پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:36

تصرف 300 هکتار از اراضی ملی شهرستان پاوه

تصرف 300 هکتار از اراضی ملی شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: قطع درختان بلوط جنگل پاوه به مراجع قانونی اعلام شده و محیط زیست منتظر حکم قضایی برای متخلفان است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تورج همتی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: درپی قطع درختان بلوط جنگل پاوه، عنوان کرد: درخت‌هایی […]

تورج-همتیبه گزارش سلام پاوه، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: قطع درختان بلوط جنگل پاوه به مراجع قانونی اعلام شده و محیط زیست منتظر حکم قضایی برای متخلفان است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تورج همتی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: درپی قطع درختان بلوط جنگل پاوه، عنوان کرد: درخت‌هایی که در جنگل بلوط پاوه قطع شده خارج از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بوده است، به همین منظور اداره محیط زیست استان کرمانشاه به عنوان حافظ محیط زیست این موضوع را به سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزی گزارش کرده است.

وی تصریح کرد: قطع درختان بلوط جنگل پاوه به مراجع قانونی هم اعلام شده و محیط زیست درحال حاضر منتظر حکم قضایی برای متخلفان است.

همتی با تأکید بر تشکیل پرونده برای متخلفان در دادگاه بیان داشت: درحال حاضر 3 پرونده مرتبط با تعرض به جنگل‌ها مراحل قانونی خود را طی می‌کنند.

وی با اشاره به گزارشات اعلام شده مبنی بر قطع درختان در شهرستان پاوه، تصریح کرد: قطع این درختان از سوی افراد سودجو برای افزایش متراژ زمین‌های زراعی و باغات آن‌ها است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به قطع درختان در جنگل‌های اور امانات افزود: متأسفانه قطع درختان در جنگل‌های اورامانات که یکی از عرصه‌های مهم جنگلی در محل زندگی هست نیز اتفاق افتاده است.

همیی در ادامه بیان داشت: کشاورزی در شیب‌های تند در این عرصه‌های جنگی موجب فرسایش شدید خاک می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به نظارت دائم محیط زیست بر مناطق تحت حفاظت، اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان همواره بر تمامی مناطق حفاظت شده نظارت کامل دارد و آسیب به درختان در مناطق غیرحفاظت شده را به منابع طبیعی و آبخیزداری سریعا گزارش می‌کند، اما متأسفانه منابع طبیعی و آبخیزداری در این مورد عملکرد مطلوبی ندارد.

وی در پایان با اشاره به میزان تدخل و تصرف صورت گرفته در اراضی ملی شهرستان پاوه در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: از سال 83 تا به حال 300 هکتار از منابع اراضی ملی در شهرستان پاوه مورد دخل و تصرف و تخریب افراد حقیقی قرار گرفته است.

5 پاسخ برای “تصرف 300 هکتار از اراضی ملی شهرستان پاوه

  • سارا در تاریخ آبان 26, 1393 گفت:

    تازگي ها شير آب رو كه باز مي كنم همش كلر داره رنگ آب كلا سفيد شده مطمئنا بخاطر بارندگي اخير و نفوذ فاضلاب به آب آشاميدني شهر هست كه اين همه كلر زني مي كنند هيچ وقت در ايران اين جمله بكار نيست كه پيشگيري بهتر از درمان است….

  • a در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    من با نظر آقای رستمی تبار موافقم .در همین منطقه بید میری هم بر روی منطقه آبریز چاهها وچشمه سراب هولی کلی توالت ساخته شده اما کسی نیست بگوید که این آب که به خورد مردم داده میشود رو به نابودی وآلودگی حاد میرود. جناب نماینده پیگیری کنید

  • مسلم در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    الحمدالله مسئولین محیط زیست دارن از خواب بیدار میشن

  • اهالی بخش باینگان در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    دست مریزاد آقای رستمی تبار جانا سخن از دل همه فرمودی

  • رستمی تبار در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    آقای همتی مسیر پاوه تا پلنگانه شاهد ساخت و سازهای ویلایی و احداث مراکز جشن و عروسی و رستوران و …. شده است. بداد این منابع طبیعی برسید شما یا منابع طبیعی فرقی ندارد. طبیعت در اورامانات و شهرستان پاوه و جوانرود و روانسر بی صاحب است . در دل شاهو جاده می کشند ؛ ویلا می سازند؛ چشمه هارا انحصاری می کنند؛ جنگل قطع می کند ؛ مرتع تخریب می شود و آب ها آلوده می گردند و بر روی جویبارها و چشمه ها توالت می سازند و تنوع وحشی را منقرض می کنند . بداد این طبیعت پرجاذبه و زیبا و غنی برسید که فردا دیر است. آقای منوچهری این وظیفه شما هم هست