ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 05:37

جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه : امروز مسجد جامع پاوه میزبان جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) بود این جشن با حضور گسترده مردم متدین شهرستان پاوه و مهمانان و علاقمندان به پیامبر اکرم (ص) از استانهای کرمانشاه و کردستان و حتی میهمانان ویژه ای از اقلیم کردستان عراق شهر حلبچه شهید بود . در این جشن […]

به گزارش سلام پاوه : امروز مسجد جامع پاوه میزبان جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) بود این جشن با حضور گسترده مردم متدین شهرستان پاوه و مهمانان و علاقمندان به پیامبر اکرم (ص) از استانهای کرمانشاه و کردستان و حتی میهمانان ویژه ای از اقلیم کردستان عراق شهر حلبچه شهید بود .
در این جشن باشکوه مسئولین مختلف استانی و شهرستانی ، امام جمعه کرمانشاه ،و شهرهای اورامانات ، علمای اهل سنت و تشیع ،معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه ، مدیرکل چندین سازمان و ارگان ،فرمانداران اورامانات، نماینده پاوه و اورامانات در مجلس ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، امام جمعه شهر حلبچه شهید از اقلیم کردستان عراق و مهمانانی از شهرهای هولیر ، سلیمانیه  ،امام جمعه سابق شهر کامیاران و شورای اداری و مردم پرشور و متدین شهرستان پاوه بود .
به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم روحانی و عرفانی که بخاطر میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) برگزارشد پخش شیرینی و دف نوازی و قصیده سرایی گروهای ماموستا قادریمختلف عرفانی از شهرهای پاوه و سنندج ، قرائت شعر و مقاله (آقای ابراهیم یوسفی مقاله و ماموستا ملا برهان باباخوانی قرائت شعر) ، سخنرانی عالمان دینی ،(امام جمعه محترم پاوه ماموستا قادری، امام جمعه سابق کامیاران ماموستا حسینی ، امام جمعه محترم کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان آیت الله شیخ مصطفی علما، امام جمعه شهر حلبچه شهید از اقلیم کردستان عراق ماموستا ملا طاهرباموکی ) خواندن نماز جماعت و برپایی سفره نهار برای محبان پیامبر از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود.
ماموستا ملاقادر قادری ضمن بیان خیر مقدم و خوش امد گویی به حاضران و مهمانان در این جشن مولود اظهار کرد: استکبار جهانی امروز به بهانه ایجاد دموکراسی منابع و سرمایه های ملی و انسانی مسلمانان را نابود می کند.
وی هدف از برگزاری این مراسم را دفاع از رسالت پیامبر (ص)، شکرانه نعمت امنیت موجود در کشور و دعوت آحاد مردم به وحدت عنوان کرد و گفت: هر روز شاهد هتک حرمت به شخصیت پیامبر اعظم (ص)، گسترش خشونت به نام اسلام در کشورهای اسلامی هستیم لذا دفاع از رسالت پیامبر (ص) وظیفه ماست.
امام جمعه پاوه گفت: دشمنان اسلام در کشورهای همسایه ما سنی و شیعه را می کشند و همچنین کرد وعرب را به جان هم انداخته اند.
ماموستا قادری افزود: ما این جلسه را برگزار کرده ایم تا مردم را در حد توان خود در مقابل توطئه های دشمنان آگاه کنیم و بگوییم دشمنان برنامه ریزی و طرحهایی را که در عراق، پاکستان، افغانستان و سوریه اجرا کردند، سالهاست که دنبال اجرای آن در ایران هستند.
وی اضافه کرد: اما در سایه لطف خداوند، بیداری مردم شریف ایران وعقلانیت علمای فریقین (شیعه و سنی) و وجود رهبری فرزانه و حکیم تا امروز نتوانسته اند کاری را ماموستا حسینیاز پیش ببرند.

امام جمعه سابق کامیاران ماموستا حسینی نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که  به بیان مطالبی پرداخت.

