ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 02:36

تا نوروز 94 / سلام خسروی شهردارپاوه

تا نوروز 94 / سلام خسروی شهردارپاوه

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالهاست که شهرمان پاوه را هزارماسوله نام نهاده­اند­؛ ماسوله روستایی کوچک در شمال ایران است که به سبب موقعیت خاص و بافت سنتی خود توانسته نظر تعداد زیادی از ایران­گردان و جهانگردان خارجی را به خود جلب کند­. صرف­نظر از اینکه این نام­گذاری مناسب پاوه هست یا خیر اما […]

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالهاست که شهرمان پاوه را هزارماسوله نام نهاده­اند­؛ ماسوله روستایی کوچک در شمال ایران است که به سبب موقعیت خاص و بافت سنتی خود توانسته نظر تعداد زیادی از ایران­گردان و جهانگردان خارجی را به خود جلب کند­. صرف­نظر از اینکه این نام­گذاری مناسب پاوه هست یا خیر اما به خودی خود حاوی یک پیام مهم است؛ و آن اینکه پاوه ظرفیت این را دارد که چندین برابر ماسوله شهرت جهانی داشته باشد و یا حداقل ایران­گردان با نام آن آشنا باشند.سلام خسروی آیا این اتفاق در عمل روی داده است؟ آیا مردمان شهرمان تاکنون از ظرفیتهای بالقوه خدادی طبیعی منتفع شده ­اند؟ خیر. واقعیت این است که تنها حاصل این نامگذاری برای پاوه این بوده که اکنون گردشگران تا قوری­ قلعه آمده و بر­می­گردند و شهر ما در استان هم دارد فراموش می ­شود و برای درمان این درد باید با احساس مسئولیت وارد میدان عمل شویم.

پاوه بسیار بیشتر از ماسوله و امثال آن ظرفیت توسعه بر مدار گردشگری را دارد اما تاکنون به دلایل مختلف از این ظرفیتها استفاده نشده است و در این نوشتار هم فرصتی برای پرداختن به دلایل آن وجود ندارد بلکه به دنبال ارائه چند راهکار ساده، کوتاه و ممکن  به منظور استفاده در نوروز 94 و ایجاد فرصت برای همه شهروندان جهت بهره­مندی از برکات و نعمات متعدد خداوندی است که به ما ارزانی فرموده است. برای توسعه گردشگری باید روشنفکران و مسئولین و متولیان امر و عموم شهروندان مسئولیت­ پذیر دست در دست هم  اقدامات اساسی را در درازمدت مورد توجه قرار دهند اما تا آن زمان ما شهروندان باید خود وارد صحنه شده و اقدامات سهل­ الوصول زیر را قبل از فرا رسیدن نوروز انجام دهیم:

1-     شهر را آماده پذیرایی از میهانان محترم نماییم همانگونه که وقتی در منزلمان قرار است میهمان بیاید همه مظاهر ناهماهنگ و مشکل­ دار منزل را از چشم میهمان پنهان و بیشتر نقاط قوت و زیبائیها را نمایش می­دهیم، باید شهر را آراسته و مرتب جلوه دهیم. در این راستا بیشترین مسئولیت متوجه شهرداری و شهروندان است و نه کسی دیگر؛ شهرداری بعنوان متولی آراستگی شهر و شهروندان بعنوان بهره ­برداران واقعی از برکات توسعه شهر.

2-     با فرهنگ مهمان­ نوازی خاص این دیار، در راستای تکریم مهمانان عزیز میزبانی مهربان برای گردشگران باشیم و هر شهروند یک راهنما، دوست و یاور میهمانان باشد.

3-     امکان اسکان مناسب و شایسته را برای سلایق مختلف فراهم کنیم. شهرداری مکان مناسبی را برای اسکان میهمانانی که استفاده از فضای باز را ترجیح می­دهند فراهم نماید؛ اماکن اقامتی و هتلهای سطح شهر مرتب و آماده باشند؛ با هماهنگی مراجع ذیربط آن دسته از شهروندان محترمی که منزلی جهت اجارۀ موقت دارند از هم اکنون آمادگی لازم را جهت پذیرش مسافران داشته باشند.

