پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 20:37

رها سازی 60 بطانه سنجاب به دامان طبیعت پاوه+ عکس

رها سازی 60 بطانه سنجاب به دامان طبیعت پاوه+ عکس

به گزارش سلام پاوه : به همت آقای یاسر راشت از اهالی روستای زردوئی ساکن کرمانشاه 60 بطانه سنجاب در دامان طبیعت پاوه رها سازی شد. محمد اخگرزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه به خبرنگار سلام پاوه گفت: آقای یاسر راشت از دوستداران محیط زیست که اصالتا اهل روستای زردوئی بخش باینگان می باشد […]

به گزارش سلام پاوه : به همت آقای یاسر راشت از اهالی روستای زردوئی ساکن کرمانشاه 60 بطانه سنجاب در دامان طبیعت پاوه رها سازی شد.

محمد اخگرزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه به خبرنگار سلام پاوه گفت: آقای یاسر راشت از دوستداران محیط زیست که اصالتا اهل روستای یاسر راشتزردوئی بخش باینگان می باشد و ساکن شهر کرمانشاه هستند در یک اقدام قابل تقدیر 60 بطانه سنجاب را از یک شکارچی در کرمانشاه به مبلغ 2 میلیون 800 هزار تومان خریداری می کند و پس از خریداری آنها را به شهرستان پاوه می آورد و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست در دامان طبیعت پاوه رها سازی می کند.

اخگرزاده ضمن تقدیر و تشکر از آقای راشت برای این دوستدار محیط زیست که از مال و ثروت خود بخاطر حفظ محیط زیست و حیات وحش گذشت نموده اند از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون را برای وی دارند.

یاسر راشت هدف از این اقدام زیبای زیست محیطی را حفظ و ترویج فرهنگ محیط زیست و حمایت از حیات وحش دانست و گفت این سنجاب ها زمانی زیبا هستند که رها و آزاد باشد نه در قفس اسیر باشند.

این دوستدار محیط زیست که چند سالی است ساکن شهر کرمانشاه است در پاسخ به سوال خبرنگار سلام پاوه مبنی بر اینکه چرا این سنجاب ها را به پاوه آورده اید و در پاوه می خواهید رها سازی کنید ودر همان کرمانشاه رها سازی نکردید گفت : من اصالتا اهل شهرستان پاوه می باشم و محیط زیست زادگاه هم را دوستدارم و همچنین فرهنگ بالای مردم شهرستان پاوه و بخصوص درک و فرهنگ بالای مردم پاوه در حفاظت از محیط زیست از دلایلی بود که دوستداشتم این سنجاب ها را در طبیعت شهرستانم رها نماییم.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : باغبانان زاگرس روز گذشته به همت آقای یاسر راشت از دوستداران واقعی محیط زیست به دامان طبیعت رها سازی شدند تا با این اقدام زیبای زیست محیطی که برای وی هزینه بردار بوده است بار دیگر درس زیبای حفاظت محیط زیست و حیات وحش در شهرستان پاوه تدریس شود.

لازم می دانیم از آقای یاسر راشت بخاطر این اقدام زیبای زیست محیطی و نجات باغبانان زاگرس از وی تقدیر و تشکر نمائیم به امید سلامتی و موفقیت آقای راشت در تمامی عرصه های زندگی.

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

رها سازی سنجاب در پاوه

یاسر راشت

رها سازی سنجاب در پاوه

11 پاسخ برای “رها سازی 60 بطانه سنجاب به دامان طبیعت پاوه+ عکس

  • قنبر فتاحی در تاریخ اسفند 25, 1395 گفت:

    دست مریضاد اقای راشت انجمن سبز زردویی به خود میبالد که درمیان چنین ملت فهیمی همیار طبیعت است این اقدام جناب عالی را به فال نیک میپنداریم امیدواریم نمونه شما هرساله بیشتر شود و فرهنگ طبیعت دوستی محیط زیست پاک در میان جامعه ما نهادینه شود واقعا مایه دلگرمی انجمن سبز وقوت قلب وستداران محیط زیست شدی متشکریم

  • دلشاد در تاریخ اسفند 18, 1394 گفت:

    ‌دست مریزاد اقا یاسر

  • بارول در تاریخ اسفند 2, 1393 گفت:

    با سلام
    بسیار خبر خوشحال کننده ای بود حفظ محیط زیست وظیفه ی هر انسان خردمندیست
    لطفا بیشتر از این کار ها بکنید

  • بماند... در تاریخ اسفند 1, 1393 گفت:

    هه ر بژی

  • هاشم سلیمی در تاریخ بهمن 6, 1393 گفت:

    سلام.
    ممنون! زحمت کشیدید و امیدواری رو بیشتر کردید.
    ابدا قصدم ایراد گرفتن و… نیست ولی بنظرم هر کاری رو باید با اهلش مشورت کرد، بعدا اقدام کرد.
    بهتره فبل از هر کاری، شرایط رو بررسی بکنیم مبادا رنجمون، وقتمون و ثروتمون به هدر بره. سنجاب های زبون بسته رو تو زمانی که در شرایط طبیعت، زمان خواب زمستانی و استراحت زمستانی شونه تو طبیعت ول کردن، آدم رو ترسان و پرسان می کنه. و ضمنا سنجاب ها یه حداقل نیازهای غریزی ای دارند من جمله وجود درختان قطور و تنومند واسه دوام آوردن سنجاب ها لازمه. آیا خونه ای پیدا می کنند یا ما با دستای دلسوزمون اونا رو به تبعیدگاه فرستادیم!!؟ خدا کنه خدا کنه این جوری نباشه اوضاع!

  • ذربین در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    مرگ و زندگی ……..رزق و روزی دست خداست…..

  • عمار قادری در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    احسنت به راستی حس دوست داشتن و دوستی با طبیعت را باید با عمل نشان دهیم به امید اینکه فرهنگ شکار در بین شکار چیان تبدیل به این فرهنگ دوستی با طبیعت شود و روزی برسد که شهد طبیعتی زیبا باگونه های جانوری متنوع باشیم. به امید آن روز

  • مهیار 2 در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    با شهروند موافقم
    ضمن قدردانی از زحمات محافظان محیط زیست:
    فقط ۱ سوال، فصلی که در آن هستیم زمستان است و سنجاب معمولا جیره زمستان خود را از تابستان انبار میکند با توجه به نبود آذوقه در این فصل آیا احتمال تلف شدن این موجودات زنده نیست؟آیا مسئولان زحمتکش محیط زیست به این موضوع فکر کرده اند؟
    با سپاس

  • عطاالله قادری در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    از این همشهری با احساس تشکر می کنم. قرار بود این سنجابها را بیاورند جوانرود ازاد کنیم و ما هم برنامه ریزی کرده بودیم که در چند نقطه آنها را ازاد کنیم که مواد غذایی لازم به اندازه آنها در محیط باشد و با هم سر تصاحب غذا مشکل پیدا نکنند که ظاهراً برنامه عوض شد و ایشان صلاح دیدند که آزادسازی را در پاوه انجام دهند. در این قضیه دو دسته آدم را می بینیم که یک دسته سرمایه ها و داشته های خود را با بهای ناچیزی به فروش می رسانند و از منطقه خارج می کنند و به عواقب کار خود فکر نمی کنند و کمر همت به نابودی محیط زیست خود بسته اند و گروهی که با سرمایه خود جلو تاراج و چپاول این سرمایه های ملی را می گیرند و برای حفظ آنها از جان و مال خود مایه می گذارند. امیدواریم نمونه این همشهری دلسوز زیاد و نابود کنندگان محیط زیست از خواب شیرین غفلت بیدار شوند. البته بنده معتقدم که روی این خبر می شد بیشتر مانور داد و آنرا در سطح وسیعی منعکس نمود که الان هم دیر نشده و می توان تصاویر این برنامه را از شبکه های مجازی و کانالهای تلویزیونی منتشر نمود.

  • شهروند در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    چه کار زیبا و بزرگی آفرین به این حس زیبا فقط 1 سوال فصلی که در آن هستیم زمستان است و سنجاب معمولا جیره زمستان خود را از تابستان انبار میکند با توجه به نبود آذوقه در این فصل آیا احتمال تلف شدن این موجودات زنده نیست؟آیا مسئولان زحمتکش محیط زیست به این موضوع فکر کرده اند؟ لطفا پیگیر باشید کاک فرهاد

  • کیهان انفرادی در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    چه خوش است حال مرغی که قفس را ندیده باشد
    چه نکوتر آنکه مرغی زقفس پریده باشد
    دوست دارم در مورد همه چیز فکر کنم ، درباره پرنده ای دربند قفس ،وتلاش درجهت آزادی وجدان ،آنانی که درتلاشند تا دنیایی بسازند بسان یک مدینه فاضله و
    آه اگر آزادی سرودی میخواند
    کوچک
    همچون گلوگاه پرنده ای
    هیچ کجا دیواری فروریخته برجای نمی ماند/
    چه لذتی دارد دست بکاری زد که دیگران یاد بگیرن وتطابق داشته باشد کردار وگفتارمان درهرشرایطی از زمان
    دست مریزاد آقای راشت انشاءاله تندرست وپاینده باشی /