وی به اهمیت و جایگاه پیامبر اکرم نزد پرودگار پرداخت و به مصائب و مشکلات امروز مسلمانان اشاره داشت و جنایات داعش در کوبانی و کشته شدن برادران هم نژاد کورد در این منطقه پرداخت و جنایات داعش را در کوبانی محکوم کرد.

 آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه امروز در جشن میلاد نبی‌اکرم(ص) در مسجد جامع شهر پاوه اظهار کرد: الگو قرار دادن سیره و سنت نبوی نسخه رهایی‌بخش مسلمانان از دسیسه‌های دشمنان است.

وی پیامبر اعظم(ص) را اسوه کاملی برای تمام اعصار و دوران‌ها خواند و تصریح کرد: تحکیم پیوند اخوت بین مسلمانان در دنیای امروز که دشمنان وحدت آنان را نشانه رفته‌اند یکی از ضروریات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه وجود مبارک حضرت محمد(ص) را نعمتی بزرگ برای جامعه مسلمان دانست و افزود: قطعاً ترویج سیره این بزرگوار قادر است آیت الله علمادر جامعه تحول بزرگی ایجاد کند.

علما رتبه والای رسول بزرگوار اسلام نزد خداوند را یادآور شد و بیان داشت: دعوت ایشان بر یک محور مشترک به‌ نام توحید بنا شده بود که اساس اسلام نیز بر آن قرار دارد.

امام جمعه کرمانشاه از محبت به‌عنوان اساس خلقت انسان‌ها یاد کرد و گفت: زندگی با محوریت قرآن و حب اهل بیت پیامبر(ص) رنگ و بویی خدایی می‌گیرد و غبار غم و اندوه را از زندگی مسلمانان می‌زداید.

وی با اشاره به تهاجمات دنیای غرب علیه مسلمانان، افزود: تحکیم پایه‌های وحدت در جهان امروز وظیفه و رسالتی خطیر برای آحاد مسلمانان است.

علما بیشترین تلاش دشمنان را متوجه نسل جوان دانست و بر لزوم توجه بیشتر به این قشر به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ جامعه تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه دراستان کرمانشاه با تصریح اینکه باید از تفسیر نادرست قرآن کریم جلوگیری کرد، گفت: امام راحل با استناد به منطق قرآن و سیره پیامبر دشمنان را به زانو درآورد و دروازه‌های کشور را به‌روی اسلام گشود.

وی بیان داشت: دشمنان برای مقابله با اسلام از هر راهی وارد شده و هر روز در صدد پی‌ریزی نقشه‌ای جدید برای رسیدن به این منظور هستند، بنابراین لازم است که با بصیرت از اسلام حقیقی دفاع کنیم.

امام جمعه شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق نیز در این مراسم ضمن تبریک ماه میلاد و تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این جشن اظهار داشت: این مجلس، مجلس ماموستا ملا طاهر باموکیکفاره گناهان و مرتفع نمودن قرب و درجات نسبت به پیامبر بزرگوار اسلام می باشد.
ماموستا ملا طاهر باموکی با اشاره به کمکهای ایران در دوران بمباران شیمایی حلبچه گفت: کمکهای مردم ایران در دوران بمباران شیمیایی حلبچه برای ما همیشه ثبت و ماندگار شده است.
وی افزود: بسیار خرسندیم که به مناسبت جشن میلاد پیامبر بزگوار اسلام به شهر پاوه آمده ایم و در این مجلس شریک هستیم.
وی گفت: رسول الله(ص) بر گردن همه انسان ها حق دارد و لذا باید در دفاع از اسلام و سنت وی تلاش وافر را با وحدت و یکپارچگی داشته باشیم.
ماموستا ملا طاهر تصریح کرد: امروزه در دنیا حرکاتی با نام اسلام در حال وقوع است که نام دین اسلام را در دنیا تخریب کرده است .
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مردم پاوه در برگزاری این مراسم گفت: ان شالله وحدت بین مسلمانان وجود داشته باشد و از عواملی که باعث به وجود آمدن تفرقه خواهد شد دوری گزینند.
در ادامه گزارش تصویری از این جشن باشکوه در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر خواهد شد

