ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 00:55

درخواست زوار بیت ا… الحرام جهت افزایش سهمیه اهل سنت حج تمتع

درخواست زوار بیت ا… الحرام جهت افزایش سهمیه اهل سنت حج تمتع

به گزارش سلام پاوه ؛ در پی تماس جمعی از همشهریان و کاربران ارجمند در خصوص تعدیل سهمیه حج وزیارت اهل سنت استان کرمانشاه، این پایگاه خبری بنا به رسالت محوله در تماس تلفنی با مدیر کاروان اهل سنت خواستار توضیح بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام، سهمیه و… گردید. به گزارش سلام پاوه و […]


به گزارش سلام پاوه ؛ در پی تماس جمعی از همشهریان و کاربران ارجمند در خصوص تعدیل سهمیه حج وزیارت اهل سنت استان کرمانشاه، این پایگاه خبری بنا به رسالت محوله در تماس تلفنی با مدیر کاروان اهل سنت خواستار توضیح بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام، سهمیه و… گردید.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس حاج سیروان فتحی یکی از مدیران محترم کاروان های اعزامی استان در این رابطه تصریح نمود : برابر اعلام سازمان مرکزی حج و زیارت زمان ثبت نام از چهارم بهمن ماه شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

فتحی خاطر نشان نمود: کلیه ی زوار محترم می توانند با در دست داشتن اصل و کپی قبض ودیعه‌ گذاری حج تمتع، اصل و تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه به حاج سیروان فتحیدفاتر کاروان های حج و زیارت استان کرمانشاه مراجعه و یا از طریق سامانه اینترنتیwww.haj94.haj.ir برای اعزام به حج تمتع ثب‌‌نام نمایند.

وی در خصوص تاریخ فیش های ودیعه گذاری افزود: متقاضیانی که تاریخ سپرده گذاری آنان ۸۴/۱۲/۱۵  باشد می توانند جهت ثبت نام اقدام نمایند.

ایشان تعداد کاروان های اعزامی استان کرمانشاه را در حج تمتع سال ۹۴ در مجموع ۵ کاروان عنوان نمود که ۴ کاروان از برادران اهل تشیع و یک کاروان نیز از برادران اهل سنت می باشند.

فتحی تعداد کل زوار مشرف به بیت ا… الحرام استان را حدوداً ۶۷۰ نفر که ۸۵ نفر مربوط به کاروان اهل سنت می باشند و از این تعداد ۴ نفر آن خدمه و روحانی کاروان می باشند .

حاج سیروان فتحی در خصوص دلیل عدم ثبت نام از متقاضیان حج تمتع علیرغم وجود مهلت قانونی ثبت نام افزود: با توجه به سهمیه اعلام شده ساعت ۱۲ روز شنبه مورخ ۴ بهمن ماه در اولین روز ثبت نام ظرفیت اسمی کاروان اهل سنت استان تکمیل شده و لذا تا اطلاع ثانوی ثبت نام افراد در قالب کاروان اعزامی معنی ندارد .

وی در پاسخ به کثرت مراجعین و اقدامات لازم در این رستا تصریح نمود: آنهائیکه در محل بودند به عنوان رزرو ثبت نام شده اند تا در صورت افزایش سهمیه و یا تخصیص کاروان دیگری از اهل سنت امکان جذب آنان فراهم گردد.

 ضمن تقدیر از اهتمام مجموعه عوامل دست اندرکار از محضر مسئولین محترم استان بلاخص جناب حاج رضا نجفیان مدیر کل محترم حج و زیارت درخواست می نماید با توجه به خیل شیفتگان سرزمین وحی ترتیبی اتخاذ فرمایند تا با رایزنی های لازم زمینه افزایش سهمیه حج تمتع اهل سنت استان کرمانشاه را افزایش نمایند.

لازم به ذکر است در موسم حج با حضور حاجیان این دیار در سرزمین وحی، فضای روحی و معنوی خاصی در شهرها و روستاهای تابعه به وجود می آید، این در شرایطی است که تعداد کثیری از منتظران که مدت های مدیدنیز را برای تشرف به آن فضای روحانی لحظه شماری نموده اند امیدوارانه منتظر عنایت ویژه مسئولین محترم امر در این راستا می باشند.

یک پاسخ برای “درخواست زوار بیت ا… الحرام جهت افزایش سهمیه اهل سنت حج تمتع

  • مهیار 2 در تاریخ بهمن 6, 1393 گفت:

    امید است که حداقل یک کاروان دیگر به اهل سنت در استان کرمانشاه تعلق گیرد زیرا نسبت جمعیتی اهل سنت در استان کرمانشاه بیشتر از یک پنجم می باشد.