پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 19:14

توافق شهرداری و اتاق اصناف در راستای حل مشکلات بازار پاوه

توافق شهرداری و اتاق اصناف در راستای حل مشکلات بازار پاوه

به گزارش سلام پاوه : نشست مشترک شهردار و رئیس اتاق اصناف پاوه پیرو مسائل بازار و تفاهم نامه مشترک در موارد مختلف آن برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در جلسه مشترکی که روز یکشنبه 21 دی ماه در محل اتاق اصناف پاوه با حضور سلام خسروی شهردار پاوه و مهندس بهروز […]

به گزارش سلام پاوه : نشست مشترک شهردار و رئیس اتاق اصناف پاوه پیرو مسائل بازار و تفاهم نامه مشترک در موارد مختلف آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در جلسه مشترکی که روز یکشنبه 21 دی ماه در محل اتاق اصناف پاوه با حضور سلام خسروی شهردار پاوه و مهندس بهروز شهردار و اصنافشفیعی مسئول اتاق اصناف پاوه و رحمان رحمان زاده مسئول قراردادهای مالی شهرداری برگزار شد

در این نشست پس از بررسی شرایط موجود در بازار پاوه و بررسی مشکلات عدیده بازاریان تصمیمات مشترکی جهت رفاه حال عموم مردم از جمله اصناف محترم شهر پاوه اتخاذ گردید .

اهم تصمیمات مورد توافق به شرح ذیل است :

۱)مقرر گردید در فضای مابین دو بازارچه جدید و قدیم بازار روز میوه و تره بار احداث گردد . و در قسمت پشتی این بازار نیز ماشین های عرضه میوه و خوراکی ها و حراجی ها اسکان داده شود .

۲)پس از احداث بازار روز میوه مقرر گردید با همکاری شهرداری و اتاق اصناف و تثبیت قیمت های عرضه میوه و تره بار از ورود و فعالیت هرگونه ماشین عرضه میوه و خوراکی به سطح شهر جلوگیری شود .

در ضمن دستفروش ها هم در این مکان اسکان داده می شوند.

۳) به منظور جذب مسافر به شهر پاوه و ایجاد فضای رقابتی عرضه اجناس در بازارچه مرزی و داخل شهر مقرر گردید بازارها اختصاصی گردند بگونه ای که از یکطرف سرمایه گذار را ترغیب به سرمایه گذاری در این مکان ها نماید واز طرف دیگر مسافران هم ازسرگردانی در این شهر و پیدا کردن کالای موردنظر خود رهایی پیدا کنند .

۴) در راستای اجرای بند ۳ تصمیم گرفته شد که راسته الف بازارچه مرزی جدید پوشاک” راسته ب آرایشی راسته ج پارچه فروشی و دیگر راسته ها به لوازم خانگی و موبایل فروشی اختصاص داده شوند

۵)مجتمع تجاری جدید الاحداث پاوه در میدان شهدا (فرمانداری) نیز به ترتیب زیر خواهد بود

طبقه همکف : لوازم خانگی

طبقه  اول : کامپیوتر “لب تاب” موبایل فروشی و لوازم جانبی موبایل

طبقه دوم : پوشاک و آرایشی

طبقه آخر: دفاتر شرکتها و …

رئیس اتاق اصناف پاوه گفت انشاا… بزودی شاهد تغییرات مثبت و مشهودی در شهر پاوه خواهیم بود که انتفاع عامه مردم از اهداف آن خواهد بود .

وی گفت شرایط به گونه ای است که در اکثر ادارات افراد متعهد و متخصصی در حال خدمت هستند که اگر خداوند بزرگ قبول فرمایند هدف آنها فقط در خدمت به مردم در حد توان خلاصه می شود . بنابراین اندکی صبوری همشهریان و راهنمایی و مساعدت بزرگان می تواند مشکلات را بتدریج حل نماید .

منهدس شفیعی با تاکید از تمامی مالکان مغازه قید شده در بالا عاجزانه خواستند فقط مبادرت به ایجاد صنف هایی نمایند که در چهارچوب توافقات فوق باشد چون در غیر اینصورت از طرف اتاق اصناف و شهردای از فعالیت فرد مورد نظر جلوگیری بعمل می آید .

