پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:29

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه : برخورد بدون اغماض دادگستری با متخلفان زمین‌خواری

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه : برخورد بدون اغماض دادگستری با متخلفان زمین‌خواری

به گزارش سلام پاوه : رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از برخورد قاطعانه دادگستری با تمام متخلفان ‌اراضی خبر داد و گفت: تمام متخلفان در هر پست و جایگاهی که باشند مجازات می‌شوند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد تخریب محیط‌ زیست […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از برخورد قاطعانه دادگستری با تمام متخلفان ‌اراضی خبر داد و گفت: تمام متخلفان در هر پست و جایگاهی که باشند مجازات می‌شوند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد تخریب محیط‌ زیست و دست‌اندازی و محمد رضا عدالتخواهغارت زمین‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها، مراتع و دریاها با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان ظهر امروز در دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب کوتاهی مسئولان، تاکید کرد: باید سریع وارد عمل شویم و با متخلفان در هر جایگاه و مقامی به‌شدت برخورد کنیم.

محمدرضا عدالت‌خواه ابراز کرد: بحث فساد مسئولان مطرح است و یقینا ما بر اساس قانون و بدون هیچ حب و بغضی با تمام مسئولانی که از سمت خود سوءاستفاده کنند، برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌هایی که در این مورد کوتاهی کنند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چراکه ما مسئول هستیم و باید در این راستا درست اقدام کنیم.

عدالت‌خواه یکی از عوامل موفقیت در پیشگیری از این تخلفات را فرهنگ‌سازی ذکر کرد و گفت: فرهنگ‌سازی باید اول از مسئولان و مقامات بالا شروع شود تا به مردم بفهمانیم این تعرض‌ها در واقع تعرض به خود آن‌هاست.

این مسئول با اشاره به معضل آب در سطح استان، تصریح کرد: باید به تمام چاه‌ها رسیدگی شود و در صورت غیرمجاز بودن، به‌صورت قانونی تخریب شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید قاطعانه به تمام تخلف‌ها رسیدگی کنند، اظهار کرد: سپاه، نیروی انتظامی و دادگستری با تمام قدرت پای کار ایستاده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به صدور مجوز ایجاد دو شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات اراضی، چاه‌ها و تغییر کاربری، گفت: در دادسرا هم باید شعب ویژه غیرقابل نفوذ برای این امر ایجاد شود.

عدالت‌خواه ادامه داد: دادگستری پیگیری مستمر بدون اغماض با متولیان امر دارد و تمام راه‌های غیرقانونی را بر قانون‌دان‌های متخلف می‌بندیم.

این مسئول با اشاره به منع توزیع غیرقانونی برق، آب، گاز و تلفن و صدور سند بدون استعلام از جهاد کشاورزی، گفت: در صورت مشاهده این موارد مدیر مربوطه پس از مهلت نیم روزه مجازات می‌شود.

این مسئول از توقف ساخت و سازهای غیرقانونی از ابتدای سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در صورت شروع دوباره این ساخت و سازها قطعا برخورد خواهد شد.

عدالت‌خواه پیگیری مستمر مسئولان را خواستار شد و گفت: مدیری که خود مرتکب جرم شده و از سمت خود سوءاستفاده کرده است، باید طبق قانون با وی برخورد و دست وی از بیت‌المال کوتاه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از وجود یک‌هزار هکتار اراضی ملی در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 100 هزار هکتار زمین بدون سند باقی مانده که تا پایان سال‌جاری باید سنددار شوند.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شایان ذکر است تعرض به منابع طبیعی در شهرستان پاوه نیز یکی از موضوعاتی است که لزوم برخورد سریع و قاطع مسئولان مربوطه را می طلبید چون در حقیقت افکار عمومی از تعرضات گسترده به منابع طبیعی پاوه ابراز نارضایتی می کنند.