ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 02:20

سروان خشنودی : شفافیت سرلوحه طرح کارت پارک الکترونیک است

سروان خشنودی : شفافیت سرلوحه طرح کارت پارک الکترونیک است

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه از قوانین طرح کارت پارک الکترونیک می گوید . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با مصوبه شورای محترم ترافیک شهرستان پاوه از اول دی ماه امسال طرح کارت پارک الکترونیک با همکاری راهنمایی و رانندگی ، شهرداری ، شورای اسلامی شهر و بخش […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه از قوانین طرح کارت پارک الکترونیک می گوید .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با مصوبه شورای محترم ترافیک شهرستان پاوه از اول دی ماه امسال طرح کارت پارک الکترونیک با همکاری راهنمایی و رانندگی ، خشنودیشهرداری ، شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی به مرحله اجرا در آمد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه در خصوص این طرح گفت : در جهت تقسیم عادلانه فضای پارک بین عموم شهروندان و کاهش بار ترافیکی معابر ناشی از برخی ترددهای بی مورد، شورای محترم ترافیک شهرستان پاوه تصمیم به اجرای این طرح نمود .

سروان خشنودی گفت : بر اساس شواهدات موجود این طرح در بیست روز اول اجرای خود موفق نشان داده و تاثیر مثبتی در افزایش فضای پارک داشته است ، البته باید در نظر داشت که اجرای طرح در راستای کاهش بار ترافیکی نیست ، بلکه هدف اصلی آن استفاده همه افراد از فضای پارک خودرو می باشد .

وی ادامه داد : هر چند مقابل این طرح از سوی برخی از شهروندان و مغازه داران و اهالی محل محدوده اجرای طرح اعتراضاتی صورت گرفته است اما این عزیزان باید بدانند که جلوی مغازه آنها جای پارک خصوصی خودروشان نیست بلکه یک فضای عمومی است و همه حق استفاده از آن را خواهند داشت و طبق قانون صاحبان خودرو برای پارک حاشیه ای باید مبلغی پرداخت نمایند .

خشنودی افزود : طبق قانون صد در صد درآمد چنین طرح هایی را شهرداری ها باید صرف ساخت پارکینگ نمایند و شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر پاوه در این خصوص حساب جداگانه ای برای واریز درآمد حاصله این طرح در نظر گرفته و مصمم به اجرای این قانون و ساخت پارکینگ در شهر پاوه می باشند . در ضمن شهروندان عزیز باید پیگیر بوده و حقوق خود را مطالبه نمایند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه ادامه داد : یکی دیگر از قوانین پارک های خیابان این است که نیم ساعت توقف اول برای هر خودرو باید رایگان در نظر گرفته شود و دستگاه های الکترونیکی می بایست طوری طراحی شده که با زدن پارک هر خودرو، نیم ساعت اول را رایگان ثبت نماید . وی همچنین گفت : برخی از رانندگان این قانون را بهانه کرده و بدون اینکه خودرو آنها دارای کارت پارک باشد به پارکبانها می گویند که نیم ساعت کار داریم . من در اینجا عرض می نمایم که استفاده کنندگان از این طرح موظف به نصب کارت پارک می باشند و در صورتی که صاحب خودرو در مسیر پارک کمتر از نیم ساعت کار داشته باشد با زدن کارت خودرو هیچ مبلغی از آن کسر نخواهد شد .

سروان خشنودی افزود : طبق مصوبه شورای اسلامی شهر پاوه خودروهایی که در مسیرهای تعیین شده توقف نمایند باید برای ساعت اول 800 و برای ساعات بعدی100 تومان بپردازند . نرم افزار و دستگاه پایانه پارکبانی برای هشت نوبت پارک در روز طراحی شده است – نوبت اول که نیم ساعت است رایگان می باشد ، ساعت اول 800 تومان و برای 6 نوبت باقی مانده نیز هر ساعت 100 تومان می باشد و صاحبان خودرو این را بدانند که اگر خودروشان در طول 24 ساعت در مسیرهای تعیین شده توقف نماید می بایست فقط 1400 تومان از کارت آنها کسر گردد .