سلام خسروی شهردار پاوه نیز گفت : قشر بازاری اساسی ترین خدمت را به مردم انجام می دهند و در این راستا توجه به این اقشار لازم و ضروری است

وی با اشاره به ملزومات شهروندان و داشتن یک بازار مناسب چه میوه و تره بار و دیگر بازارها را از برنامه های مشترک شهرداری و اتاق اصناف پاوه دانست و شهرداری در این زمینه حاضر به همکاری است.

خسروی با اشاره به وضعیت و هزینه های انجام شده برای بازار میوه و تره بار گفت کار جابه جایی دکه های فلزی این بازار شروع شده است و علی الرغم هزینه بردار بودن این انتقال برای شهرداری بخاطر مردم و شهروندان این کار صورت گرفته است چون پولهایی که از مردم و صاحبان این دکه ها گرفته شده است در راستای این انتقال و ساماندهی آنها نبوده است .

نکته جالب توجه این جلسه برخلاف جلسات رایج در سطح شهر که طولانی مدت و معمولا بدون خروجی هستند تصمیمات مهمی است که به پیشنهاد اتاق اصناف و پذیرش آنها از سوی شهرداری محترم در زمانی کمتر از نیم ساعت گرفته شد .

7 پاسخ برای “توافق شهرداری و اتاق اصناف در راستای حل مشکلات بازار پاوه

  • قدوووس در تاریخ دی 23, 1393 گفت:

    هر چند که مواردی که برشمردید سطح مطلوب نمی باشد اما امیدوارم که همین هایی که برشمردید سریعتر اجرا شده و مردم محروم و مستضعف ما یتوانند از خدمات آنها استفاده نمایند.

  • مهرداد در تاریخ دی 23, 1393 گفت:

    امیدوارم که به حرف و قول هایشان عمل کنند و فقط در حد حرف نباشد

  • معاذی نژاد.محمدغریب در تاریخ دی 22, 1393 گفت:

    با سلام. خبر بسیار خوبی است،نشان ازهمت هردو عزیز تحصیلکرده ودانشگاهی ودلسوز دارد. شهر زمانی میتواند اسم خود را شهر بگذارد که بازار سامان دهی شدهای داشته باشد ،اززمانهای گذشته پاوه دارای بازارمتمرکز ونیمه سر پوشیده ای در دره با سام بوده است . اگر بازار پاوه راه بیفتد و اجناس درمکان مشخصی متمرکز باشند ومهمترین فاکتور در بازار قیمتهای مناسب است که فرضا اگر کسی از شهری وارد پاوه بشود قیمت بالا نسبت به جوانرود .مریوان.وبانه او را فورا فراری ندهد وبا خاطره خوشی شهر را ترک کند .می گویند اجناس جوانرود از پاوه به انجا میرسد ولی .انصاف موجب می شود طرف بیشترین نفع را ببرد .پاوه تبلیغات ندارد وباید بازارچه اش حرفی برای گفتن داشته باشد .چیدمان اجناس در بازارچه فرم خوبی نداردوً………….

  • محمدرضا عزیزی در تاریخ دی 22, 1393 گفت:

    دو بزرگوار و دو خدمتگذار بی حاشیه
    آقایان خسروی و شفیعی
    کمتر از این از آنان انتظار نمیرود.

  • کنجکاو در تاریخ دی 22, 1393 گفت:

    با کمال تشکر از این دو بزرگوار اقایان شفیعی و خسروی امیدوارم که این بازار میوه به یک بازار در هم و برهم و بی کیفیت تبدیل نشود و نظارت واقعی بر قیمتها داشته باشند

  • شهروند در تاریخ دی 22, 1393 گفت:

    دو نفر رو میشناسم که با جان و دل در حال خدمتند اول آقای شفیعی بعد آقای خسروی دلیل موفقیتشون هم بنظر بنده ترجیح دادن حق مردم به حق افراد خاص هست هیچ باند و باند بازی ندارند و انسانهای رک هستند این رمز یک مسئول مردمی و موفق هست

  • پاوه 1400 در تاریخ دی 22, 1393 گفت:

    با تقدیر از تلاشها
    منتظر اقدامات اجرایی و نتایج عملی این جلسه هستیم
    با تشکر – پاوه 1400