پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:02

روز بدون خودرو در پاوه

روز بدون خودرو در پاوه

    فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوه     پایگاه خبری – تحلیلی سلام پاوه : در طی سالیان گذشته یکی از مسائل و موضو عاتی که مورد بحث قرار گرفته ، مسائل و مشکلات ترافیکی شهر پاوه بوده است . اقداماتی نظیر یک طرفه نمودن بخشی از مسیر میدان مولوی تا میدان […]

 

روز بدون خودرو در پاوه

 

فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوه

 

 

پایگاه خبری – تحلیلی سلام پاوه : در طی سالیان گذشته یکی از مسائل و موضو عاتی که مورد بحث قرار گرفته ، مسائل و مشکلات ترافیکی شهر پاوه بوده است . اقداماتی نظیر یک طرفه نمودن بخشی از مسیر میدان مولوی تا میدان شهداء ، نصب چراغ های راهنمایی ، نصب سرعت گیرها، نصب تابلو های راهنمایی و جهت نما …به خوبی نشان می دهد مدیریت شهری پاوه در پی کاهش و حل مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه ها اصلی نهادهای شهری و مخصوصا شهرداری در تمامی این سالها بوده است .

 

چنانکه می دانیم موضوع ترافیک موضوعی چند بعدی و متغیر است و در سراسر دنیا به منظور کاهش مشکلات ترافیکی علاوه بر وضع قوانین و مقررات جدید یا ایجاد زیر ساختهای مناسب و عواملی از این دست ، نقش فرهنگ نیز در حل مسائل و مشکلات ترافیکی به اعتقاد صاحب نظران در مقایسه با دیگر مولفه ها موثر و بی بدیل است .

 

افزایش جمعیت جهان و همزمانی آن با پیدایش خودرو در اوائل قرن بیستم از یک سو و تمایل به شهرنشینی و تجربه زندگی مدرن از دیگر سو، سبب افزایش تقاضای استفاده از خودرو و در صد سال اخیر گردید ، تا جائی که در حال حاضر حدود یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودرو های موجود در کره زمین از مرز ۵/۱ میلیارد بگذرد ، سهم کشور ما از این آمار در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون خودرو می باشد که حدود ۳ میلیون آن در تهران و بیش از ۱۵ هزار خودرو در شهرستان پاوه در حال فعالیت است توسعه این روند جامعه جهانی را از دهه های پایانی قرن بیستم با عوارض نا مطلوب متفاوتی روبرو کرده که شهر و دیار ما نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

 

شاید اولین عارضه نامطلوب ، در کنار آلودگی های زیست محیطی عدم تناسب ظرفیت زیر ساختهای حمل و نقل ایجاد شده با میزان خودرو در حال تردد می باشد . وجود ترافیک سنگین خود بحران دومی است که شهرهای جهان با آن مواجه اند. عارضه بعدی توسعه زندگی ماشینی ، کاهش تعاملات انسانی و پیوندهای اجتماعی در شهرهاست . اما از همه عوارض بر شمرده شاید یکی از آن ها امروز تبدیل به بحرانی جدی شده است و ان محدودیت شدید منابع رو به اتمام انرژی در سطح جهان و شرایط بحرانی آلودگی محیط زیست شهری شامل آلودگی هوا ، آب و خاک ، آلودگی صوتی و بصری می باشد .

 

در همین راستا و در جهت اهتمام به امور فرهنگی در سالی که از جانب مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته و نیز با توجه به شرایط ویژه محیط زیستی و زیبایی های طبیعی شهر پاوه ، شهرداری پاوه در نظر دارد با ارئه برنامه مدونی در راستای کاهش تکیه و نیاز شهروندان به استفاده از خودروی شخصی با هدف افزایش سطح رفاه عمومی و ارتقاء کیفی زیست محیطی شهری اقدام نماید. فراخوان پیش رو ، که با هدف بالا بردن اطلاعات و آگاهی عمومی از مزیت های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بر پا می شود به نام ( روز بدون خودرو به مدت یک روز به تاریخ دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ از ساعت ۷ الی ۲۰ ) برگزار خواهد شد .

 

ضمن آنکه وسیله نقلیه عمومی تاکسی در خدمت شهروندان محترم خواهد بود بدیهی است موفقیت طرح ها و برنامه هایی از این دست به میزان همراهی و استقبال شهروندان شریف ، نوگرا و با فرهنگ شهر عزیز مان و اجرائی نمودن آنها بستگی خواهد داشت .

 

وعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده ما ۲۵ فرودین ۱۳۹۳