پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:09

شاهو به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود

شاهو به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرمانشاه – ایرنا : مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: منطقه شاهو یکی از زیستگاه های منحصربه فرد و از لحاظ زیست محیطی پتانسیل بالایی دارد که بزودی به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا ˈ تورج […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرمانشاه – ایرنا : مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: منطقه شاهو یکی از زیستگاه های منحصربه فرد و از لحاظ زیست محیطی پتانسیل بالایی دارد که بزودی به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا ˈ تورج همتیˈ روز دوشنبه در مراسم روز جهانی حیات وحش با اشاره به اینکه 300 هزار هکتار عرصه زیست محیطی تحت مهندس تورج همتیمدیریت سازمان محیط زیست است، افزود: تا نیمه اول سال 93 پنج منطقه شکار ممنوع جدید در دستور کار محیط زیست قرار می گیرد و 40 محیط بان نیز به تعداد محیط بانان استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه 300 گونه جانوری و یک هزار و 200 گیاهی در استان کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: بدون شک محیط زیست نیازمند کمک های فکری و برنامه های راهگشای تشکل های زیست محیطی است.

همتی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ سازی، آموزش به جوامع محلی اطراف زیستگاه ها و با تقویت سازمان های مردم نهاد برای حفاظت از محیط زیست گام های اساسی بر داریم.

در این مراسم 50 قطعه کبک و تعدادی سنجاب به دامان طبیعت برگردانده شدند.