وی یکی دیگر از قوانین این طرح را نحوه برخورد پلیس با رانندگان متخلف برشمرد و گفت : طبق قانون، خودروهایی که در مسیرهای تعیین شده فاقد کارت پارک یا شارژ کافی در کارت پارک باشند مشمول جریمه 30 هزار تومانی خواهند شد که در این خصوص از همه رانندگان محترم تقاضا دارم قبل از هر گونه اقدام قانونی از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی با پارکبانان محترم همکاری نمایند چون ملاک جریمه نیست بلکه رسیدن همه شهروندان به حقوق خود و استفاده همه از معابر عمومی است .

سروان خشنودی در پایان گفت : با بررسی های ما همه موارد قانونی در این طرح لحاظ شده و شفافیت سرلوحه اجرای این طرح می باشد و پلیس راهور شهرستان به طرحهایی که موجبات خدمت رسانی به آحاد مردم را فراهم کند و بتواند به حل معضل ترافیک و احقاق حقوق شهروندان کمک نماید حمایت خواهد کرد .

6 پاسخ برای “سروان خشنودی : شفافیت سرلوحه طرح کارت پارک الکترونیک است

  • شهروند هزاره سوم در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    به خدا بعضی ها خیلی خوش بحالشونه
    رو خیابون اصلی خونه و آپارتمان دارن ،مغازه دارن ،ماشین دارن ، خیابون رو پارکینگ خودشون کردند تو پیاده روهم جنس گذاشتن
    خوشبختی یعنی ایییین!!! هرکاری دلت خواست بکنی و حالش رو ببری اونوقت کسی کاربه کارت نداشته باشه! …. بابای بقیه! وجدان کیلویی چند قربونت برم؟؟؟؟؟؟

  • س29 در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    به خدا چند مدتی هست که میرم برا خرید جای پارک وجود داره میخوام از تعجب شاخ در بیارم، آخه هر باری که میرفتم مجبور میشدم برم جلوی مسجد جامع پارک کنم چون آقایون صاحب خیابون بودن و 24 ساعته باید اونجا پارک کنن هرچند الآنم خیلی هاشون هستند ولی گمان نکنم به این راحتی ول کن باشن و به حقوق همه مردم احترام بگذارن چون دیدم چندبار با پارکبان فلک زده دعوا کردن
    اییییینه فرهنگ شهرنشینی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس در تاریخ دی 24, 1393 گفت:

    خوب است

    • قربانی در تاریخ دی 29, 1393 گفت:

      کارت پارک طرح جالبی است برای 5نفر آب نداشته باشد برای 100 نفر نان دارد

  • شهروند در تاریخ دی 24, 1393 گفت:

    با سلام: خدمت اقای خشنودی این طرح کارت پارک در مسیرهایی که فاقد پارکینگ میباشد خود آگاه هستید در اصل اشتباه و فقط دریافت باج و یا جریمه ناحق رانندگان است و در ضمن در کدام ماده قانونی امده است که بدون وجود پارکینگ طرح پارکبان اجبار گردد آنهم با زور مامور باتن بدست راهنمایی ورانندگی که در شان آن ارگان نیست ویا مامور پارکبان .آیا این است شفاف سازی در ضمن شهرداری و شورای شهر، حتی اگر هم قانونی باشد در قبال دریافت مبالغ فوق چه خدماتی را ارایه میدهد یا اینکه اگر مدعی دفاع از حقوق شهروندان میباشند و این را هدف خود قلمداد میکنند چنانچه ریگی در کفش ندارند حساب مالی سالهای نه چندان دور را چرا بازیابی نمی کنند این است خدمت به مردم،،، نه اینکه حساب بدهی مردم به شهرداری را بکنند و آن را جمع اوری کنند تا یکی دیگر از راه برسد و یک لیوان آب هم نوش

  • ذربین در تاریخ دی 23, 1393 گفت:

    با سلام طرح بسیار زیبایی است چون به این روش میتوان از مردم بدبخت پول گرفت و تورم را کم کرد