پ 09 فروردین 1403 ساعت 12:40

برگزاری همایش ملی هورامان شناسی در سنندج

برگزاری همایش ملی هورامان شناسی در سنندج

به گزارش سلام پاوه، همایشی ملی با عنوان هورامان، انسان، طبیعت و زندگی با هدف باز شناخت منظر فرهنگی هورامان توسط چند مرکز فرهنگی و دانشگاهی در دهه اول اردیبهشت سال جاری در سنندج برگزار می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از کُرپرس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با […]

IMAGE635637447553055587به گزارش سلام پاوه، همایشی ملی با عنوان هورامان، انسان، طبیعت و زندگی با هدف باز شناخت منظر فرهنگی هورامان توسط چند مرکز فرهنگی و دانشگاهی در دهه اول اردیبهشت سال جاری در سنندج برگزار می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کُرپرس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با همکاری مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و همچنین مرکز کردستان شناسی دانشگاه کردستان با هدف باز شناخت منظر فرهنگی هورامان همایشی ملی را در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می کند.

در همایش هورامان، انسان، طبیعت و زندگی محورهایی همچون: شیوه ای بهره برداری از آب و منابع طبیعی، معماری، بافت و الگوی سکونت، کشاورزی و باغداری، رسوم  و آیین ها، انسان، راه و کوهستان، نغمه ها و نواها، بازنمود طبیعت در هنر و ادبیات، قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری، زن تداوم زندگی اجتماعی و … برای شرکت کنندگان  تعیین شده است.
فرصت شرکت در این همایش ملی برای محققان و نویسندگان و پژوهشگران و علاقمندان تا 25 فروردین ماه جاری عنوان شده و از طریق این دو آدرس، سایت: www.hawraman.org و پست الکترونیکی: hawramanstudies@kurdistanmiras.ir ضمن ارتباط می شود آثار را ارسال کرد.

3 پاسخ برای “برگزاری همایش ملی هورامان شناسی در سنندج

  • ساربان در تاریخ فروردین 24, 1394 گفت:

    برگزاری این همایش ها حق پاوه است اما متاسفانه مسولین و متولیان امر در پاوه اصلاً در باغ نیستند !

  • روانسری در تاریخ فروردین 23, 1394 گفت:

    درروانسرهم میراث فرهنگی هست نمونه اش تپه موسایی پوشالی روانسرودومینش سنگ مذبح که نمی دانم مال عهدکیست

  • حاجی در تاریخ فروردین 22, 1394 گفت:

    ما هم میراث فرهنگی داریم . دومینش در پاوه به همت میراث فرهنگی وگردشگری پاوه !