ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:50

دریافت وجه برای فعال نمودن کارتهای الکترونیک مرزنشینان وجاهت قانونی ندارد

دریافت وجه برای فعال نمودن کارتهای الکترونیک مرزنشینان وجاهت قانونی ندارد

به گزارش سلام پاوه : مدتی است کارتهای های مبادلات مرزنشینی در شهرستان پاوه در حال فعال شدن است و طیف گسترده ای از مردم برای فعال نمودن این کارتها به دفاتر پیشخوان شهر و روستا ها مراجعه می نمایند. و متاسفانه تخلفهای گسترده ای در این باره مشاهده می شود که باید مسئولین امر […]

به گزارش سلام پاوه : مدتی است کارتهای های مبادلات مرزنشینی در شهرستان پاوه در حال فعال شدن است و طیف گسترده ای از مردم برای فعال نمودن این کارتها به دفاتر پیشخوان شهر و روستا ها مراجعه می نمایند. و متاسفانه تخلفهای گسترده ای در این باره مشاهده می کارت الکترونیک مرزنشینانشود که باید مسئولین امر پیگیر این موضوعات شوند.

کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینی در اصل جایگزین دفترچه های کوله بری شده است و مبادلات و تجارت چمدانی شهرستان به صورت این کارتها و با تعاونی های مرزنشینی ادامه پیدا می کند .

متاسفانه در یک اقدام غیر قانونی عده ای از دفاتر پیشخوان اقدام به فعال سازی این کارتها برای شرکتهای مورد نظر خود می نمایند و این کار انها باعث شده است طیف گسترده ای از صاحبان این کارتها ندانند که انها عضو چه شرکت تعاونی ای می باشند و به نوعی صاحبان کارتها سردرگم می باشند و کسی نیز در این باره پاسخگو نمی باشد.

تعداد زیادی از این کارتها مدتی است فعال شده اند اما تعاونی های مربوطه هیچ سود و امتیازی به صاحبان این کارتها نداده اند و در اصل حق مردم را نپرداختند که باید پرسید چرا ؟ و چه کسی ناظر بر عملکرد این تعاونی ها می باشد؟

در چند روز اخیر نیز شنیده می شود برای فعال سازی کارتها الکترونکی مرزنشینی در دفاتر پیشخوان شهر و روستا مبلغ 55000 هزار تومان از صاحبان این کارتها جهت افتتاح و فعال سازی این کارتها گرفته می شود که این کار وجاهت قانونی ندارد و اجباری در افتتاح این حساب ها و هزینه های جانبی همانند فتوکپی و … نیست و تعدادی از دفاتر پیشخوان از عدم آگهی مردم سوء استفاده نموده و خود سرانه برای مردم حساب باز می کنند و کارت الکترونیک انها که باید در دفاتر شرکت تعاونی ها رایگان فعال شود را با گرفتن وجه از مردم انجام می دهند .

لازم به ذکر است صاحبان کارتهای الکترونیکی مرزنشینان می توانند با مراجعه به محل دفاتر شرکتهای معتبر تعاونی مرزنشینان که نزدیک به هفت  شرکت می باشند(( -شرکت تعاونی مرزنشینان ۹۱۱ باینگان۲-ش.ت.م ۹۱۲ماکوان(دودان)۳-ش.ت.م ۹۱۴ شویسر(بانه وره)4 .ش.ت.م ۹۱5 نودشه ۵-ش.ت.م ۹۱۶ نوسود 6 ش . ت . م 1189خانقاه 7 ش.ت.م ۴۶۱۵ پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان پاوه(تازه تاسیس) ))کارتهای خود را رایگان فعال نمایند و نیازی به افتتاح حساب نمی باشد و شماره حساب یارانه خود را جهت فعالیت به این شرکتها ارائه دهند و بی موردحساب جدیدی را باز نکنند .

لازم به یاد اوری است درجلسه اخیرفرمانداری بخشدارمرکزی محترم آقای عبدالله زاده بر خلاف بودن وصول وجوه اضافی غیر مصوب وغیرقانونی توسط دفاتر پیشخوان وهرمرجع دیگر واجبار افتتاح شماره حساب نزد دفاتر پیشخوان تاکید نمودند .وکسانی که فاقد شماره حساب بانکهای عضو شتاب می باشند می توانند به اختیار در دفاتر مربوطه یا بانکهای مورد نظر باواریز حداقل مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ هزار ریال افتتاح حساب نمایند .

