس در تاریخ تیر 16, 1394 گفت:

    ضمن سپاس از متولیان کتابخانه عمومی لازم به عرض است که طرح گردآوری فرهنگ و ادبیات شفاهی هورامان ازحدود یک ماه پیش در موسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ هورامان مطرح و در این راستا کمیته ای تحت عنوان کمیته تحقیق و پ‍‍ژوهش تشکیل و مقدمات کار فراهم و با دکتر اسماعیل شمس استاد تاریخ و رئیس مرکز کردشناسی دایره المعارف بزرگ اسلامی که از حدود سه سال پیش طرحی جامع به نام طرح گردآوری تاریخ وادبیات و فرهنگ شفاهی را تدوین نموده و در برخی از مناطق ایران به اجرا گزارده بود ، خواهش کردم این طرح را در اختیار ما بگذارد ایشان بزرگ منشی کردند و بدون هیچ چشمداشتی و صرفا به دو دلیل یکی اینکه واقعا عاشق هورامان است و دیگری پسر عموی من و معتقد به کار ما است، این طرح را برای من ارسال نمود. کمیته ای که برای این کار تشکیل شده به نام کمیته تحقیق وپ‍وهش همه از متخصصین هستند و ان شاء الله بتوانیم برای هورامان کار مثبتی انجام دهیم . لازم به توضیح ات در مراحل مختلف این طرح از طراح آن راهنماییهای لازم اخذ خواهد شد. امیدوارم کتابخانه عمومی که نهادی دولتی است ، در این راستا موسسه را یاری نماید تا ان شاالله فرهنگ شفاهی منطقه هورامان که از هر نظر بکر است بصورت دایره المعارفی در آید.
    شایان ذکر است قرار بود در چند روز آینده در جلسه پایانی و با حضور شخص دکتر شمس به جمع بندی نهایی رسیده و فراخوان و اطلاع رسانی شود.

  • سوره هرالو نوتشه در تاریخ تیر 16, 1394 گفت:

    با درود فراوان از رئیس فرهیخته و ارجمند ارشاد اسلامی پاوه جناب آقای دکتر محمودی

    وقتی متخصص سر کار باشد نتیجه آن هم عملکردیست که در یک سال گذشته می بینیم