س 28 فروردین 1403 ساعت 20:49

برگزاری نمایشگاه کتاب در آموزش و پرورش باینگان

برگزاری نمایشگاه کتاب در آموزش و پرورش باینگان

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتابی به همت اداره آموزش و پرورش باینگان و کتابخانه عمومی شهید رجایی بخش باینگان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نمایشگاه در محل کانون فرهنگی تربیتی توحید با حضور بخشدار و مسئولین و مقامات محلی افتتاح و آماده بازدید علاقه مندان […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتابی به همت اداره آموزش و پرورش باینگان و کتابخانه عمومی شهید رجایی بخش باینگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نمایشگاه در محل کانون فرهنگی تربیتی توحید با حضور بخشدار و مسئولین و مقامات محلی افتتاح و آماده بازدید علاقه مندان نمایشگاه کتابمی باشد.

حبیب اله مستوفی رئیس اداره در این آیین گفت: برای ما افتخار است که کتاب،بزرگترین معجزه دین مبین اسلام است.

وی گفت: قرآن در زمانی نازل شد که در  ٌجاهلیت عربستان و در بزرگترین شهر تجاری آن، یعنی مکه ، تنها هفت نفر خط نویس وجود داشت و تنها علاقه مردم شمشیر، شتر و پسر بود ، که در این مقطع زمانی ،کتاب،  یعنی قرآن مجید ، به عنوان بزرگترین معجزه پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

وی در ادامه گفت: ما از آن غفلت کردیم و دیگران و از جمله ، غرب ، از مفاهیم و معارف قرآنی برای پیشرفت و طی مدارج عالی علمی تلاش کرده و بهره بردند .وی در این مورد اشعاری از پروین اعتصامی را بدین شرح قرائت نمود.

 باغبان خسته چون هنگام حاصل شد غنود….میوه‌ها بردند دزدان زین درخت میوه‌دار

ما درین گلزار کشتیم این مبارک سرو را….تا که گردد باغبان و تا که باشد آبیار

رئیس اداره آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ گفت:جامعه فرهنگی به وسیله اهمیت دادن به آموزش و پرورش به دست می آید و پرخوانی، پرنویسی،کم گویی و عملگرا بودن را از خصوصیات جامعه فرهنگی دانست و در وصف جامعه غیر فرهنگی افزود: کم خوانی،کم نویسی،پرگویی و پرمدعا بودن، از خصوصیات این جامعه است. مستوفی در ادامه اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی از آموزش و پرورش به سوی جامعه فرهنگی و رسیدن به اهداف آن حرکت کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان در ادامه از حضور بخشدار و مسئولین و مقامات محلی در این برنامه فرهنگی تقدیر و تشکر نمود.

این نمایشگاه در بزرگداشت هفته کتاب تا اول آذر ماه ادامه دارد و در راستای برنامه های بیست و دومین دوره هفته کتاب برگزار شده و همه روزه از ساعت ۸صبح تا ۱۲ ظهر ، پذیرای بازدیدکنندگان محترم می باشد.

یک پاسخ برای “برگزاری نمایشگاه کتاب در آموزش و پرورش باینگان

  • شخصی در تاریخ آذر 2, 1393 گفت:

    دقیقا متوجه مفهوم این بیت شعر از پروین اعتصامی نشدم منظور این است که علم غربیها حاصل تلاش ما بود ولی در اثر غفلت کردن ما آنها ان را به نام خود مصادره کرده اند(به قول شاعر دزدیدند)!!!.ایا معنی این شعر غیر از این است .لطفا دوستان نظر بدهند.