پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:40

روابط عمومی کلید کاهش فاصله و شکاف میان مردم و دولت

روابط عمومی کلید کاهش فاصله و شکاف میان مردم و دولت

به گزارش سلام پاوه : اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی میان جامعه و دستگاه های دولتی جلوگیری کنیم. امروزه به نظر […]

به گزارش سلام پاوه : اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی میان جامعه و دستگاه های دولتی جلوگیری کنیم.

امروزه به نظر می رسد که معیارهای غالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از روابط عمومی سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه بپردازند.

بیش از نیم قرن از تاسیس روابط عمومی در کشورمان می گذرد اما این حرفه که آمیزه ای از فن، علم و هنر است همچنان جایگاه خود را در سازمان ها پیدا نکرده اند.

نقش و جایگاه روابط عمومی در توسعه یک جامعه بسیار واضح و روشن است چون روابط عمومی ها با بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات اندیشمندان، صاحب نظران و حتی منتقدان و انتقال آن به مسوولان سازمان و دستگاه های اجرایی می توانند از انحراف سازمانی جلوگیری کرده و مسیر توسعه و پیشرفت را هموار سازند.

برگرفته از خبرگزاری ایرنا

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : براستی روابط عمومی در سازمانها و نهادی های شهرستان پاوه چه جایگاهی دارد ؟ آیا اصلا جایگاهی دارد؟ براستی چرا ادارات شهرستان  نگاه ویژه ای به روابط عمومی ندارند و یا فقط از روابط عمومی انتظار دارند بنر و پلاکارد بچسباند ؟ اعتقاد بر این است اداراتی که روابط عمومی ضعیف یا حتی روابط عمومی ندارد بدون هیچ شک و گمانی دارای نقص و ضعف هستند و خود را از از چشم عموم مردم پنهان می کنند تا ضعفها و کاستی هایشان برملا نشود شما مخاطبان گرامی چه نظری دارید ؟ آیا اینگونه نیست ؟

روز 27 اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی نامگذاری شده است که این روز را به کلیه مسئولان روابط عمومی شهرستان پاوه تبریک عرض می کنیم .

3 پاسخ برای “روابط عمومی کلید کاهش فاصله و شکاف میان مردم و دولت

  • زهرا در تاریخ اردیبهشت 29, 1394 گفت:

    آقای فاروق خسروی فکر کنم شما معنی روابط عمومی را با منشی گری اشتباه گرفتین !!!!!

  • فاروق خسروی در تاریخ اردیبهشت 28, 1394 گفت:

    سلام دوست عزیز کی گفته روابط عمومی ها به وظایفشون عمل نمیکنند اتفاقا روابط عمومی ها خوب برای مدیرانشون خم و راست می شوند و حتی بهشون آموزش و دوره های چگونه مردم را بپوچونند هم داده شده وگرنه امروز برو فردا بیا معنیش چیه در ضمن بعضی از روابط عمومی ها و منشی های اداری هم کار مدیران را انجام میدهند چون اول که میری ازت می پرسند کارت چیه بعدش میگویند آقای مدیر جلسه هست شما فکر کنید ساعت 7 و نیم صبح بروید قبل از عزیزان اداری بعد یه یک ساعت نیم ساعتی آنجا باشی وقتی می پرسی آقای مدیر هست میگویند جلسه هستند ایشون پس لطفا نغش روابط عمومی ها را کم رنگ نفرمایید البته چون مدیران توجیه خوب بلدند یکی هم می آید و حرفهای بنده را رد می کند به هر حال روابط عمومی چشمه آن اداره یا سازمان است اگر خوب جوشید ارباب رجوع هم خوب لذت خواهد برد وگرنه””:::

  • غمخوار در تاریخ اردیبهشت 28, 1394 گفت:

    ضمن سلام خدمت مدیریت سایت به خاطر درج این مطلب بنده با توجه به مراجعاتی که به ادارات شهرستان پاوه داشم کاملا با نظر شما موافقم چون اصلا روابط عمومی ها به وظیفه خود عمل نمی کنند.