4-     بازاریان و اصناف محترم ارزان­فروشی به میهمانان را سرلوحه کار خود قرار داده و با گذشت از منافع زودگذر به دنبال ایجاد فرصتهای پایدار باشند و صنایع دستی و تولیدات محلی در مکانهای مشخص عرضه شوند.

5-     شهرداری در تمام نقاط کشور اطلاع ­رسانی نماید تا مسافران بدانند که شهری به اسم پاوه آماده پذیرایی و رفع دغدغه ­های سفر آنان است و با خیال راحت برنامه­ شان را برای اسکان و شب­ماندن در پاوه تنظیم نمایند.

6-      سد معبر نماد بی­نظمی و بی ­برنامه بودن در یک شهر در منظر میهمانان است که باید با همکاری و همراهی همدیگر این نابسامانی را قبل از نوروز 94 در پاوه ساماندهی نماییم. تحقق این مهم منوط به تلاش و احساس مسئولیت مشترک شهروندان و شهرداری می ­باشد. از یک طرف می­بایست شهرداری بدون اغماض و با دیدی یکسان نسبت به رفع سد معبرهای موجود -که در شهر ما کم هم نیستند. اقدام نماید و از طرف دیگر شهروندان عزیز و مسئولیت­ پذیر قبل از اقدام شهرداری با امر به معروف در این مورد زمینه­ های اجرای این مهم را فراهم نمایند.

7-     کاهش ترافیک؛ پاوه باید در ایام نوروز دارای ترافیک روان باشد و  در این راستا مهمترین مسئولیت متوجه شهرداری در بسترسازی لازم و شهروندان محترم در اصلاح الگوی استفاده از خودرو است. باید بتوانیم از هم­ اکنون عدم استفاده از خودرو تک­ سرنشین را برای خود و دیگران نهادینه نماییم.

8-     نظافت شهر باید در بهترین شرایط ممکن باشد و این وظیفه شهرداری است و ما برای تحقق آن تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

در پایان باید گفت اگر این اقدامات انجام نشود تنها کسی که متضرر خواهد شد ما شهروندان پاوه  خواهیم بود همچنانکه تاکنون نیز ضرر کرده­ایم. پس بیایید دست در دست هم برای استقبال از نوروز 94 از هم­اکنون آماده باشیم که گذرزمان به ما فرصت غفلت و بی­تفاوتی را نمی­دهد.

 

                                                                                                             سلام خسروی

                                                                                                               25/10/93

9 پاسخ برای “تا نوروز 94 / سلام خسروی شهردارپاوه

  • شهرونده در تاریخ اسفند 12, 1393 گفت:

    جناب شهردار بله درست شهرما وخانه ما واز زحمات جنابعالی وهمکاران خوب شما خصو صا رفتگران محترم که با تلاش خود پاگیزگی وسلامتی به همراه دارند تشکر خواهشمندم درهر کاری انگیز نباشد پیشرفت وجود ندارد وخدمت به این قشر پاداش الهی دارد موفق باشید وچون دلسوز امانت دار ودرخدمت دولت ومردم می باشید دعا خیر همراهتان اجرکم عندا…

  • ناشناس در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    سلام
    جناب شهردار محترم
    میتوانید فکری برای نمای زننده ی ورودی شهر بنمایید که ورودی هر شهر نماد و سنبل پاک بودن ومدیریت ان شهر است. از دیر باز آب و جاروب کردن ورودی هر منزلی نشانه ی احترام به میهمان و لیاقت مدیریتی صاحب خانه می باشدو.
    بی نظمی و نابسامانی های موجود از روستای شمشیر تا روستای دوریسان عملا برای میهمانان سردرگمی ایجاد می نماید که به راستی ورودی شهر پاوه کجاست؟؟؟
    بعد از حدود 8 کیلومتر طی کردن مسافتی که به واقع ورودی شهر می باشد به تابلویی برخورد میکنند که به شهر هزار ماسوله پاوه خوش آمدید
    !!!!
    لطفا با همکاری فرمانداری،شهرداری،اداره راه وسایر مراجع و ادارات ذیربط به این موضوع رسیدگی کنید.
    حداقل زیبا سازی مختصری انجام بدهید حتی اگر رنگ کردن جداول و تمییز کردن سطح جاده اصلی بوده باشد که ورودی شهر نمای زشت از شهر نشان ندهد!!!

