ج 31 فروردین 1403 ساعت 16:39

مهندس رضایی: 41 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی شده اند

مهندس رضایی: 41 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی شده اند

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی (19 تا 25 ) مهرماه جلسه ای در سالن جلسات فرمانداری پاوه با موضوع مدیریت بحران برگزار شد به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد دهیاران بخشهای مرکزی ، باینگان و نوسود و شورای […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی (19 تا 25 ) مهرماه جلسه ای در سالن جلسات فرمانداری پاوه با موضوع مدیریت بحران برگزار شد

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد دهیاران بخشهای مرکزی ، باینگان و نوسود و شورای روستا های بخش مرکزی شهرستان پاوه حضور داشتند .

مهندس آرش رضایی رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پاوه به مناسبت هفته کاهش بلای طبیعی به تشریح و اهمیت مقاوم سازی ساختمان و منازل روستایی پرداخت .

آرش رضایی

وی با پخش فیلمهایی از زلزله بم و زلزله آذربایجان شرقی و توضیح در حین پخش فیلم و بیان نکات مهم و اساسی در مورد مقاوم سازی مسکن و منازل روستایی پرداخت .

رضایی با تشریح اینکه قسمت زیادی از تلفات ناشی از زلزله های  پخش شده در فیلم بر اثر رعایت نکردن استاندارد ها و عدم مقاوم سازی منازل مسکونی  صورت گرفته است از دهیاران و شوراهای روستاها خواست که با استفاده از تسهیلات بانکی ارائه شده توسط بنیاد مسکن برای روستائیان به مقاوم سازی بهتر منازل مسکونی خود بپردازند.

ایشان در پایان به تشریح فعالیتهای و اقدامات انجام شده در خصوص بافتهای فرسوده و نوسازی خانهای روستایی پرداخت و گفت: که بیش از 41 درصد واحد های مسکونی روستایی تا به این تاریخ مقاوم سازی شده اند .

در ادامه کارشناس امداد و نجات هلال احمر شهرستان پاوه  به بیان مباحثی با موضوع مدیریت بحران و اثرات بلایای طبیعی بر جوامع پرداخت .

مدیریت بحران

امید زیبایی با تاکید به برگزاری کلاسهای اموزشی در سطح روستاها لزوم توجه به بحث آمادگی و اموزش در مورد بلایای طبیعی اشاره کرد.

وی با مهم دانستن آموزش روستائیان و دهیاران در زمینه کمک های اولیه و اقدامات لازم در حین وقوع حادثه و یا بلایای طبیعی به توضیحات اساسی در مورد کمک های اولیه پرداخت .

مدیریت بحران

مدیریت بحران

2 پاسخ برای “مهندس رضایی: 41 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی شده اند

  • آرش رضایی در تاریخ مهر 27, 1393 گفت:

    جناب آقای رستمی تبار
    با سلام
    تشکر به خاطر دلسوزیهای جنابعالی نسبت به شهرستان و بخصوص روستاهای منطقه
    خدمت شما عرض نمایم که کل روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان پاوه دارای نقشه طرح هادی می باشند که شهرستان پاوه رتبه اول استان را در این خصوص داراست .در نقشه طرح هادی تمامی قسمتهای حادثه خیز مشخص گردیده و مجوز ساخت در این قسمتها صادر نمیگردد ولیکن مسئولیت کنترل ساخت و ساز و صدور پروانه برعهده دهیاران محترم میباشد که گاها بخاطر مسائل قومی از ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری بعمل نمی آورند ضمنا بر اساس قانون هر گونه انشعاب آب و برق و ….. میبایستی به واحدهایی داده شود که دارای مجوز ساخت باشند که این مورد هم به خاطر همان مسائل قومی رعایت نمی شود
    در خصوص جابجایی بعضی از روستاهایی که در معرض حوادث طبیعی قرار دارند خدمت جنابعالی عرض کنم که روستاییان به خاطر معیشت واقتصادی که در محل کنونیشان دارند حاضر به جابجایی نمی شوند هر چند که جابجایی یک روستا مستلزم هزینه های فراوانی میباشد هرچند که تجربه نشان داده که مردم حاضر به جابجایی نیستند چراکه به عنوان مثال در شهرستان ثلاث بابا جانی ما محل جدیدی برای روستای چمه رود (که در معرض سیل بود )تهیه نمودیم و کوچه و معابر آنرا آماده سازی کردیم اما از سال 82 تاکنون حتی یک واحد مسکونی در آنجا ساخته نشد و یا روستای بزگوره روانسر ویا روستاهای کیمنه ،بیدر واز ،هانی گرمله پاوه که هیچکدام حاضر به جابجایی نشدند چرا که معیشت آنان در همان محل قبلی بود .بصورت کلی پیشنهاد جنابعالی متین و منطقی می باشد .بهر حال هدف دولت جمهوری اسلامی این میباشد که روستاییان عزیز با استفاده از تسهیلات با بهره 4 درصدی و نیز پرداخت وامهای قرض الحسنه و بلا عوض از محل یارانه ها نسبت به مقاوم سازی واحد هایی مسکونی خود اقدام نمایند و همین واحدها در استانهایی که زلزله در آنها رخ داده جواب داده اند و مشکلی برای آنان بوجود نیامده هر چند که در زلزله هایی با بزرگی بالاتر هدف حفظ جان ساکنین میباشد
    در پایان از زحمات دوست خوبم جناب آقای فرهاد صالحی که بدون منت و چشمداشت اخبار شهرستان را پوشش میدهد نهایت تشکر را دارم

  • رستمی تبار در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    آقای رضایی سلام. از پاسختان در خصوص مشخص نمودن روستاهای شایسته گردشگری ممنونم .
    متاسفانه تعدادی از زوستاها از نظر موقعیت اسکان و خانه سازی در موقعیت خطرناکی قرار دارند. روستای داریان از جمله این روستاهاست و خدای ناکرده با لرزش زمین ممکن است سنگ های بزرگ و صخره های عظیم آماده ریزش بر سر مردم آوار شوند. لازم است بنیاد مسکن و دیگر مهندسان و صاحبنظران عزیز قبل از هرگونه هزینه کرد برای مقاوم سازی , موقعیت جغرافیایی و میزان در خطر بودن مناطق مسکونی را در برابر ریزش کوه و سیل و … بررسی کنند و روستا ها را به مناطق امن تری منتقل نمایند. روستای وراء و ریزش کوه مقابل آن به نقل از دیگران از جمله حوادث عینی بوده است. این کار به جهت مقاومت احتمالی مردم طاقت فرسا خواهد بود ولی با توجیهات علمی و درست می توان این باور را در مردم ایجاد نمود.