17 پاسخ برای “جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

  • مهسا در تاریخ اسفند 25, 1393 گفت:

    با سلام

    قبول باشه اما قول داده بودید برای خانم ها هم همچین مراسمی را برگزار کنید اما خبری نبود

  • منصفانه در تاریخ دی 18, 1393 گفت:

    بنده انجا حضور نداشته ام و نوع مراسم را از چندین نفر با گرایشهای مختلف جویا شدم و با انکه انتظار میرفت مراسمی به این بزرگی ایرادهایی هم داشته باشد انرا به بهترین وجه و کم نقص ترین جلسه بیان کردند مهمترین نکته- احترام ماموسا ملا قادر به نظر اکثریت مبنی بر اجرای مراسم در مسجد جامع بود بر خلاف سالهای گذشته که در مسجد قبا بر گذار میشد و برابر عکسها خود ماموسا در درب ورودی با سایر عزیزان به مهمانمان خیر مقدم می گوید و سایر نکات مهم این مراسم و پیشنهاد کاک فاتح شمس که در این فصل سال 57 بود که با هم در تظاهراتها هر روز شرکت میکردیم پیشنهاد خوبی است مبنی بر برگزاری مراسمی مولودی خاص دانش اموزان والسلام

  • نکته در تاریخ دی 17, 1393 گفت:

    باشه پخش نکنید ولی لطفا حداقل علت درج نکردن آن را بنویسید ؟

  • ...... در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    خاطره ی تلخ بچه ها را به خاطر ممانعت حضورشان در مسجد به هیچ وسیله ای نمی توان از ذهنشان پاک کرد کاش در میان اعضاء وستاد اجرایی مراسم افرادی آشنا به روانشناسی کودک وعلوم تربیتی حضور می داشتند تا شاهد چنین برخوردهایی با کوکان نباشیم کاش هزینه ی ناهار این مراسم صرف فعالیت های فر هنگی هنری ودینی وآموزشی و ورزشی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اختصاص می یافت کاش به جای دعوت از اقصی نقاط داخل وخارج کشور فرزندان محلات فقیر نشین خود را از حضور در جشن میلاد پیامبر (ٌص)محروم نمی کردیم

  • صدرائی در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    چند سالی است که بزرگان دینی منتطقه ، باهم چنین مراسم بزرگ وباشکوهی در وصف تولد پیامبر برگزار می کنند. در چنین مجالسی که یاد وذکر خداوند وپیامبرش هست آدم در ته وجودش حضور آنها را حس میکند.
    و آرامشی که وصف نشدنی می باشد.
    بهترین ،باشکوه ترین و عمیق ترین احساسات را درمیان مردم شرکت کننده دیدم واز بزرگوارانی چون ماموستا ملا قادر که در مسجد جامع پاوه(وتمام عوامل اجرایی) وهمچنی از ماموسا خلیفه علی باینگان(وتمام کسانی که عوامل اجرایی ) خدا خیرشان دهد. ان شالله همیشه در سایه لطف ورحمت حق تعالی باشند

  • همشهری در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه.

  • فاتح شمس در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    از بانی اصلی این مراسم جاجی ماموستا ملا قادر قادری بسیار سپاسگذارم واز همه زحمتکشانی که ماهها است برای هر چه بهتر برگذاری این مراسم مهم زحمت می کشند سپاسگذارم وتشکر ویژه ای هم به مدیریت توانای سایت سلام پاوه واما در نظرات برخی از دوستان از راه ندادن نوجوانان عزیز گفته اند که قطعا مسئولین برگذاری برای این ممانعت توضیحی دارند وبنده اظهار نظری نمی کنم اما یک پیشنهاد برای ستاد برگذاری مولودی (مخصوصا همین ستادی که در مسجد جامع برنامه موفقی را اجرا کرد) حال که در اول ماه مولود هستیم مراسمی بزرگ با شرکت دانش اموزان مقاطع مختلف در سالن اموزش وپرورش برگذار گردد در این مراسم فقط دانش اموزان عزیز شرکت داشته باشند این امر مهم را می توان با همکاری شهدار فرهنگ دوست واداره اموزش وپرورش برگذار کرد تا هم از این اینده سازان دلجویی صورت پذیرد وهم کار مهم فرهنگی در شهرمان برگزار شده باشد امیدوارم به پیشنهاد بنده توجه شود

  • عاجز در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    باسلام
    آینده این ملت را این بچه ها درست می کنند ولی شما اجازه ندادید بچه ها وارد مسجد شوند تا چیزی برای آینده یاد بگیرند.

