پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 20:06

جاده های نامناسب اورامانات همچنان قربانی می گیرد

جاده های نامناسب اورامانات همچنان قربانی می گیرد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  منطقه اورمانات و چهار شهرستانی که در دل خود جای داده، گرچه مهربانی های مردمانش و نکوکرداری آنان باعث رفتن روزانه هزاران هموطن به آنجا شده اما دریغ که همین دعوت در مواردی فراخوانی برای رفتن به دیار باقیست! 28 مرداد امسال تصادف شدید میان […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  منطقه اورمانات و چهار شهرستانی که در دل خود جای داده، گرچه مهربانی های مردمانش و نکوکرداری آنان باعث رفتن روزانه هزاران هموطن به آنجا شده اما دریغ که همین دعوت در مواردی فراخوانی برای رفتن به دیار باقیست!

28 مرداد امسال تصادف شدید میان دو خودروی ال 90 و پژوی پارس در محور کوزران به روانسر در نزدیکی روستای زالوآب، چهار نفر را به کام مرگ فرستاد، مادری جوان اکنون از این تصادفتصادف باقی مانده آن هم در حالی که همسر و دلبندش را برای همیشه از دست داده و خانواده هایی که رخت سیاه را برای یکسال بر تن دارند…

دیروز هم تصادف شدیدی میان سه دستگاه خودروی پژو، پیکان و پراید در محور روانسر به کرمانشاه به گفته شاهدان به حدی شدید بوده که مایه وحشت حاضران شده بطوریکه امداد هوایی برای بردن کشته ها و مصدومان به محل حادثه اعزام شده است.

دو شب پیش از شبکه زاگرس کرمانشاه، گزارشی پرآب و تاب در مورد موفقیت ها! و دستاوردهای چشمگیراداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و با محوریت تعریض گردنه پاتاق پخش شد که تامل برانگیز بود.

جالب اینکه تمرکز اصلی این گزارش بر روی شخص آقای مدیرکل بود و دوم آنکه گزارش به صورت یکجانبه و صرفا تمجیدی تهیه شده بود غافل از اینکه در همین استان کرمانشاه بسیاری مسیرهای مرگ آفرین داریم که پاتاق تنها یکی از آنها بوده و اگر قرار است عملکرد راه و شهرسازی استان به نمایش درآید باید بسیاری از کارهای انجام نشده و مسیرهای مرگ ساز در حوزه راه را هم به مردم گفت و نشان داد.

منطقه اورمانات که شهر جوانرود که به نوعی مرکزیت این منطقه را دارد، روزانه پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است که عمدتا برای خرید از بازارچه این شهر بدانجا می روند اما ناگزیرند یا از مسیر متعارف کرمانشاه – روانسر – جوانرود به این شهر بروند یا از مسیر کرمانشاه – کوزران – نهرابی – جوانرود که هر دو مسیر بسیار پرخطر و ناامن از نظر زیرساخت های یک راه مناسب است.

به همین کیفیت مسیر روانسر به نهرابی که پوشش تردد افزون بر70 روستای منطقه را دارد نیز از کیفیتی بسیار نازل و در حد فاجعه دارد و با اینکه در مورد این پروژه ها در سال های اخیر هم از سوی فرمانداران و هم از سوی نماینده مجلس این منطقه وعده هایی برای بهسازی و تعریض داده شده اما در عالم واقع اتفاقی رخ نداده و همچنان قربانی می گیرند.

مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی هم که نیازی به گفتن ندارد و کیست که نداند چه راه پرخطری برای ترددکنندگان این مسیر در پیش است.

در حوزه شهرستان پاوه که بافت و طبیعتی کوهستانی دارد نیز وضع به همین ترتیب است واکنون مسیرهای این شهرستان برای دسترسی به نوسود یا نودشه والبته بازارچه شوشمی بسیار ناایمن است.

وضع جاده های روستایی منطقه اورامانات هم تعریف چندانی ندارد ولی دریغ که اراده ای برای پردازش به این مشکلات دیده نمی شود و اگر هم در مواردی کسی سخنی می گوید بیشتر حرف زده است تا یک اراده مبتنی بر کردار.

به عنوان نقش نظارتی که نماینده مجلس می تواند بر فرآیندهای امور اجرایی و اجرای قوانین موضوعه کشور داشته باشد، باید به نماینده اورامانات هم این نکته را یادآوری کرد که مردم این دیار حضور شما در خانه ملت را برای بهبود زیست و معیشت خودشان می خواهند و رای شان را هم به همین دلیل برای شما به صندوق ریخته اند تا از منافع شان در مرکز پیگیری کنید.