  • شهروند‌ در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    سوال دارم با خسته نباشی وطبق گفت جناب شهردار عزیمت گردشگر تا غار قوری قلعه بن بست پاوه است یا نه لطفا جوابیه

  • شهروند‌ در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    جناب شهردار باسلام درجه او ل از خداوند منان برای جنابعالی آروزی موفقیت دارم وحمایت متولیان دولت تجربه وتخصص از مدارک بالا تر است با توجه خا صی به بهداشتی وزیبا یی شهر داشتی بله فرمایشات شما به حق است گردشگر تا غار قوری قلعه وروز جعمه مردم خوب به طرف جوانرود وشهر سوت کور وحال قضاوت گردشگر به این شهر وجواب متولیان چون هدف شما خدمت به نظام ومردم است خدا با شماست همان برداشتن نمای که شکل چیزی نمی داد همان انار بود اما طرح جدید واقع عالی است طرح قبلی مال کدام اداره بود ایا بودجه بیت المال به هدر نرفت

  • فرهنگی در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    سلام فکر کنم اقای قدووووس هنرش تخریب و ایراد گرفتن چیزی دیگر نباشد وتشکر از آینده نگری شهردار محترم .

  • مهیار 2 در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    شهردار عزیز
    ضمن سپاس از رویکردتان
    بایستی گفت که زمان سازماندهی نیروهایتان به پایان رسید
    حال ما منتظر انجام اقدام عملی در خصوص موارد فوق الذکر هستیم

  • ناشناس در تاریخ دی 26, 1393 گفت:

    مخرب چهره پاوه ترافیکش است اگر امکان دارد در ایام نوروز خودروهای پلاک پاوه را زوج و فرد کنید

  • قدوووس در تاریخ دی 26, 1393 گفت:

    ضمن تقدیر از شهردار محترم ، که به درستی این دغدغه ها و تنگناها را بیان کردند.
    اما انتظار از آقای شهردار غیر از این است. ذکر این موارد و موارد بیشتر از یک کارشناس آگاه هم بر می آید اما اجرای آنها را کارشناس نمی تواند برعهده داشته باشد.
    شهردار محترم حال که تجربه شهرداری اش به یک سال نزدیک می شود و تجربه شهرداری در ایام نوروز را هم در کارنامه دارد بایستی با تدبیرها و برنامه ریزی ها بتواند (و یا توانشته باشد) با اجرای طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت این امور را سروسامان داده و به نتیجه برساند. تقریباً در همه اموری که در متن مطلب به آنها اشاره شد شهرداری یا بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم بازوی اصلی اجرایی محسوب می شود که امید است با عمل ثابت نماید که این موارد برایش مهم هستند نه فقط با حرف

  • مهسا در تاریخ دی 26, 1393 گفت:

    با سلام خدمت شهردار دلسوز واعضای محترم شورای شهر وسپاسگذاری به خاطر دغدغه بسیار مهم وباارزشتان (پذیرایی از میهمانان نوروزی) واقعا مدیرانه بررسی نمودید وتا کنون هم ثابت کردید که به فکر مردم وشهر هستید امیدوار م خداوندبه شما توفیق روز افزون جهت خدمت به مردم دهد وشهروندان بزرگوار هم ثابت کنند که که مردم این دیار فراموش شده بیشتر از این لیاقت دارند ومیهمان نوازند وبازاریان عزیز هم کاری کنند که دیگر مسافران به فکر رفتن به مریوان وبانه وجوانرود و….. برای خرید نباشند