چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 11:20

تدوین خاطرات امام جمعه اهل تسنن شهر پاوه در حوزه هنری

تدوین خاطرات امام جمعه اهل تسنن شهر پاوه در حوزه هنری

به گزارش سلام پاوه :دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره كل امور استان‌های حوزه هنری کتاب خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل تسنن شهر پاوه را تدوین و منتشر می‌کند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از  خبرگزاری مهر:مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره كل امور استان‌های حوزه هنری با اعلام […]

به گزارش سلام پاوه :دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره كل امور استان‌های حوزه هنری کتاب خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل تسنن شهر پاوه را تدوین و منتشر می‌کند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از  خبرگزاری مهر:مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره كل امور استان‌های حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: این اثر در مرحله پژوهش و جمع‌آوری قرار دارد.امام جمعه پاوه

زنجانی در زمینه سیر انجام كار برای گردآوری خاطرات این روحانی اهل تسنن خاطرنشان كرد: علی رستمی مصاحبه كننده اثر، از پاسداران حاضر در كردستان در دوران دفاع مقدس بود و اطلاعات خوبی در این زمینه دارد. تا الان 50 ساعت مصاحبه در این زمینه انجام شده و در حدود 30 ساعت دیگر مصاحبه گرفته خواهد شد.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره كل امور استان‌ها، ملاقادر قادری را دارای شخصیت منحصر به فردی دانست و بیان داشت: قادری سال 1358 به عنوان نماینده ولی فقیه در استان كردستان منصوب شد. وی تنها امام جمعه سنی مذهب بود كه با حكم امام خمینی (ره) به این سمت منصوب شد. او راوی حضور اهل تسنن و مردم كردستان در حمایت از نظام جمهوری اسلامی است. ملا قادر در دوران دفاع مقدس در كنار شهیدانی چون متوسلیان، همت ،كاظمی ، فرماندهان سپاه و رزمندگان حضور داشت و این تعامل ما را بر آن داشت تا خاطرات این روحانی را ثبت و ضبط نماییم.

زنجانی با بیان اینكه ملاقادر حافظه خوبی برای بیان و شرح خاطرات خود دارد، افزود: این كتاب شامل خاطرات دوران كودكی، تحصیلات، دوران دفاع مقدس تا اكنون كه امامت نماز جمعه شهر پاوه و قضاوت در دادگاه‌های این شهر را به عهده دارد، می‌شود.

وی ادامه داد: سیر تحصیلات علمای اهل تسنن با شیعه متفاوت است. ما در این كار با حجت الاسلام شعبانی كه آشنایی با فقه اهل تسنن دارد نیز بهره گرفتیم. ملا قادر آرشیو كاملی از تصاویر مربوط به امام خمینی، مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر شهدای بزرگ كشور و اسناد مربوط به فعالیت‌های خود در سپاه دارد كه در كتاب به تصویر كشیده می‌شود.

زنجانی جمع آوری كتاب خاطرات ملاقادر را نیازمند انجام كار پژوهشی جدی دانست و افزود: وضعیت كردستان، اتفاقات مهم، شخصیت‌هایی كه ملاقادر از آنها نام می برد و اساتید او كه همه از علمای اهل تسنن هستند و هیچ كجا نامی از آنها برده نشده است نیازمند تحقیق و پژوهش بسیاری هستند كه تدوین این اثر را طولانی خواهد كرد.