باید از آقای منوچهری این سوال را پرسید که آیا اخبار مرگ و میرهای جاده ای در منطقه اورامانات به شما نمی رسد؟ چرا در راستای همان نقش نظارتی تان وزارت راه و شهرسازی و اداره کل آن در استان را به چالش نمی گیرید؟

شما نیک می دانید که مردم حتما خدمت راستین و کار واقعی و قابل لمس را ارج می نهند و برای بانیان آن هم ارزش قایل هستند این کار خواه تعریض و بهسازی یک راه دسترسی باشد یا گازرسانی به یک شهر و حتی ساخت فرهنگسرا.

یحیی معماری – ایرنا مرکز کرمانشاه

11 پاسخ برای “جاده های نامناسب اورامانات همچنان قربانی می گیرد

  • شلیر در تاریخ آبان 20, 1393 گفت:

    سلام این عکس مربوط به ماشین نامزد منه. داغون شد بیچاره. به اینم میگن جاده حتما باید سالانه هزارتا کشته بده بعد براش کاری میکنن.

  • احمد در تاریخ شهریور 23, 1393 گفت:

    متاسفانه نماینده محترم کاری جز عزل و نصب بلد نیست و یادش رفته نماینده مردم اورامانات است و بایستی کاری عام المنفعه انجام دهد که کل منطقه از آن برای سالها از خدمات آن بهره مند شوند. عزل و نصب مدیران شهرستانی کار مدیر کل استان است نه کار نماینده محترم.

  • کامران در تاریخ شهریور 14, 1393 گفت:

    خواهشا جوابیه تعجب آور راه و شهرسازی به این مطلب در سایت ایرنا را هم منتشر کنید خیلی قابل تامله – فکر کنم هفته آینده وزیر راه میاد کرمانشاه به همین دلیل به تکاپو افتادن و سریع جوابیه ای که مایه خنده و تعجب مردم اورامانات است را منتشر کرده اند

  • شهروند در تاریخ شهریور 12, 1393 گفت:

    خدمت مدیریت سایت شهروندان ومسذولین عزیز
    جاده های اورامانات بلاخص جاده پاوه به کرمانشاه پاوه به نوسود که از زمانهای بسیار گذشته احداث شده وهمان جاده وخیابان قدیمی می باشند که برای چندین دستگاه خودرو ساخت شده اند واز 50 الی 60 سال پیش هیچ تغییراتی درآنها داده نشده که جای بسیار تاسف است اما نمایندگان محترم مردم در مجلس هیچ وقت در پشت تربیبون این خانه بزرگ مجلس نتوانسته اند درد منطقه خود را به گوش دیگر هموطنان برسانند جای تاسف است

  • دوستان در تاریخ شهریور 12, 1393 گفت:

    جناب مدیر سایت سلام پاوه
    با سلام و عرض خسته نباشید … برادر گرامی چرا نظردوستان رو در مورد نماینده محترم در خصوص جاده های نا هنجار به نمایش نگذاشتی ؟ برادر گرامی مدیر باید شجاع باشه …. فقط همین

  • عابر در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    اینارا ولش کن کسی نیست اون چاله ورودی از کرمانشاه روستای تازه آباد سریاس از سمت کرمانشاه را اصلاح کنه؟

  • ali در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    وضعیت فلاکت بار

  • کامران در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    آقای معماری دست مریزاد واقعا باید بیشتر از اینها ….. برای مردم مشخص بشه

  • شهروند در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    با سلام صندلی ومدیریت مهمتر از جان مردم است این مردم نبودند که نما ینده فرستادن مجلس واین نماینده نیست که عزل نسب مدیران را انجام می دهد مدیران ما تشنه قدرتند نه عا شق خدمت برای خوش خد متی وبله قربان مدیران لایقی داریم

  • ناشناس در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    جاده های اورامانات بالاخص جوانرودوروانسرتاسرشماری عمومی نفوس مسکن وجمعیت راتنظیم نکننددرست نمیشوندنماینده بایدفکری برای حال این حوزه بادرایت خودش بکندازماست که برماست

  • سعدی قادری در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    احداث جاده ا ی مناسب و ایمن ضروری و شایسته مردم خدمتگزار و شریف منطقه است. جاده ای دو بانده حداقل نیاز شهرهای روانسر، جوانرود پاوه و دیگر همشهریان محترم است. به نظر اینجانب هر اقدامی در منطقه بدون داشتن راهی ایمن به عنوان محور وکلید توسعه تقریبا غیر اساسی است.