  • . در تاریخ دی 16, 1393 گفت:

    خداقبول کنه

  • دل سرد در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    از بانیان عزیز ومحترم این مراسم تشکر میکنم ومیلاد پیامبرنور وررحمت رو به همه مسلمین تبریک میگم.
    مراسم خوبی بود ولی در مسیری که می آمدم باچندین بچه که واااقعا دلشکسته بودند مواجه شدم بچه هایی که به امید یادگرفتن اندک چیزی وبهره گرفتن ازمراسم آمده بودند نه برای خوردن ولی افسوس که در جلوی مسجد مانع از ورود آنها شده بودند وباچشمانی گریان وناامید وشاید دل زده از مسجد راه خانه رادر پیش گرفته بودند….بازهم افسوس………..

  • مهسا در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    با سلام ضمن تشکرازبرگزارکنندگان این مراسم با شکوه که طبق گفته شرکت کنندگان بی نظیر بود لطف کنید این پیام را به امام جمعه محترم برسانید که قول داده بودند برای خانمها هم چنین مراسمی را برگزار کنند فراموش نشود اجرکم عند الله

  • همراه در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    از علمای دینی و افراد مذهبی که اطلاعات دینی دارند یک سوال داشتم:
    آیا مولودی گرفتن در دین اسلام جایز است؟
    لطفاً کسانی که اطلاعات دینی دارند و می توانند به قران و حدیث استناد کنند جوا دهند.
    با تشکر –

  • ناشناس در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    چرا نمی زاشتید بچه ها هم وارد مسجد شوند

  • حب النبی در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    از برگزاری این مراسم در سطح گسترده تر و عمومی تر نسبت به سالهای گذشته خوشحالیم جای ما خالی سعادت حضور نداشتیم.
    لطفامولودی خوانی گروه عرفن را بارگذاری فرمائید.

  • احمدی در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    من هم به نوبه خود این جشن بزرگ را خدمت همه تبریک می گویم واز بانیان این جشن بزرگ بخصوص امام جمعه محترم ، دلسوز وبزرگوار به خاطر نظم جلسه تقدیر وتشکر می کنم وبر خود می بالم که در شهری زندگی میکنم که اینچنین افراد دلسوز وپر افتخار که واقعا برای شهرم مایه عزت وسربلندی هستند زحمت می کشند انشا الله خداوند همیشه یار ویاور آنان باشد واین مولودی را از آنان که به هر نحوی قدمی بر داشته اند قبول کند

  • پاوه 1400 در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    همه ما افتخار می کنیم که پیرو دینی هستیم که رهبرش، بهانه خلقت است.
    همه ما افتخار می کنیم که مسلمان هستیم و پیرو سنت حضرت محمد (ص) که به کمال در اخلاق پسندیده مزین است.
    بر خود می بالم که دینی دارم مملو از رافت، مهربانی، اخلاق حسنه و … که نشات گرفته از پیامبر مرسل است.
    بر خاتم انبیا درود و صلوات می فرستم و آرزومندم که بتوانیم پیرو حقیق ایشان باشیم و دستورات شان را که همان دستورات الهی هستند در گوشه گوشه زندگی و در تمامی ایام پیاده نماییم و راهرو حقیقی ایشان بوده و روز قیامت از شفاعت شان برخوردار شویم.
    ان شاالله

  • پاوه ای در تاریخ دی 15, 1393 گفت:

    کاک فرهاد اقای یوسفی هم مقالهوداشت چرا ننوشتی