ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 04:43

بررسی راههای مساعدت بیشتر بیماران سرطانی شهرستان پاوه با ایجاد تسهیلات ویژه در منطقه

بررسی راههای مساعدت بیشتر بیماران سرطانی شهرستان پاوه با ایجاد تسهیلات ویژه در منطقه

به گزارش سلام پاوه :، « خرید یک واحد مسکونی در کرمانشاه جهت بیتوته بیماران ، انجام شیمی درمانی در پاوه وتأسیس بانک خون موضوعاتی است که در ذیل بدان توجه شده است….» سرطان یکی از مهمترین عوامل مرگ ومیر در ایران بوده و به اذعان کارشناسان امر در ۱۵ سال آینده مرگ‌و میرهای ناشی […]

به گزارش سلام پاوه :، « خرید یک واحد مسکونی در کرمانشاه جهت بیتوته بیماران ، انجام شیمی درمانی در پاوه وتأسیس بانک خون موضوعاتی است که در ذیل بدان توجه شده است….»

سرطان یکی از مهمترین عوامل مرگ ومیر در ایران بوده و به اذعان کارشناسان امر در ۱۵ سال آینده مرگ‌و میرهای ناشی از سرطان ۳ برابر وضعیت فعلی خواهد شد. شیوع بالای سرطان در ایرانسرطان و کاهش سن ابتلا به این بیماری سخت و پرهزینه باعث شده که برخی متخصصین سرطان‌شناسی از اصطلاح «سونامی سرطان» برای نشان‌دادن شدت خسارات‌ جانی و مالی این بیماری در کشور استفاده کنند.

ما در اینجا قصد توصیف مشکلات و هزینه های گزاف مترتب به خانواده های نیازمند سرطانی را نداریم چرا که هریک از ما با نمونه های وافر در منطقه آشنا هستیم و به شدت و عمق قضیه نیز پی بردیم.

مشکلات روحی و روانی و صرف هرینه های آنچنانی به مرور عادت زندگی بیماران سرطانی می شود، بیمارانی که فقر را به اعضای خانواده خود هدیه می بخشند موضوعی که برشدت آلام ودرد آنان می افزاید.

کمکهای همشهریان عزیز تسکینی برای اشخاص دردمندی خواهد شد تا بدون احساس حقارت و در کمال عزت و آبرومندانه بتوانند دریافت نمایند، هرچند که خدمات ارائه شده پوشش دهنده ی گوشه ای ناچیز از خیل مشکلات روحی و روانی آنان می باشد، اما همین نیز بارقه ی امیدی برای آنان خواهد بود تا احساس نمایند در منطقه ی ما همچنان انسانیت وشرافت ومردانگی مردمانش حرف اول را می زند.

یکی از مشکلات عدیده بیماران هزینه های تردد و بیتوته آنان در مرکز استان می باشد یک ماه پیاپی ماندگاری در شهر غریب و… کشنده و طاقت فرساست، اما این تنها در یک ماه خلاصه نمی شود …

مدیر عامل انجمن التیام شهرستان پاوه در تماس با خبرگزاری پاوه پرس، در خصوص مشکلات صدرالذکر چنین اظهار نمود: تأمین و راه اندازی مرکز اقامتی جهت بیماران سرطانی و افراد همراه آنان تا این گروه از هموطنان عزیز، طی درمان طولانی مدت خود، سرپناه بهداشتی امن و گرمی برای اقامت داشته باشند و خود و همراهانشان بتواند با آرامش و دل گرمی، از تمامی امکانات آن به صورت رایگان استفاده نمایند.دغدغه ای بود تا زمینه ساز نشستی مفید و موثر در کرمانشاه گردد.

حیدر اسلامی نیا: تصریح نمود این اقدام حرکتی مهم وقابل ارزش برای شهرستان پاوه خواهد بود و در این راستا با توجه به سابقه و پیشینه مثبت شهروندان و صاحبان سرمایه درخواست همراهی و مساعدت خداپسندانه داریم تا بتوانیم در شهر کرمانشاه چنین امکاناتی را برای نیازمندان فراهم نماییم.

وی خاطر نشان نمود: درمعیت آقایان هوشیار بهرام میرزایی و مهندس حیدر مرادی به نمایندگی از سایر اعضای انجمن التیام شهرستان با جمعی از پزشکان دلسوز و مردمی استان (جناب آقایان دکتر راسخی، دکتر زردویی و سرکار خانم دکتر ضیایی ) نشست مشورتی در محل سازمان نظام پزشکی کرمانشاه به منظور رایزنی جهت خرید یک باب ساختمان جهت اسکان بیماران این شهرستان برگزارگردید.