امیدورایم مسئولین مربوطه و بخصوص اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی نماید و پیگیر موضوع دریافت 55000 هزار تومان و فعال کردن کارتها الکترونیکی توسط دفاتر پیشخوان برای صاحبان این کارتها بدون اطلاع صاحبان این کارتها از شرکت  مربوطه شوند.

شایان ذکر است از اول دی ماه ثبت نام برای دریافت این کارتهای الکترونیک مرزنشینی شروع می شود . در این مورد اطلاعات کاملتری را در چند روز آینده منتشر خواهیم کرد.

14 پاسخ برای “دریافت وجه برای فعال نمودن کارتهای الکترونیک مرزنشینان وجاهت قانونی ندارد

  • ناشناس در تاریخ آبان 17, 1402 گفت:

    سلام من کارت مرزنشینیم فعال نمیباشدبایدکجامراجعه کنم

  • علی قربانی در تاریخ دی 9, 1400 گفت:

    مشکل پول واریز نشده

  • جلیل قاذری در تاریخ مهر 23, 1399 گفت:

    کارت من فعال، است

  • نرگس م در تاریخ دی 24, 1398 گفت:

    سلام این کارت رو‌همه میتونن دریافت کنن یا فقط کارمندا؟من محصلم میتونم دریافت کنم؟

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    نظر سلامی
    سلام می خواستم بدونم ایا لازمه که جهت فعال کردن کارت حتما عضو شرکتی بشیم ایا انفرادی جهت فعال یا استفاده از ان وجود دارد و واردات انجام داد

  • حسین فرخی در تاریخ مرداد 20, 1395 گفت:

    سلام.درشهرستان قوچان خراسان رضوی برای فعال کردن کارت مبلغ10هزارتومان میگیرن که8هزاررابحساب دولت واریزمیکنند ومبلغ2هزارکاربرحق الزحمه برای خودش برمیداردواداره تعاون وصنعت ومعدن هم کاملااطلاع دارندوچیزی هم تابحال نگفتن.

  • حسین فرخی در تاریخ مرداد 20, 1395 گفت:

    سلام.جالب اینکه ازمابرای فعال کردن کارت ده هزارتومان میگیر ن 8هزارتومان مستقیم بحساب دولت میریزن و2هزارتومان کار برحق الزحمه خودش برمیدارد این اتقاق درشهرستان قوچان خراسان رضوی افتاده وهنوز هم ادامه داردوانگارمسیولین شهرستان خوابند.

  • محمدنوردوجی در تاریخ تیر 12, 1394 گفت:

    سلام دوستان گرامی نمازوروزه هایتان قبول
    آیا ازاین شرکت برایم صودی تحلوق نمی گردد.؟

  • شهروند در تاریخ آذر 24, 1393 گفت:

    با سلام اگر کار دفاتر پیشخوان غیر قانونی است پس چرا با انها برخورد نمیشود چرا از طریق رسانه ها به این مردم مظلوم ومستمنداطلاع نمیدهید همه مردم که اینترنت ندارند تا بفهمند چه خبر است

  • خالد فتاحی در تاریخ آذر 24, 1393 گفت:

    باسلام.بایستی به اطلاع برسانم کهاولا مبلغ ۵۵۰۰۰تومان بابت افتتاح حساب می باشدودر کارت عابر بانک صاحب حساب موجود می باشد.وهر وقت که بخواهد می تواند برداشت نماید.دوما برای فعال سازی مبلغی گرفته نمی شودخواهشا اطلاعات غلط به مردم ندهید.

  • ادریس رحمانی در تاریخ آذر 24, 1393 گفت:

    بسمه تعالی
    با عرض سلام
    از اطلاع رسانی شما نهایت تشکر را داریم روز یکشنبه مورخه 93/9/23 به دفاتر پست بانک باینگان مراجعه نمودیم در ضمن مبلغ 555000 هزار ریال وجه نقد دادیم که در آینده کارت برایمان بیاید

  • اهالی بخش باینگان در تاریخ آذر 23, 1393 گفت:

    دفتر پیک یا پیشخوان باینگان 55000 هزارتومان گرفته است

  • مرادی در تاریخ آذر 23, 1393 گفت:

    سلام ممنون از اطلاع رسانی,کسانی که این کارت را دارند ولی شماره حساب یارانه را ندارند باید چکار کنند,ممنون

    • فرهاد صالحي در تاریخ آذر 23, 1393 گفت:

      سلام دوست گرامی هر گونه شماره حسابی که دارین رو می توانید به شرکت مربوطه بدهید و نیاز به افتتاح حساب مجدد نیست