دراین نشست ابتداء مدیر عامل انجمن ضمن ابراز خرسندی ازحضور درجمع پزشکان محترم استان ازجناب اقای راسخی بخاطر تمهید مقدمات این نشست تقدیر وتشکر وافرنمود و در ادامه گزارشی از روند تشکیل انجمن، نحوه وحوزه فعالیت، تعداد بیماران تحت پوشش، نحوه ی جمع آوری ومیزان کمک های اهدایی به بیماران را به اطلاع حاضران رساند.

حیدر اسلامی نیا موضوع مشکلات تردد بیماران تحت پوشش این انجمن به شهرکرمانشاه جهت انجام شیمی درمانی ،پرتو درمانی وسایرخدمات پزشکی را مطرح و اعلام نمودندکه مشکل اصلی این بیماران و خانواده های آنها در زمان مراجعات طولانی مدت به مراکز درمانی استان نبود مکانی مناسب جهت اسکان این بیماران می باشد و اظهار امیدوار نمود تا بامساعدت و پیگیری های حاضران این مشکل نیز مرتفع گردد.

دکتر راسخی به نمایندگی از پزشکان حاضر افزود:  تشکیل انجمن التیام درحوزه ی شهرستان پاوه راحرکتی مثبت و مفید ارزیابی نموده و آمادگی خویش را در جهت کاهش ویا رفع معضلات موجود اعلام نمود.

ایشان در ادامه تصریح نمود : در راستای تحقق اهداف ذیل نیز اقداماتی با همراهی و همکاری دیگرحاضران انجام خواهیم داد.

۱-  هماهنگی با پزشکان و شبکه بهداشت و درمان جهت تمهید مقدمات لازم برای انجام شیمی درمانی درمراکز درمانی پاوه

۲- هماهنگی باسازمان بانک خون کرمانشاه جهت تمهید مقدمات لازم به منظور فعال کردن بانک خون در بیمارستان قدس پاوه

۳- هماهنگی با بیمه ی خدمات درمانی کرمانشاه جهت بیمه نمودن تمام بیماران تحت پوشش انجمن

۴- رایزنی و نشست پزشکان حاضر با جمعی از پزشکان دکتر ازنب ،دکتر پاینده وخانم دکتر فرشچیان جهت همکاری بیشتر بابیماران تحت پوشش این انجمن

به گزارش سلام پاوه خبرگزاری پاوه پرس: به نمایندگی از مردم این دیار از پیگیری مداوم و مستمر انجمن التیام شهرستان و نیز همراهی و حمایت جامعه ی پزشکان در این راستا تجلیل و تقدیر می نماید، امید می رود مساعی ارزنده اعضای محترم انجمن التیام شهرستان به کرم آید و تسکینی بر دردهای دردمندان عزیز قرار گیرد.

و از طرفی از جناب دکتر فاروق سلیمی سرپرست محترم مرکز بهداشت و درمان شهرستان پاوه استدعا می نماید همچون گذشته مساعی آن برادر ارجمند در جهت ارتقاء خدمات ارائه شده با انجام شیمی درمانی در پاوه و نیز احداث بانک خون به شهروندان کماکان موجبات آسایش این عزیزان را فراهم نماید. (ظاهراً پزشکان متخصص وعده آموزش تزریق آمپول شیمی درمانی به کادر درمانی پاوه را داده اند)

منبع : پاوه پرس

یک پاسخ برای “بررسی راههای مساعدت بیشتر بیماران سرطانی شهرستان پاوه با ایجاد تسهیلات ویژه در منطقه

  • دکتر حمید رضا ضیائی در تاریخ آذر 24, 1393 گفت:

    سلام با توجه به اینکه احساس کردم تیم خدمتگزاری شما تلاش دارد خدمت صادقانه انجام دهد اما حقیقت درمان بیماران سرطانی را اشراف ندارد هر کمکی از دست بنده در زمینه پیشگیری و درمان سرطان که در طب اسلامی بیش از 20 سال است کار کرده ام اما در یکسال اخیر انرا در چند همایش و نمایشگاه قسمتی از ان را عرضه کرده ام برای استان کرمانشاه و کردستان امادگی عرضه ان را دارم در پایان با یک جمله خلاصه عرائضم را به رویت شما میرسانم
    به شرق و غرب عالم سفر کنید انگاه خواهید دید هیچ علم صحیحی وجود ندارد مگر انکه ریشه ان علم صحیح از سوی ما ائمه صادر شده باشید
    امام محمد باقر علیه السلام